Finn en Thijs gaan samen van school naar huis. Finn is de beste vriend van Thijs maar de laatste tijd hebben ze veel ruzie over het school. Thijs heeft weer gevochten vandaag en heeft een blauw oog. Als ze op een kruistpunt komen slaat Thijs rechts af en Finn rijdt rechtdoor naar de wijk. Thijs gaan het huis binnen. Zijn moeder, Greet, staat in de keuken te koken, meteen als thijs binnen komt ziet ze het blauwe oog. " Heb je weeral gevochten op school??" riep zijn moeder luid" je weet wat dat betekend: geen tv en gsm gedurende 2 dagen!!" Thijs ging naar zijn kamer en deed de deur snel op slot. Zijn moeder was ALTIJD boos ook als hij niet gevochten had en met zijn rapport naar huis kwam. Thijs was namelijk super goed op school. Hij maakte nooit zijn huiswerk maar pikte alles in de les op terwijl hij sliep.
De volgende twee dagen gingen heel saai worden. Zijn gsm was heel belangrijk voor hem want buiten Finn had hij geen enkele andere vriend. Thijs hield zich er altijd mee bezig. Hij verbeterde hem en knutselde er altijd aan. Zo had hij er al voor gezorgd dat de batterij het zeker een week kon uithouden en dat er minstens 40 spelletjes en apps konden op geinstalleerd worden. Nu hij die twee dagen niet had, moest hij zich met iets anders bezig houden.
"ETEN !!!" riep Thijs' moeder vanuit de keuken. Shara, de broer van Thijs, ging meteen aan tafel zitten. Thijs doet alsof hij het niet gehoort heeft en blijft op zijn kamer zitten." ETEN !!!" roept zijn moeder nogmaals. Nu gaat hij toch naar beneden want hij ruikt dat het zijn lievelingseten is: macaroni met hesp en kaas. Aan tafel wordt niet veel gesproken maar dan begint zijn moeder over zijn rapport. Thijs zijn punten waren bijna allemaal boven de 85 maar er stond altijd comentaar bij over het slapen in de klas en dat hij nooit oplet. " Het is altijd hetzelfde. Bij elk rapport staat er wel een slechte commentaar bij !" riep zijn moeder tussen twee happen door. "Slapen is de klas dat gaat er echt niet door he" " Waarom zou ik niet mogen slapen?? Ik snap alles en heb altijd goede punten!! Maar jij heb toch altijd slechte commentaar zelfs als ik niet slaap en mijn best doe !!"riep thijs terwijl hij naar zijn kamer liep. "THIJS! Aan tafel, NU !!!" geen reactie. Thijs had zich terug op zijn kamer opgesloten.
JE LEEST
top secret spion
Teen FictionThijs is een gewone jongen van vijftien jaar. Sinds dat hij berhuisd is naar Londen samen met zijn moeder en zijn jongere zus vecht hij op school. Hij komt serieus in de problemen terecht. Hij wordt wakker in een verrotte kamer en denkt dat hij ontv...