Wandeling❤

661 26 6
                                    

Eva pov:

Vanavond is er een verlichte wandelavond georganiseerd. Het hele corps, inclusief mechels doet mee. We moesten allemaal mee doen omdat werken aan onze conditie niet verkeerd was. Wat mij betreft ook niet maar als het aan wolfs ligt wel. Ik en wolfs zitten aan tafel, ik heb wolfs overgehaald om bami te halen. Ik ben aan het genieten van mijn bami en chocomelk. Om 7 uur moeten we verzamelen bij de sint pietersberg. We konden kiezen tussen de 6,12 of 18 kilomter. Wolfs wilde natuurlijk 6 kilometer maar dat vond ik te weinig. Ik heb hem gelukkig over kunnen halen om 12 kilometer te doen en straks gaan we. Wolfs ruimt de tafel af als ik zeg: "ik ga nog eventjes douchen". "Is goed eef" zegt wolfs terwijl ik voel dat hij me nakijkt.

Ik heb eventjes heerlijk gedouched als het alweer 10 over half 7 is. Ik loop de trap af in mijn nieuwe broek en trui. Ik heb het gekocht pas geleden omdat wolfs het mooi vond. Het is een zwarte broek met een bordeaux rode trui. Ook heb ik mijn haar los laten hangen, ik had geen zin om mijn haar weer in een staart te doen omdat het best wel koud is buiten. Ze hebben ook sneeuw afgegeven, wie weet gaat het sneeuwen. Ik hoop het, ik hou echt van sneeuw omdat het altijd zo romantisch en gezellig binnen is. Wolfs staat onderaan de trap. "Wauw eef! Wat zie je er mooi uit! Zegt hij terwijl hij mijn hand pakt en er een kus op drukt. Ik ben een beetje overdondert maar al snel hervat ik mezelf. "Charmeur" grijns ik. Niet dat ik het erg vond hoor, totaal niet. Wolfs moest perse met de auto naar de sint pietersberg dus we stappen in de auto.

Eenmaal aangekomen bij de sint pietersberg stappen we uit de auto. We zien Mechels, Romeo, Esmee en Marion al staan. "Nou mensen zijn jullie er klaar voor" roept mechels al van een eind naar ons. "Sorry.. ik was met iets nuttigs bezig, maar hoelang gaat dit duren?" "Zucht wolfs. "Hoor ik daar iets van een..." grijns ik. "Iets van een vraag, jazeker" lacht hij. Hij is zo leuk. Die lach ken ik uit duizenden en dat maakt hem nog aantrekkelijker.

We zijn onderweg, we hebben zaklampjes meegekregen en lopen nu door het bos. Ik hou hiervan. Die stilte, heerlijk is dat. We hebben eventjes gewacht zodat we meer alleen zouden lopen. Opeens begint Wolfs te praten tegen me. "Ehm dit is misschien een beetje ongelegen maar ik wil eigenlijk nog steeds altijd antwoord op die ene vraag" zegt hij. "Welke vraag?" Vraag ik zacht aan hem. "Nou dat eh, toen je met Frank ging trouwen, toen ehm hadden wij ehh ik bedoel, nee laat ook maar" zucht hij. Ik stop met lopen en dwing hem me aan te kijken. "Flo, het geeft niet, vraag nou maar" zeg ik. Ik zie aan hem dat hij het moeilijk vind. "Toen wij naar bed zijn geweest voordat je ging trouwen, hield je toen van me?" Vraagt hij. Ik hoor de emotie in zijn stem. Ik ben totaal overdonderd door zijn vraag en ik weet niet wat ik moet antwoorden. "Uh ik weet het niet, de situatie was zo ingewikkeld" zucht ik. "Ik snap het wel, wat moet je met zo een ouwe vent als mij" bromde hij. Wat dacht hij? Omdat hij toevallig wat ouder was dan mij dat hij niemand kon krijgen? Hij kan volgens mij iedereen krijgen die hij wil, al is het doutzen kroes. "Hee doe eens normaal, dat is helemaal niet waar!" Riep ik verontwaardigd uit. "Eva ik hield toen echt van je" zucht hij. Ondertussen waren we in een ongemakkelijke stilte verder gelopen totdat hij ineens volaan op zijn bek ging, hij was over een tak gevallen omdat het blijkbaar was begonnen met sneeuwen, ik had niet eens gezien. Ik lachte me helemaal kapot, je had zijn gezicht moeten zien. Ik gierde het uit van het lachen en nu begon meneer ook eindelijk te lachen. "Nou eef" probeerde hij me boos aan te kijken. Tevergeefs want nu lag hij ook in een deuk. Ik stak mijn arm naar hem uit en pakte zijn hand vast. Ik trok hem omhoog zodat hij weer stond. We gingen weer lopen, wat ik niet door had is dat ik zijn hand nog steeds vast had. "Mag ik mijn hand ook nog terug?" Vroeg hij. "Uhh. Ja tuurlijk" mompelde ik wat. Eva hoe stom kun je zijn? Dacht ik bij mezelf. Wat moet hij wel niet van me denken? Overal in het bos en op de wegen kwamen we lichtjes tegen, alles was werkelijk prachtig. Ik merkte op dat ik het kouder ging krijgen en begon daardoor wat te trillen. Blijkbaar liepen wolfs en ik zo dicht tegen elkaar aan, dat hij het merkte. Hij trok me dichter tegen zich aan en sloeg een arm om me heen. Nee als ik het nu niet warm meer had weet ik het ook niet. Ik liep gewoon naast de man van mijn dromen die een arm om me heen had geslagen. Inmiddels waren we op de sint pietersberg aangekomen die zijn hoogtepunt had bereikt. Hier had je werkelijk het allermooiste uitzicht over de stad. Hij liet me weer los en ik ging met mijn rug naar hem toe staan, met het uitzicht op de stad. Terwijl de sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelen. Ik voelde dat hij achter me kwam staan en hoe hij zijn arm om me heen sloeg. Ik schrok er nog al van. "Ontspan eef" fluisterde hij. Wat ik overgens ook meteen deed. Ik moest het hem nu zeggen, nu. "Flo?" Vroeg ik onzeker. "Ja eef?" Vroeg hij. "Ehm, ik.. ik hou van jou" zuchte ik verliefd. Naar mijn mening hoorde ik te lang niks. "Vergeet wa.." wilde ik zeggen maar hij snoerde me de mond. "Eef, ik hou ook van jou, al mijn hele leven lang" zei hij. Ik draaide me, in zijn armen om. Hij keek me aan met zijn mooie blauwe ogen. Zijn hoofd kwam dichterbij en ik voelde zijn zachte, hemelse lippen op de mijne. Ik had hier altijd al van gedroomd. Hij liet me weer los en tilde me op. Hij riep keihard: EINDELIJK ZIJN WE SAMEEEEEN! hier had je dus het uitzicht over de hele stad en waarschijnlijk kon iedereen aan de maas het wel horen, zo hard schreeuwde hij dus. "Wat heeft dit in godsnaam te betekenen?!" Hoorde we een schreeuw van beneden. Het was mechels. "Niks mevrouw mechels, helemaal niks hoor" schreeuwde wolfs. "Aah gek!!!!!!" Vloog ik hem in de armen. "Maar wel mijn gek" voegde ik er aan toe. Ik voel me zo gelukkig en blij in zijn armen. Ik sluit mijn armen ook om hem heen en we blijven zo een tijdje staan te genieten van het mooie uitzicht over de mooiste stad van zuid limburg.

We zagen dat iedereen al weg was inclusief mechels. We waren immers, hand in hand alweer naar beneden gelopen. Ik voelde me zo gelukkig. Ik druk mijn lippen nog een keer op de zijne en stap lachend in de auto. Als we naat huis rijden heeft wolfs zijn hand de hele tijd op mijn been. En ik heb mijn hand weer op de zijne gelegd, terwijl ik zijn vingers streel. We stappen uit bij de ponti. "Schat, wil je nog chocomelk?" Vraagt wolfs. "Jaa lekker" zeg ik terug.

5 minuten later komt wolfs terug zitten op de bank met chocomelk met slagroom. Ik besloot om nog wat chips te halen dus ik stond op. Ik liep langs wolfs die mompelde: "eef , lekkerding". "Nou wolfs!" Keek ik hem bestraffend aan. Ik kon er nooit tegen als hij me complimentjes gaf omdat hij zelf gewoon zo knap is en elke vrouw kan kiezen die hij wil, waarom zou hij mij dan kiezen?

Ik liep weer terug met een schaal chips. Ik zette de bak op tafel en ga met een plof op de bank zitten. "Wolfs zag je hoe Bols vandaag tegen me deed?" Vroeg ik lachend, terugdenkend aan het moment van vandaag. "Tsjaa.. die klootzak flirt mer je Eef" brengt hij lachend uit. "Nouhouu dat is niet grappig" breng ik dan ook lachend uit en nestel me tussen zijn armen. "Nee, die klootzak moet van mijn mooie meisje afblijven voordat ik zijn kop van zijn romp aftrek" zegt hij wat aangevlogen. "Wolfs doe rustig" gier ik ondertussen van het lachen. "Ach hij kan iedereen krijgen met dat mooie platte kapsel van hem" zeg ik sarcastisch uit. "Tsja.. zijn droomvrouw is bezet he, want die is al van mij" zegt hij terwijl hij zijn greep om mijn middel wat verstevigd. "Hoe was je date met Bols eigenlijk?" Vraag ik hem. "Het scheelde niet veel of ik had hem zelf neergeknalt, neem me niet kwalijk maar die vent freet alsof hij een paard is" brengt hij lachend uit. "Hahahahahaha" lig ik nu zowat in een deuk van het lachen. "Gek" zucht ik.

Nadat we nog gepraat hadden en vooral veel gelachen was het tijd om te gaan slapen. "Mag ik bij jou slapen?" Vraag ik hem. "Tuurlijk lieffie" zegt hij.

Ik ben klaar met tanden poetsen borstel mijn haar nog even door terwijl ik het over mijn schouders laat hangen. Wolfs komt ook uit de douche lopen, die is dus klaar met douchen. Hij gaat in bed liggen en houd de dekens voor me open. "Kom" zegt hij. Ik stap in bed en we schuiven wat meer naar elkaar toe. Ik druk een kus op zijn lippen die al snel in een hartstochtelijke zoen veranderd. Als we elkaar weer loslaten kijk ik hem met een big smile aan. "Wil je mijn vriendinnetje zijn Eef?" Vraagt hij me. "Ik wil niets liever dan dat schat" zuchtte ik verliefd. Ik vond dat het veel te klef klonk maar voor nu maakt dat een keer niet uit. Hij drukt nog een kus in mijn haar en dan val ik in een diepe slaap, op naar dromenland.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 25, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Short stories (Fleva)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu