PENGENALAN..

15 3 0
                                    

   Hai hai hai..Aku JJ..nma sbnr Jasmin Jihan..Umur aku 18 thun..Aku ada sorg abg...abg yg cukup istimewa..Aku syg abg aku.Nama dia Jasri Jimin..Macam pelik kan.??Tapi itulah nama dia.Mula2 aku nak hgthu yg abg aku ni tak mcm orang lain yg sempurna akal dan fikiran.Dia ni lain drpd yang lain.Umur dia dah 20 tahun tp perangai dia macam budak-budak umur 6 tahun.Tapi aku tak kisah..Dialah org yg pling aku syg kt dunia ni sbb dia jer tmpat bergantung yang aku ada skrg.
   Sejak mak bapak aku meninggal,dialah yang jd mak sekaligus bapak untuk aku..Semua benda aku hrpkan dgn dia.Dia lah segala-galanya.Tapi,walaupun dia unperfect,dia orang yang hebat bg aku sbb dia mmpu tanggung mkn minum aku kt dunia ni..Hebat kn?? Thats why I love him..so much!!
   Aku pulak adk yg agk jahat skit..kdg-kdg aku suka bentak dia sebab perangai dia yang macam budak kecil tu.Disebabkan aku ni brutal skit aku tak panggil dia abg..Just call his name.Jimin.
   Kami tinggal berdua kat rumah peninggalan mak dengan ayah kami.Kat situ jelah tempat kmi berteduh.Pasal belanja,xda masalah.Cukuplab utk kmi hdup.Sbb bkn Jimin je yg kerja.Aku pun krja jugak.Jadi pembantu sifu kat sebuah pusat latihan taekwando.Tapi,aku jd pelajar jgk.Dpt lah ilmu skit..Gaji tu..blhlah tanggung hdup kmi..
    Ckp psl Jimin,lupa nak bgthu dia ni sbnrnya kerja jd flower boy..Ataw lebih tepat..Penghantar bunga.Simple je krja dia..But,blh la menyumbang dlm kewangn kmi..Byk mrepek pulak.Aku ada kisah menyedihkn ttg kmi..Kisah yg tak dpt aku lupakan..Dn kisah ni jugak buat aku sedar yang Jimin adalah anugerah terindah dlm hidup aku yg takda penggantinya.
   Dan ini adalah sebuah kisah yang blh bg pengajaran kat semua adk beradik yg selalu bergaduh dan dah jadi mcm musuh..
 

Harap reader suka cerita ni..
  And..jgn lupa vote okey??
Komen jugak..
  Start reading..!!!

HOPE IS DREAM THAT NEVER SLEEP..Where stories live. Discover now