İRAN AZERİLERİ;Azerbaycan cumhuriyeti dışında iran'da varlığını sürdüren ve 30.000.000 nüfusuyla en büyük azeri topluluğunu oluşturan türk toplumu.
KAŞKAYLAR; İran'da varlığını sürdüren türk topluluğu. iran'da 2.500.000 kaşkay türkü yaşamaktadır.
NOGAYLAR: rusya federasyonu, türkiye, romanya ve türki cumhuriyetler'de yaşamaktadırlar. toplam sayıları 400.000 civarındadır.
AHISKA TÜRKLERİ; Türkiye dışında, rusya, türki cumhuriyetler, avrupa ve abd'de yaklaşık 500.000 civarında populasyonu olan topluluk.
BALKAN TÜRKLERİ, yunanistan, bulgaristan ve eski yugoslav devletlerinde yaşayan türkler. 1.000.000 civarındadır.
IRAK TÜRKMENLERİ; Irak'ta musul-kerkük başta olmak üzre varlığını sürdüren türklerdir. 3.500.000 civarında bir populasyondur.
KAÇARLAR; iran'ın bir dönemine damgasını vuran türk boyu. günümüzde iran'da 25-30.000 kaçar türkü yaşamaktadır.
KARAY TÜRKLERİ(KARAİMLER), Dini inanış olarak museviliği seçen türk halkı. bugün başta rusya ve israil olmak üzre dünyada 100.000 civarında karay türk'ü bulunmaktadır.
KIRIMÇAKLAR, bir başka yahudi türk boyu. karaimler ile akraba olup özellikle kırım'da yaşamaktadırlar. günümüzde sayıları 10.000 civarındadır.
KAMUK TÜRKLERİ, Rusya-kafkasya-dağıstan'da yaşayan kıpçak türkleridir. nüfusları 500.000 civarındadır.
SALARLAR, Çin'de varlığını sürdüren ve sayıları 200.000 civarında olan türk topluluğu.
DOLGANLAR, rusya'nın en kuzeyinde yaşayan ve sibir türkleri ile akraba olan sayıları 10.000'i bulan türk topluluğu.
ŞORLAR, Sibirya'da yaşayan ve günümüzde nüfusları 20.000 civarında olan türk topluluğu
SURİYE TÜRKLERİ, Günümüzde sayıları 1.500.000'i bulan oğuz türkmenleridir.
YUGURLAR, Çin'de yaşayan ve sayılları 20.000 civarında olan türk topluluğu.
TEREKEMELER, günümüzde ekseri rusya'da yaşayan ve sayıları 1.000.000 civarında olan kıpçak topluluk.
HALAÇLAR(KALAÇ), İran-afganistan'da yaşayan ve sayıları 200.000'i bulan türk topluluğu.
ŞAHSEVENLER, İran'da yaşayan sayıları 300.000'i bulan azeri halk.
NAYMANLAR, Moğolistan, kazakistan, türkiye ve rusya'da yaşayan ve sayıları 3.000.000'u bulan topluluk.
AVRUPA TÜRKLERİ, Almanya başta olmak üzre avrupa'da yaşayan kandaşlarımızdır. nüfusları 9.000.000 civarındadır.
Bunların dışında populasyonları kayda değer olmasa da kendi gelenek ve göreneklerini sürdüren birçok türk topluluğu vardır. genelde eski sovyet coğrafyasında yaşayan bu toplulukların birkısmının isimleri;
tofalar, yaka türkmenleri, afganistan türkmenleri, ilu türkleri, aynallu türkleri, aymaklar, hamseler, stravopol türkmenleri, teleütler, çulimler, barabalar, öngütler, kızıllar, hoşballar, biltirler, kamasinler, çulımlar sayılabilir...
bugün tüm dünyada yaşayan türk nüfusu 235.000.000'u bulmaktadır ki bu da çinliler ve hintler'den sonra türk milleti'ni dünyanın en kalabalık 3. etnik gurubu yapmaktadır.