Hidup Kami..

28 3 0
                                    

"Jj nak pergi mna? Jgalah rmh.."
"Jimin,aku nak pergi kerja..Kau tau tak aku dah dpt kerja.Blh la aku tlong kau skit.." jwbku.
"Tp,Jimin abg.Biar Jimin je yg kerja..Jj smbung bljr..supaya pndai." tmbah Jimin.
"Takpe.Lgpun Jj tak thu lg nk smbung ambil apa..eh,dahlah..Jj nak pi krja ni..nnti lmbt plak.Jimin cptlah.Kita pergi sma2." Cadangku apabila sedar yg aku dgn Jimin dah lambat.Maklumlah,ambik msa utk srapan.Padahal,aku msak bukannya sedap sgt..Biasa je..
Jimin pnts bersiap lepas aku ajak pergi krja bersama..Aku hnya mmpu menggeleng kepala melihat gelagatnya yg nerd tu.Okey,ckp pasal nerd ni aku tersalah informasi.Sbnrnya abg aku tak macam budak2 pun.Cuma dia lurus bendul and tak charming mcm lelaki yg sebaya dgn dia kat luar tu.Thats all.
"Jimin dah siap.Jom gerak"kedengaran suara Jimin dr biliknya.Tak lama lepastu kelihatan dia keluar membawa segugus kunci.Kunci rumah.
"Jom ah.."blsku kemudian berlalu keluar diikuti Jimin dr belakang.

* * *
Di IIMU KIDS TAEKWANDO CLUB...

Aku masuk ke kawasan tempat latihan tu.Nak kta bangunan tak jugak sbb tak bertingkat pun..Aku terus berjalan sehingga aku terjumpa lelaki tua yang aku temui kemarin.Dengan teragak2 aku menegurnya.
"Sifu,sya dah blh mula kerja ke?"tnyaku seraya lelaki tu menoleh kearahku.
"Eh..kmu rupanya..kmu dtg tepat pda masanya.Skrg pelajar sya tgh ada latihan.Kmu tlong jga mreka ya.Sya ada urusan kejap.okay?? " sifu sdh memberikan arahan.Aku pula tak hbis2 mengiyakan semua itu dgn anggukan.
"Okay..no hal la.Sya siap jlnkn tugas.."bls ku diselangi tabik hormat..Senang cerita aku dah mula kerja hari ni..
Kerja ni tak lah susah sgt..Jga bdk2 taekwando ni je..Dorg pun bkn nakal sgt pun Disiplin terjaga.Cuma aku ada mslh sdikit.
Aku tak thu msa krja aku tmat bila.Bukan apa.Aku risaukan c Jimin.Klw dia blik awal,nnti xda pulak org nk msak utk dia...Sifu ni pulak xblek lg..Tadi cakap kejap jer..

Dua jam kemudian...

Pintu masuk dibuka.Kelihatan sifu masuk membawa plastic beg yg berisi....mcm mkanan.Sifu mendekati budak taekwando then dorg semua berkumpul.
"Semua sila ambil mknn msing2.Lps ni sifu nak bgthu sesuatu.Kmu semua mkn la dlu."arah sifu dan kelihatan mereka semua akur dgn arahan.Aku kagum sgt.Disiplin mantap gila..
Aku pulak hnya memandang mereka.Tiba2 aku dgr sifu memanggil aku.Lamunanku terganggu.
"Jap sifu.Sya dtg la ni.
aku melangkah kearah mereka semua.
"Kamu dah hbis kerja kn..sya lupa bgthu.Pusat taekwando ni tutup pukul 2 petang.Jadi kamu dh boleh balik."jelas sifu pdaku..
"Owh..klw mcm tu..sya blik dlu.Abg sya mesti belum mkn kat rmh..terima kasih sifu.."

Aku pulang dan terus masak.Hari ni aktiviti tak byk..Ini lah serba sedikit berkaitan hidup aku dan Jimin.

Haha..bosan kn?? Sorry klw xbest..
Klw reader nk komen..komen jer okay?? Tp,jgn lah guna kta kta kesat lg kasar..

Okay..enjoy..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 19, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HOPE IS DREAM THAT NEVER SLEEP..Where stories live. Discover now