Lupa nak kenalkan diri,nama aku Qisteeana Areeasya,aku tingkatan 5,aku ade 3 orang adik beradik.
Yang sulung,nama dia Amir Idham.Dia ada dekat Korea sekarang sebab dia tolong jaga syarikat papa dekat sana.
Abang aku yang kedua nama dia Fariz yang annoying kat meja makan tadi tu,dia pula tolong tengokkan syarikat papa dekat sini.
Aku ada lagi seorang adik lelaki,dia tingkatan 4,tapi pemikiran dia dah macam orang dewasa.
Ermm,tiba -tiba rindu abg Amir la pulak.
"ehh tu dia Sya" kata Syaikirah sambil menunjuk ke arah Qisteeana yang sedang menuju ke arah mereka.
"Kenapa kau lambat babe?dah lama kitaorang tunggu" runggut Alya kepada Qisteena .
"Sorry ar babe,tadi aku tak jumpa pintu keluar rumah"
"HAHAHAHA,lawak la" kata Al
"Sebab kau lambat,belanja kitaorang"
"Ok la,aku belanja korang kalau orang dapat kejar aku,hahaha" kata Qisteeana sambil berlari
Alya dan Syaikirah berpandangan lalu berlari mengejar Qisteeana.
Harap je dah tingkatan 5 tapi perangai masih macam budak-budak.Selamat la muka kitaorang ni like baby face tau,badan pun keding je.So bila kitaorang buat perangai,tak ada siapa yang percaya bahwa kitaorang ni form 5.
Sambil mereka berkejar -kejaran.Tiba-tiba Qisteeana terlanggar dengan seorang lelaki lalu terjatuh.Alya dan Syaikirah pun berhenti.
"awak tak apa-apa?"tanya lelaki itu kepada Qisteeana sambil menghulurkan tangan untuk membantunya.
"Nak sambut ke tak eh?"desis Qisteeana dalam hati.Qisteeana menyambutnya
"Saya ok,sorry awak,saya tak sengaja" kata Qisteeana sambil tunduk kebawah kerana malu untuk memandang muka lelaki itu.
"Tak apa,betul awak tak apa-apa?"tanya lelaki itu tadi.
"Btul,saya......"
"Kenapa ni babe?
Ada satu suara memotong percakapan Qisteeana.
"Suara siapa lak tu,maybe kawan dia kot.Tapi kan suara yang lelaki aku langgar tadi sedp ar lak,eehhh,nak usya cikit la"Qisteeana tergamam.
"Eehhh,dah siap dah? Tak ada apa-apa,ada budak ni langgar aku,ehh mana dia peegi?hilang dah?cepat betul dia lari,aku baru je pandang belakang kejap"kata Idzwan
"Siapa?"tanya Rayyan
"Tak ada siapa-siapa la,never mind,jom blah,dorang dah tunggu tu"
Lalu mereka pun menuju ke taman sekolah
★★★★★★★★★★★★★★★★
"Hensemnye mamat tu,muka dia macam Kim Soo Hyun pun ada gak" kata Qisteeana sambil tersenyum teringat akan lelaki tadi."Ehh,kejap,mana dua ekor ni?gila la,dorang tinggal aku.Sampai hati,siap la korang"
Qisteeana menuju ke kelas dengan hati yang berbunga-bunga kerana dapat bertemu dengan Kim Soo Hyun nya.
YOU ARE READING
Stressnya cinta
Romance"siut la korang"-QA "ada aku kisah..hahaha" -DR kehidupan Qisteeana Areeasya semakin hari semakin kelam kabut semenjak dia bertemu dengan kumpulan 5P.Dia memang rimas tetapi satu hari dia tidak dapat berjumpa dengan kumpulan tu dia sunyi kerana dia...