Part 1 -Pertemuan

134 3 0
                                    

"Kelas,bangun!Assalamualaikum Cikgu Fatwa."Ucap Aniq apabila nampak Cikgu Fatwa masuk ke kelas.

"Waalaikumussalam.Duduk semua."balas Cikgu Fatwa.

"Baiklah kelas,hari ni kita ada pelajar baru.Qaseh,silakan masuk dan perkenalkan diri kamu."ujar Cikgu Fatwa sambil menyuruh seorang gadis masuk ke kelas 4 ST 1 itu.

Qaseh berjalan masuk ke kelas itu.Fuh,nervous babe.Hahaha.
Dia perhatikan seorang demi seorang pelajar dalam kelas itu sebelum sesi kenal mengenal berlangsung.

"Ehem ehem.Assalamualaikum for muslim and hai for non muslim.Nama saya Qaseh Qalisya binti Qayyum.Umur saya sama dengan korang.Sebelum ni saya bersekolah di Terengganu.
Pindah ke sini atas urusan kerja papa.Rasanya itu sahaja.Hope dapat berkenalan dengan korang.Thanks^^"Qaseh berucap dengan seringkas yang mungkin.Tak kuasa nak cakap panjang lebar.

"Erm...awak dah berpunya?"
Tanya seorang lelaki yang duduk di bahagian belakang sekali.

"Dah."balas Qaseh pendek.

"Hahahaha.Melepas lah kau Irham."sampuk kawannya.

"Baiklah,Qaseh awak boleh duduk dengan Sofia kat meja belakang tu.Yang lain buka buku teks halaman 178." Ujar Cikgu Fatwa.

*_*

Qaseh berjalan ke kantin.Dia memerhatikan sekelilingnya. Apasal semua pandang tak puas hati?Aku ada buat salah ke?
Tanpa memikirkan perkara itu, dia lantas beratur dan membeli air.Malang tidak berbau.Dia terjatuh setelah terlanggar seorang pelajar dan air sirapnya tumpah mengena baju pelajar itu.

'This girl!Habis baju aku.'marah Arash dalam hati.

Qaseh pandang pelajar yang varu sahaja dilanggarnya.Lelaki! Act,bukan dia yang langgar tapi dilanggar.Uish Awat muka pakcik ni ketat semacam?Macam bapak rimau aku tengok.Lol.

Mata Qaseh jatuh pada baju kemeja putih pelajar itu. Mata bundarnya terbukak luas apabila dia perasan baju kemeja putih sudah bertukar kepada pink. 'Alamak!gawat ni gawat.Kejap lagi konfem 'gunung berapi' meletop!'omel hatinya.

"Kau buta ke apa!Tak nampak ke aku yang hensem lagi sado ni? harap je pakai kaca mata,besar pulak tu.Tapi,still tak nampak aku?"Jerkah Arash.

"Err..Maaf ya.Saya bukan tak nampak.Tapi,awak tu kecik sangat.Saya cuma 'rabun' je tapi tak 'buta' lagi.Saya bukan sengaja langgar dan bukan TERlanggar tetapi DILANGGAR oleh hamba Allah dihadapan saya ini."balas Qaseh.

Huh!kau ingat kau jerkah aku takut?Sikit pun tak goyang lah bruh.Kau dah langgar aku pastu nak cakap aku ni buta sebab langgar kau?Banyak cantik muka hang.Hang tak kenal lagk sapa Qaseh Qalisya!

Arash tengok gadis itu tajam. Macam pernah nampak muka ni dan macam pernah dengar suara budak ni.Tapi kat mane ek? Tanpa melengahkan masa.Arash pergi meninggalkan gadis itu.

'Dia blah macam tu je?Dah la kerek berlagak pulak tu.Macam mana lah ada manusia macam dia tu wujud kat sini.Aku minta maaf bukan nak maafkan pun. Buat rugi air liur aku je cakap dengan dia.'omel Qaseh.

Qaseh bangun lalu meletak cawan di dalam besen yang disediakan.Selepas itu,dia pantas beredar dari kantin.

My Hubby a.k.a Mr Ceo? [HIATUS]Where stories live. Discover now