Stelah abis Syif aku menaiki kereta oppa ku dn blik ke rumah.
"Ni ha rumah Halla.."kataku sambil menolong oppaku mengangkat beg ku."Cntik2" puji oppaku.Aku pandang rumah Jungkook di sebelah.Dia memandang aku.Aku menjeling.Aku membuka kunci membenarkan Oppa ku masuk"halla!Sini japp sapa tu?Bf kau eh??" Soal Jungkook "Bf?Tu oppa akula!Menuduh je..Dah la bye!" Aku trus masuk ke dalam rumah.
"Oppa duduk lah kat bilik atas tu.."arahku "Dae.."oppaku terus msuk kedlm bilik tu..
"Oppa nk mkn?"soal ku.Dia menggeleng.."halla!"pangggil oppaku "wae?"soalku"Halla tkde Bf ke?..Oppa duk kat Jepun lama..omma pulak duk kat kampung tkkan Halla tk de Bf?"soal Oppa ku.Erk."mana ada..."blsku.."Jiran sebelah tu spa?"soal Oppaku series "enemy"bls ku ringkas"enemy lah sgt!Nnti lama2 suka lah tu"perli Oppaku.Aku memukul bahu Luhan."Halla,panggil lah Jungkook dtg rumah ni.Mkn sesama ngan kita"arah oppaku "what?!Oppa micaso??Dia musuh utama Halla la"bentak Halla"panggillah.."arah Oppaku..Aku akur.
Aku ke rumah Jungkook "Jungkook-shi!!"aku ketuk pintu rumahnya"waeyo?"Jungkook keluar dri rumah dgn separuh bogel dia memakai tuala paras pinggang"what the hell?!!!"Halla memusingkan kepalanya ke belakang "kau nk ape??Aku baru lps mandi la!"Kata Jungkook "ah!!Oppa aku ajak kau makan!Cepat lah pakai baju!!"Jerit ku kuat"yela2"Jungkook menutup pintu.Huh..
"Mna Jungkook?"soal Oppaku "oppa tahu tk?Dia baru lpas mandi!Ei..dah la tk pakai baju lagi!Tk senonoh!"marah Halla"hhahaha"Oppanya ketawa berdekah2"tk lwklah!"Halla mengambil remote tv dan trus menonton Televisyion(betulke ejaan ni?Maklumlah lepas Upsr semua bende dah lupa XD).
"Halla pergila mandi dlu..Bsuk bau bdn"Arah Oppa ku "haish yela2"aku menapak ke dlm bilik ku dn mengambil towel utk mandi..Ting tong!"chakkaman!"jerit Luhan dri dlm rumah."ah..Jungkook right??"Luhan membuka pintu utk Jungkook"ah..dae.."tunduk Jungkook 90° darjah XD."Duduklah..Halla tgh mandi"Jemput Jungkook "okay".
"Kamu suka Halla?"Satu soalan keluar dri mulut luhan.Dupdapdup jntung Jungkook mendengar"aniya..mana ada.."kata Jungkook smbil senyum.."Boleh tolong oppa tk?"Soal Luhan dgn muka series"mwo?"soal Jungkook."Halla dah siap!oppa jom mkn!"Halla memakai baju t-shirt putih dan seluar pendek.Dia lupa yg Jungkook dtg ke rumahnya"alamak!asal aku pakai baju ni?" Halla naik semula"eh nk gi mana?"soal Luhan "hehe"Halla terus turun apabila oppanya nampak yg dia nak msk bilik balik.
"Dah jom mkn"ajak oppaku.Aku duduk di ats kerusi tnpa ku sedari,Jungkook duduk di seblah ku"ya paboya!duduk lah sebelah Luhan oppa!"tengking Halla."Halla-shi.."Luhan menegur.Mereka pon mkn bersama2...
~TBC~
THANKS BACA SUDI BACA!!JGN LUPA VOTE!!DANN.....DOAKAN RESULT UPSR&UPSR STRIKE A!!HMM....NK MASUK ASRAMA...
#JULAP
#JUARA
#LAGU
#PARODI
YOU ARE READING
Enemy Become Love
Fanfictionhye!!Hope korang sudi bca FF ni.. Halla,Dia jiran kepada Jungkook..Mereka kerap bergaduh..Jungkook asyik mengenakan Halla dgn macam2 pranknya...Halla pula kerap membalas dendam.Setiap kali GF Jungkook dtg,Halla akan ckp yg dia ialah Fiance Jungkook...