Arkamı döndüğümde bunun sürtük bahar olduğunu gördüm. Bu mu saçımı çekti? Bu benim saçımı çekti öyle mi? Aha şimdi işin bitti senin! Pis sürtük seni!
-Sen kimsin benim saçımı çekiyorsun be!
-senin.
Benim ha! Şimdi görürsün sen! Elimi yağdan yapışmış saçlarına götürüp çektim.
-aaaaa ne yapıyorsun be! Bıraksana saçımı!
-bana bak pis sürtük! bir daha bana bulaştığını görürsem hastanelik ederim seni! Anladın mı?
-a-anladım. Bırak saçımı!
-dalarız kızım biz. Bulaşma bize! Yaktırma kendini!
-tamam hadi bırak
Dedi ve saçlarını bıraktığım gibi okula koştu. Gerizekalı! Insanlar beyinlerini düşünce için kullanırlar bu mal boş şeyler için kullanıyor.Boşuna mal demiyorum ben buna ya! Bende yine okula girip lavobaya gittim. Ellerimi iyice yıkayıp kuruladım.Kuruladım dediğime bakmayın, havlu olmadığı için üstüme sildim. Geri çıkıp okulun demir kapısından çıktım. Bu gün eve gitmesem mi acaba? Yada gidiyim. Şu okul kıyafetlerinden kurtulduktan sonra ders çalışırım biraz. Benim öyle çok arkadaşlarım yok. Sadece belis var. Diğer kızlar gibi sevmeyi sevgili olmak zannetmiyorum. O yüzden diğer kızlarla karıştırmayın beni. Belki hayat sandığımız kadar gerçek değildir. Yada ben öyle düşünüyorum. Bilmiyorum ya. Eve geldiğimi anlayınca apartmanın kapısını açıp içeri girdim. Diğer dış kapısınında ziline bastım.
-hoşgeldin yavrum!
Deyip sarıldı.
-oy benim güzel annem. Hoş buldum.
-e nasıldı dersler
-iyiydi işte
-hmmm. E hadi üstünü çıkar misafirliğe gidicez bu gün.
-kime anne?
- gidince görürsün. Hadi üstüne sık birşeyler giyin.
-tamam anniçkom.
Yukarı çıkıp odama girdim. Üstümü değiştirip dolabımda şık birşeyler aramaya başladım. Bir tane beyaz gömlek altına da bordo ispanyol paça pantolon. Çok fazla makyaj malzemem yoktu. Bende biraz parfüm sıktım. Sonrada rımel falan çektim. Derken aynada kendime bakınca kendi kendime 'bu ben miyim? 'Dedim. Gerçekten çok güzel olmuştum. Saçımıda su dalgası yaptım. Daha da güzel olmuştum. Bu arada maşa benim değil.Annemin.Çantamı da alıp odamın kapısını açtım. Annem boy aynasında üstünü düzeltiyordu.
-anne,
-hı?
-bu kadar önemli misafir kim?
-Görürsün kızım, hadi çıkalım
Dedi ve oda çantasını aldı. Dış kapıyı açtık ve merdivenlerden inmeye başladık. Umarım saçma sapan kişiler için gitmiyoruzdur.Otobüse binip gideceğimiz yerin çabuk gelmesini bekledim. Burası iğrenç derecede ter kokuyordu. Ve benimde aşırı derecede miğdem bulanıyordu. Geldiğimizi anlayınca annemle beraber hızlıca otobüsten indik
Ve derin bir nefes aldık. Şu otobüslerden nefret ediyorum! Hiç bir zaman sevmedim zaten. Büyük bir villanın içinden geçtik.-ciddi olamazsın anne!
-hayır ciddiyim kızım
Dedi ve güldü. Ben böyle bir yere geleceğimizi bilseydim daha güzel şeyler giyinirdim. Fesatlaşmayın. O anlamda değil. Kapıyı çaldığımızda hizmetçi diye tahmin ettiğim siyah beyaz giyinimli bir kadın açtı. 30-40 yaslarındaydı.