hoofdstuk 4

13 2 1
                                    

Thijs werd wakker heel zijn lichaam deed pijn en hij was slap. Hij draaide zich op zijn rug. Probeerde zijn ogen open te doen maar het deed teveel pijn door het felle licht. Na enkele minuten kon hij ze al wel open doen. Hij zat in een kamer met een vuile lavabo en een hard bed waar hij oplag. Naast zijn bed was een nachtkastje met een rood knopje. Hij duwde er niet op want hij wist niet wat het was. Hij ging naar de deur en probeerde die op te krijgen. Gesloten. Waar was hij? Hij probeerde zich te herrineren wat er gisteren avond was gebeurd. Tuurlijk die jongens hadden me geslagen en dan... Dan was hij hier wakker geworden. Maar wat was er gebeurd waardoor hij hier is gekomen. Hij wachtte maar hij wist niet juist hoelang hij hier al was. Hij had geen horloge en hier hing nergens een klok. Wat moest hij doen ? Het knopje! Hij duwde er meteen op en enkele minuten later hoorde hij iemand aan de deur. Langzaam ging de deur opende. Er kwam een man door de deuropening en gebaarde dat Thijs moest meekomen. "Wat heb je met me gedaan! Je hebt me ontvoerd" riep Thijs. De man zei geen woord en schudde 'nee'. Thijs ging langzaam. Hij houdde zich klaar voor als er iemand hem zou aanvallen. De man liep gewoon verder door de gang en bleef gebaren dat Thijs moest volgen. Aan het einde van de gang was een lift. Ze stapte naar binnen en duwde om nummer 2. Toen de deuren van de lift gesloten waren vroeg Thijs:" Wie ben jij en wat doe ik hier?" De man bleef voor zich uit staren en antwoordde niet. Toen de deuren open gingen ging hij naar buiten en sloeg rechts af daar na links dan een hele eind rechtdoor. Ze kwamen langs allemaal deuren met een nummer 157, 158, 159, .... Opeens stopte de man en gebaarde dat Thijs in kamer nummer 160 moest binnen gaan. Thijs ging binnen en de man die nog steeds en de gaan stond sloot de deur en ging weg.

Thijs keek rond in de kamer. De muren waren wit. Er stond een bed, een lavabo, een bureau met een laptop er op, een tv en een aparte badkamer. Thijs sprong op het bed zette de tv aan liep even naar de bad kamer en liep de hele tijd rond tot hij zag dat er een gsm op de bureau lag. Thijs nam de gsm en strarte hem op. Er kwam meteen een symbool met daaronder de naam 'alpha'. Nadat gij opgestart was kwam er een tekst.
Dag Thijs
Ik denk dat je wel geschrokken bent toen je opeens in een rare kamer wakker werd. Je vraagt hoogstwaarschijnlijk ook af waarom je hier bent en wat dit is. Ik zal het je uitleggen maar je moet nu meteen naar kamer 135 komen. Klop 3 keer zacht en daarna 1 keer hard op de deur. Dan pas mag je binnen komen.
Groeten
Meneer X

Thijs las het 2 keer om zeker te zijn dat hij alles kon uithouden. Kamer 135, 3 keer hard 1 keer zacht kloppen en dan binnen gaan. Hij stak de gsm in zijn zak en ging naar de gang en keek langs welke kan de nummer naar beneden gingen. Naar links. Hij liep door de gang, de laatste deur was nummer 135. De deur zag er groter uit dan alle andere. Thijs klopte 3 keer en daarna 1 keer zacht. Hij opende de deur.

top secret spionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu