Cerita mengesahkan dua budak lelaki berumur 19 tahun.. Aduhh.. malas la nak intro baca jer la.. Harap anda suka..
Chan: Hah? Apa dia?
Hamid: Errr... Chan, aku nak mintak tolong sikit boleh tak?
Kawan aku Hamid, ada satu hobi pelik sejak kebelakangan ni...
Hamid: Temankan aku pergi plaza kejap, boleh? Nanti aku belanja aiskrim.
Aku tak pernah tahu pasal hobi pelik dia sebelum ni, hinggalah bila dia ajak aku sebuah plaza pada satu hari..
-Plaza-
Orang ramai: Comelnya!!
Mama! Nini pon nak jugak!
Wahh! Ada diskaun lagi!-Tempat jualan borong patung beruang-
Chan: Hamid! Kau ni biar betul!
Hamid: Kak! Saya nak yang ni!
Jurujual: Budak ni betul ke tak?
Kan betul! aku dah agak dah..
Chan: Oii, Hamid... Patung beruang ni kau yang beli, kan? *malu*
Hamid: Ha'ah. Ada apa-apa kemusykilan ke?
Chan: AKU MUSYKIL LA NI! KENAPA AKU YANG KENA BAWAK PATUNG BERUANG? BUAT MALU JE SEMUA ORANG TENGOK AKU!
Hamid: Ala... Jatuh la reputasi aku yang samseng ni kalau orang nampak. Selalunya aku suruh adik aku beli, kebetulan ada jualan murah kat plaza tu, jadi.. Jangan marah aaa?
Aku rasa pelik betul dengan si hamid, sejak bila pulak dia minat dengan barang mainan budak perempuan ni?
Masa kami mula-mula kenal, dia la budak yang paling samseng kat sekolah tu.
Pernah sekali tu, dia belasah 6 orang pelajar sekaligus. Nyaris dia kena buang sekolah, SPM pun dah dekat masak tu.
Tapi nasib baik kepala otak dia ni semulajadi genius, tu yang Cikgu sayang nak buang dia dari sekolah...
-Beli aiskrim-
Hamid: Tima Kasih, mak cik *sambil pegang aiskrim*
Tapi kalau tengok keadaan dia sekarang.. Kalau cakap dia ni dulu samseng, mesti orang tak caya.. Camne dia boleh insaf yek?
YOU ARE READING
Next Station
Short StorySHORT STORY Cerita mengesahkan pelbagai cerita seperti cinta, lawak, dan hantu.