Het enige wat ik denk is "ik moet hier weg" ik zet het op een rennen, kei hard rennen. Tussen bomen, takken, bosjes ik struikel over een boomstam en val pijnlijk op mijn knie. Ik schreeuw het uit maar na mijn kreet besef ik dat dat niet zo'n slim idee was. Ik hoor mijn naam, roepend, schreeuwend. "Sophie!" Roept hij "Sophie kom hier of ik maak je af!" Ik ben bang en probeer steeds harder te rennen maar ik ben kapot en mijn knie doet ontzettend pijn. Ik val weer en blijf liggen. Ik kruip heel stil en verstop me achter de bosjes. Na ongeveer 5 minuten hoor ik niks meer. Ik ga er van uit dat hij weg is. Ik pak mijn mobieltje om te kijken of ik al bereik heb maar het 'bereik tekentje' geeft nog steeds niks aan. "Shit" vloek ik zachtjes, nog steeds op mijn hoede. Ik sta op en wil weg lopen als ik bij mijn keel gegrepen word. Alles draait en het wordt zwart voor mijn ogen.
Hoofdstuk 1
Ik schrik wakker van gebonk op mijn deur. "Sophie wakker worden!" "Jahaa" zeg ik met een zucht. Ik kijk op mijn gloed nieuwe mobieltje en zie dat ik een smsje heb van Kevin er staat in:
'Hee beauty, lekker geslapen? X kevin'
Ik glimlach en antwoord met een lief berichtje terug. Ik denk aan de dag dat ik hem ontmoette. Ik kwam nieuw in de klas, alweer mijn zoveelste school... Kevin viel meteen op met zijn blond krullende haar en blauwe ogen, ik was meteen verliefd. Mijn vader moet vaak verhuizen maar nu woon ik inmiddels al 2 jaar hier, mijn vader is de president. Ja echt waar. Noem me maar verwend en alles. Misschien is dat ook wel zo maar dat is niet altijd even leuk.
Ik stap uit bed en neem vlug een douche, ik doe mijn foundation en mascara en doe wat roze lippenstift op. "Goede morgen prinsesje" zegt mijn vader lief. "Goede morgen pap" zeg ik zuchtend terug. "Ik moet een hele week weg lieverd.." Zegt mijn vader met een serieus gezicht. "Oh" is het enige wat ik er uit krijg. "Je weet dat Rosa er altijd is hè?" Rosa is onze hulp. Na dat mijn moeder overleed doet zij alles in ons huis. Eten koken, de was, en schoonmaken. Ik loop naar onze mega garage en klim in mijn roze cabrio.
Hoofdstuk 2
Als ik op school aankom rennen caitlyn en mandy gelijk op me af. "Sophie sophie!" Schreeuwen ze in koor. "Wat is er.." Zucht ik. Soms word ik gek van ze. "Kevin heeft met amanda gezoent!" Zegt Mandy "WAT!?" Zeg ik boos. Ik ren door onze school op zoek naar Kevin maar hij is nergens te bekennen. Ik loop de trap op en ga in het duits lokaal zitten. Mandy en Caitlyn zitten naast elkaar dus ik moet kiezen naast wie ik nu ga zitten. Suzanne komt naast me zitten en begint hele verhalen over haar katten. In iedergeval beter dan telkens te denken aan kevin...
'TRIIIING' eindelijk uit... Ik loop naar de parkeerplaats en allemaal meiden staan om mijn auto heen. 'Heeeee sophie!' Roepen ze allemaal "hoi" zeg ik heel droog. "Mag ik er bij!?" Vraag ik geïrriteerd. Ik rijd weg en als ik over de snelweg rijd begint mijn auto te pruttelen "kut!" Vloek ik hard op. Ik parkeer mijn auto op de vluchtstrook maar ik kan nergens een ANWB paaltje vinden... Ik zucht en ga op de vangrail zitten. Het is inmiddels al 5 uur.
Hoofdstuk 3
Ik probeer voor de zoveelste keer weer naar huis te bellen maar niemand neemt op. "Godver" zeg ik. Het is al 7 uur en het is veel te ver om te lopen naar huis. Na ongeveer 10 minuten rijd er een auto de vluchtstrook op. Hij stopt vlak bij mijn auto en ik glimlach 'eindelijk' denk ik.
De man stapt uit, ik schat hem rond de 30. "Hallo jongedame" zegt hij "wat is er met jou mooie barbie auto gebeurt" ik denk flikker op maar ik zeg alleen "geen idee hij stopte ineens" "ah, ik wil je wel een lift geven" zegt de man. Eigenlijk durf ik helemaal niet maar ik heb geen keus, ik wil hier niet volgend jaar nog zitten.
Ik stap bij hem in de auto en de man blijkt heel vriendelijk te zijn. Het is een tijdje stil als de man ineens vraagt of ik niet de dochter van de president ben. Ik knik voorzichtig met mijn hoofd. "ik ben Rick" zegt de man. En dan vertel ik waar ik woon. Als we bij ons enorme huis aangekomen zijn zegt de man "zo." "Dank u wel voor de lift" zeg ik verlegen "graag gedaan hoor" zegt de man met een knip oog. Ik stap uit en als de man bijna wegrijd besef ik dat mijn mobiel nog bij hem in de auto ligt. Ik ren terug en klop op het raam van de auto "mijn mobiel" gebaar ik. Ik krijg mijn mobiel terug maar zie bij mijn taakbeheer dat hij op mijn mobiel heeft gezeten..
JE LEEST
alles voor het geld
Mystery / ThrillerSophie is de dochter van de president. Als ze auto pech heeft ontmoet ze een man die haar hele leven laat veranderen...