TITLE: TRULY?? YOU ARE MY BRIDE?
--------------------------------------
Park Mirae Na ngan Kim Mingyu adalah bff dari sekolah rendah lagi. parents Mingyu and NaNa pun besfren. sekarang ni , parents Mingyu berada di luar negara untuk menguruskan syarikat di sana. jadi, Mingyu tinggal di rumah bersama org gaji. rumah Mingyu terletak di sebelah rumah nana.
makin lama, Mingyu and NaNa pun jatuh cinta antara satu sama lain. Dyorang pun kapel.
satu hari, Mingyu dapat panggilan dari omma nya,
omma: Mingyu, hujung minggu ni, omma dan appa balik seoul.
Mingyu: jinjia?? yeay!!! Mingyu rindu ngan omma appa..
omma: Mingyu, sebenarnya, omma dan appa ade hajat besar. sebab tuh kami nak balik seoul.
Mingyu: ape?
omma: sebenarnya, omma dan appa nak kawinkan kamu ngan anak kawan kami. hujung minggu tu jugak.
Mingyu: wae??? no.no.no.. Mingyu tak nak omma. Mingyu nak tak nak kawin ngan org lain kecuali ngan NaNa. (NaNa ialah nama panggilan Mingyu kepada NaNa)
omma: percayalah Mingyu. kamu akan bahagia dengan pernikahan ini. omma buat semua ni untuk kebahagiaan kamu jugak. walau bagaimanapun, kamu kena kawin jugak. omma dah deal semua benda, hotel, catering, tetamu..
Mingyu: tapi omma...
tut..tut..tut... /talian terputus/*tut* /bunyi mesej/
_ONE MMS RECEIVED_
from: omma
subject: bakal menantu omma
Mingyu terus discard mms tuh tanpa tengok gambar tu.
tibalah hari perkahwinan.
Mingyu: dong ju-sshi, bawak slow2 je kereta ni, kalau boleh aku nak sampai lewat. /Mingyu cakap kat driver. Mingyu bersiap dari sebuah butik yang di tempah khas untuk mendandan baju dan penampilan Mingyu/
driver: tak boleh tuan, tuan kim pesan suruh sampai sebelum pukul 10 a.m
Mingyu: ish... /pandang ke luar tingkap/
driver: tuan, kita dah sampai..
Mingyu:/tersentak/
omma dan appa Mingyu sambut Mingyu dan bawa ke bilik persediaan pengantin lelaki.
Mingyu: omma, sehun nak pinjam fon kejap... gumawo..
Mingyu kol NaNa..
tut.tut.tut.
nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi. sila cuba sebentar lagi..berkali-kali Mingyu cuba kol NaNa, tapi, result nye tetap sama.
Mingyu: *dalam hati* mianhe NaNa, aku tak dapat nak kotakan janji aku untuk kawin dengan kau.
appa Mingyu: Mingyu, jom turun..
seperti dalam perancangan, pengantin lelaki akan turun melalui tangga belah kiri dan pengantin perempuan akan turun melalui tangga belah kanan dan mereka akan bertembung di tengah2 hall..
sampai di tengah2 hall..
mc: selamat pengantin baru di ucapkan kepada kedua2 mereka.semoga perkahwinan mereka sampai ke anak cucu.. cicit .. okey. sekarang tibalah masa yang di tunggu2, pengantin lelaki yang sangat kacak akan membuka penutup muka pengantin perempuan..
semua hadirin: buka.. buka.. buka..
Mingyu pun membuka dengan berhati2. dan dia berasa sangat terkejut apabila pengantin perempuan mengangkat mukanya.
Mingyu: NaNa-sshi??? but,,, how???? /cubit pipi/ betul ke ni?? tak mimpi??? omma?? appa?? /tengok ke parents Mingyu/
kedua2 parents Mingyu just tersenyum je..
NaNa: Mingyu oppa, oppa tak mimpi lah.. /cubit pipi mingyu/
Omma Mingyu: lah. Kamu tak tengok ke mms yang omma hantar tu?
Mingyu: tak, sebab Mingyu tak nak tengok muka pengantin perempuan lain selain this chagiya.. haha
//semua family Mingyu, NaNa and tetamu ketawa dengan jawapan Mingyu//
Mingyu pun terus peluk n kiss NaNa.
pastu, Mingyu angkat NaNa dan pusing2 kat tengah hall tuh...Mingyu: SARANGHAE CHAGIYAA!!!! /jerit/
NaNa kiss pipi Mingyu..
__the end__