Atentie, materialul urmator este un pamflet și trebuie tratat ca atare!
În fiecare vară, pe unicul și inegalabilul nostru litoral se adună cea mai mare varietate de oameni, asa că să începem! :)
Următoarul fragment face parte din gândurile lui Gigel:
Aaahhhh...marea...insfarsit... O armonioasă combinație de tarabe, PET-uri și chiștoace, bişnițari și coji de semințe. Sper din tot sufletul ca acea căsuță închiriată cu 150 de RON pe noapte să merite.
[Înăuntru]
Cât de frumoos! Totul este perfect! Spațiul de 3x3 metri pătrați îmi ajunge la fix pentru cele 3 valize. Oooo, o pânză de păianjen! Pur și simplu adorabil! Dar vai, uite și păianjenul viu! Cât de atent este personalul, ajută la perpetuarea speciei. Aaa, uite și un bilețel: Toaleta e afară. Exact ca și la țară! Genial! Văd și doua pahare. Unul pare sa aibă cafea pe fund (sper) iar celălalt e curat! Genial dom'le!
Bun, destul cu atitudinea contemplativă. Hai la plajă!
[Pe plajă, după ce Gigel umblă juma' de oră să găsească un șezlong]
Aaaaahhh, plaja! Mirosul de mititei pe grătar şi alge în descompunere se îmbină perfect cu manelele de la terase și acei oameni care strigă: Nu dați banii pe prostii! Faceți poze la copii!.
-Băiatu', vrei un telefon?
Cât de politicos e acest om. Chiar sunt interesat.
-Desigur! Cu cât?
-Trei milioane.
Băi, dar asta pare ocazia perfectă! Nu trebuie s-o ratez.
-Ce fel de telefon?
-Samsung Galaxi (Galaxy) Es (S) Şesă (6) Egi (Edge)
-Ce interesant! N-am mai auzit de acest model.
-E nou boss! Dar e puțin spart în colț, are niște aplicații și numere de telefon in el da' le ștergi tu boss!
N-o să las o mică zgârietură și niste lucruri personale să-mi stea în cale! Dar totuși ceva pare dubios.
-Dar e nou nu? Nu l-ai furat, nu?
-Să moară familia mea dacă l-am furat! E nou boss! Hai că dacă vrei ți-l dau la două opt sute.
-E OK așa. Deci, trei?
-Trei juma'.
-Dar adineaori ai zis că e trei.
-Să moară familia mea dacă te mint!
-Bine, bine, trei jumate. Poftim.
-Mersi boss! Şprei (Spray) îți trăbuie, boss?
Nu prea cred că am nevoie...Măi, sunt în vacanță, nu refuz acești oameni ospitalieri!
-Da!
-50 de lei.
-Pare cam gol. E folosit?
-Sa moară familia mea dacă l-am folosit! Deci boss, ce facem aici? Nu ne jucăm!
-În regulă, vreau! Poftim.
-Mersi boss! Un lanț de haur (aur) vrei să ai la gât?
Aminteste-ti, ospitalitatea!
-Da! Cu cât?
-Un milion.
-Poftim!
-Mersi boss. Pa boss, să le folosești sănătos!
Ce om! Nici nu credeam ca oamenii de prin partea locului sunt așa de treabă! Și au prețuri mult mai mici ca în oraș!
Măi, totuși de la atâta stat mi s-a făcut foame. Abia aștept să explorez toate terasele!
[În căutarea terasei potrivite]
Hmm, asta pare OK, "La Taverna Mohorâtă". Gata! Aici mananc!
-Bună ziua! Aveți o masă liberă?
-Intră! Stai jos acolo!
-Bine, mulțumesc!
Ce om direct. Genial!
Pare o masă drăguță. Acel coș de gunoi din dreapta și ușa de la toaletă din stânga nu cred ca ma vor deranja. -Îmi aduceți meniul va rog?
-Imediat.
-Cam în cât timp, că mi-e cam foame?
-IMEDIAT AM ZIS!!!
-Bine...
Cu toate astea tot pare drăguț chelnerul.
-Prinde!
-Mersi. Haideți în cinci minute să vă spun comanda.
-Mda...
Hmm, oare ce, oare ce? Acel filé de pește pare delicios, cu garnitură deeeee....orez! Ceva de băut...ăhm...un vin alb. Desert? Mda! Tartă cu fructe de pădure.
-Comanda ta!
-Oh, hâhâ, mdeci, filé...
-N-avem!
-Orez?
-N-avem!
-Vin alb?
-Nu!
-Tartă cu fructe?
-Nu!!
-Si atunci ce aveti?
-Mici și cartofi prăjiți. De băut bere, iar desert cornulețe cu gem.
-Biine atuncii....asta doresc...
-OK. Băă! Fă câțiva mici și niște cartofi prăjiți! Îți aduc eu de băut.
[Masa]
-Să ai poftă, bă!
-Mulțumesc frumos.
Ce bine arată...Ăăhmm, cartofii sunt cam prea uleioşi iar mici par cam cruzi. Berea pare cam caldă iar cornulețele cam vechi. Măi, ești în vacanță! Nu mai avea atâtea mofturi! Relaxează-te!
[După masă]
-Mulțumesc. V-am lăsat nota pe masă. Bon îmi dați?
-N-avem.
-Dar...ANAF-ul...
-N-AVEM!!!
[După masă, ajuns la căsuță, Gigel se face comod. Dintr-o dată cineva bate la ușă cu putere]
-Poliția!
Vai de mine!
-Daa. Vreo problemă domnule polițist?
-De unde ai telefonul?
-Mi l-a vândut un tip.
-Hai la secție!
-Dar...dar...
-Hai!!