'Kate!!!!! Schiet nou eens op!' Schreeuwt Kate's moeder naar boven.
'Je moet naar school!' 'Jahaa!' Kate pakt snel haar spullen, eet en drinkt wat en fietst dan zo snel mogelijk naar school.
Voor haar fietsen haar beste vriendin Miranda en een paar andere meisjes die niet bij Kate in de klas zitten.
'Ik wou dat ze gewoon met mij mee fietsten.' Denkt Kate. 'Miranda is zo aardig. De enige.'Wanneer Kate de school binnenkomt kijken een paar meisjes haar heel raar aan. Kate kijkt achter zich. Niks raars.
Dan kijkt ze naar zichzelf. Ze ziet er op en top uit. Nouja, gewoon negeren. Denkt ze.
'Hey Kate. Hoe was je weekend?' Vraagt Miranda aan haar. 'Ja, goed. En het jouwe?' 'Nouuuuu, ik ben met Nathan uitgeweest en ben naar een feestje geweest.' 'Oh, oke. Leuk.' 'Het was een feestje van de popie's*.'
'Oke. Waarom ga je daarheen eigenlijk?' Vraagt ze aan Miranda. 'Nouja, door dat feestje ben ik wel met Nathan uitgeweest!' 'Maar, Nathan is toch het vriendje van Carly**?!'
'Ehm, ja...' Zegt Miranda zachtjes.
'Dat je dat durft!' 'Nouja, hij vroeg of ik mee ging dus toen dacht ik: ach, wat maakt het ook uit! Ik verveel me toch.'
TRIIIING
'Oh, de bel! Kom je?'Kate en Miranda zitten bijna elke les naast elkaar. Ze kennen alleen elkaar in hun nieuwe klas.
Kate en Miranda zijn aan het kletsen over Nathan.
'...mevrouw den Hoeven?' Vraagt de docent. 'Ja meneer?' 'Kun je antwoord geven op de vraag die ik net stelde?'
'Ehm, sorry ik heb de vraag niet gehoord.' 'Ach, wat jammer. Voortaan beter opletten.'
Achter Kate zitten een paar kinderen te smoezen. Ze kan alles horen.
'Hoe dom is zij?!' 'Die vraag was zoooo simpel.' 'Ze is gewoon een tutje dat denkt dat ze alles is.'Na de les staan de meisjes die over Kate roddelden met z'n drieën te praten op de gang. Er staat niemand bij.
KEUZE:
A: Ernaartoe lopen en vragen waarom ze je stom vinden.
B: Weglopen en het negeren.* De populaire meiden die zichzelf heel
knap en cool vinden.
** Carly is "de leidster" van de popie's*.Ik hoop dat jullie dit stukje leuk vonden! Vergeet niet in de reacties jouw keuze achter te laten! De keuze met de meeste
stemmen krijgt een vervolg!! Inspiratie: Life Is StrangeX Melissa
JE LEEST
Tijdreizen - jouw keus, jouw lot
RandomDit gaat over Kate van den Hoeven. Jij mag bepalen hoe haar leven gaat... Wees voorzichtig...