1

679 42 0
                                    


Dahyun berjalan di sekitar jalan Gangwon - Do *reka je ni* untuk mencari iklan iklan sewa rumah. Sudah 3 hari dia menetap di hotel bajet sahaja kerana dia belum berjumpa dengan rumah sewa.

Dahyun mencapai telefon bimbitnya dan mendail nombor seseorang.

" Momo!! Kau jumpa tak lagi? Aku tengok banyak iklan ni tapi semua mahal mahal. "

" Ah sama ah. Kita jumpa kat Rainbow Cafe eh? "

" Okay. "

Dahyun menyimoan telefon bimbitnya di dalam poket dan teruskan berjalan.

-----

Momo meninjau ke arah luar cafe. Dahyun masih belum sampai. Sedang dia melayan kebosanan, seorang pakcik duduk di hadapannya.

" Annyeong.. cik ni cari rumah sewa ke? "

Tanya pakcik itu tiba tiba.

" Err ye. Kenapa ye? "

Tanya Momo teragak agak. Dia memandang pelik pakcik itu dan memegang kemas beg tangannya kerana risau pakcik iti berniat jahat.

" Pakcik ada satu runah banglo ni. Takde orang duduk. Cik nak sewa? Murah je sebab cik kan pelajar kolej kan? "

Kata pakcik itu sambil tersenyum.

" Haa betul ke? Erm tunggu jap boleh? Kawan saya tak sampai lagi. "

Pakcik itu menganguk tanda faham.

-----

Dahyun membuka pintu rumah banglo yang sungguh besar itu. Apabila masuk ke dalam, Dahyun dan Mmo terus meninjau bilik.

" Weh ada dua bilik. Aku amik bilik ni. "

Kata Dahyun sambil menunjuk ke arah bilik nya yang berdekatan dengan tangga.

" Erm okay. Aku amik bilik ni. "

Kata Momo.

" Atas takleh naik kan? "

Tanya Dahyun. Bagasi bagasi besar di masukkan ke dalam biliknya.

" Haah. Tengah renovated katanya. "

Jawab Momo.

" Ouh okay. "

-----


My Lovely Housemate. ( malay fanfic )Where stories live. Discover now