Bab 1 ♥

28 1 0
                                    

Kim Hana berjalan diatas 'simpang' bukit jalan. Dia menggenggam kuat beg galas sekolahnya itu kerana terkoyak dibahagian bawah. "Haih" keluh Hana sendiri. Diaa berusaha berjalan dengan membawa begnya yang berat itu. Debukk!! seorang lelaki berbadan sedikit sasa terlanggar oleh Hana. Bukunya yang berada didalam beg sudah pun terjatuh diatas jalan. Lelaki yang melanggarnya tadi hanya memandang tepat kearah anak mata Hana. Dia segera mengalihkan pandangannya dari mata lelaki itu. "eotteohge ... nal mil-eo gamhi! (Berani kau tolak aku!)" marah lelaki itu. Hana menahan rasa sebak didadanya kerana almaklumlah 'senstive' apabila dimarahi. "M...mianhae..." kata suara Hana yang perlahan. Lelaki itu menolak dagu Hana untuk melihat wajahnya yang dari tadi asyik tertunduk. 'Jjinja Yeppun...❤' getus hati lelaki itu. Hana yang dari tadi kaku. Beredar dari situ.


"A...annyeong..."

"nae.. masuk" arah ommanya yang berada di ruang tamu. Hana memasuki rumah sambil mencebik bibirnya yang mungil itu. "Wae?" soal ommanya berasa pelik. "Huaaa!!!" nangis Hana sambil memeluk ommanya. "W...wae?? siapa buat anak omma?!" sedikit kekerasan ada di kata-kata ommanya. Mungkin Hana menangis sebab tadi? "om..omma...."

"nae?!!"

"Hana.... hisk..."

"Wae?"

"Hana dapat no. 1 dalam exam!!!!" jerit Hana gembira. "Laa... ingatkan apalah tadi..." Ommanya terus melangkah ke dapur untuk menghidangkan makanan. Omma tak suka ke Hana dapat no. 1?


****************************


"Yeoja..Yeppun..." kata-kata yang diulang sama oleh lelaki itu iaitu D.O. "Yoww! asal kau ni? jomlah kita pergi RedBox! kau dah lama tangguh pergi sana... ramai Yeoja tau!" sergah Kai kawan D.O yang berada di belakang.

"alaa... aku busy.."

"hmm... sokay, kita jumpa lain kali yeh? okay bye!



UnavailableWhere stories live. Discover now