Lectia #1

611 34 1
                                    

In prima lectie o sa vorbim despre cele 3 siteme de scriere in japoneza ...

Dar mai intai un scurt overview:
-In limba japoneza pentru plural se folosesc sufixele -TACHI si -RA (care dau notiunea de grup)...
-Verbele nu se conjuga in functie de persoana!!
-Verbul este pus (de regula) la sfarsitul propozitiei.
-Verbele nu au forme de viitor.
-Sunt doar 2 verbe neregulate...
-Politetea se exprima in mai multe moduri...
-Sunt 2 tipuri de adjective:
1. Se comporta ca substantive
2. Se comporta ca verbe (pot fi conjugate)...
In mare parte suna usor, nu :)....

Deci, dupa cum am zis, japonezii recunosc 3 sisteme de scriere:
1. Hiragana- 46 caractere de baza
- se foloseste: cand nu exista kanji pentru acel cuvant (de ex: made= pana cand); cand nu stii kanji-ul cuvantului; cand kanji-ul cuvantului este foarte rar si nefolosit...
2. Katakana- pentru fiecare hiragana exista o katakana...
-se foloseste: la cuvinte imprumutate din alta limba; la redarea unor sunete (wanwan= latratul cainelui)..
3. Kanji- fiecare kanji poate fi citit in mai multe feluri
-sfat:nu invatam fiecare pronuntare; le citim in cuvinte, nu individual!!

Cand termina scoala, o persoana stie 2000 kanji, un adult stie 3000-4000 kanji iar un profesor 7000 kanji...
4.( acest sistem nu este recunoscut de japonezi) Roomaji: foloseste alfabetul roman pentru a scrie cuvintele ( de ex: wanwan, made sunt in roomaji)...

Din nefericire, nu pot sa pun lectii de scriere Dar o sa pun lectii de citire si Gramatica...

Limba JaponezaaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum