bab1

27 1 0
                                    

ok benda ni cerita betul. aku takkan story benda yang reka. cite ni berlaku time kat kampung. time tu adik beradik sebelah ayah semua balik sebab jiran sebelah rumah nenek buat kenduri anak sulung dia kahwin. kiatorang dengan sederet rumah nenek ni memang rapat. ok time ni semua tolong. memang busy gila lah langsung phone pun tak sempat nak pegang. at the first aku pelik why ada pokok pisang ? but aku makas nak tahu so aku bla sambung buat kerja. pastu time tu nak mengemas dah sebab dah dekat asar so kitaorang lepak kejap bawh khemah borak borak. pastu aku macam dengar orang panggil nama aku, so aku pun iyaaa kenapa. diorang pelik diorang kata kau asal ? aku cakap lah ada orang panggil aku. jap ah japgi aku dtg balik. pastu aku lalu sebelah pokok pisang tu sebab pokok tu bebetul depan rumah nenek aku diorang letak kat tiang khemah tu. pftt tkde tempat lain ke do ? masa aku laku tu ttbe bulu roma aku naik. i think ada something wrong but aku jenis lantaklah aku malas nak tahu. tah kenapa ttbe aku pandang pokok tu macam ada sesuatu. means ada orang tgh pandang aku but idk who is she. so aku pun asik perati jelah pokok tu sampai cousin aku tegur woi kau apahal. tu yg aku cakap taklah aku terasa macam ada orang kat pokok tu. tiba tiba muka cousin aku pucat. aku pelik lah tu aku tnya dia kau asal. pastu dia kata kau pun nampak ke ? time tu muka dia pucat. aku cakap dah dah lek aku ada ni jangan risau. secara jujurnya cousin aku ni dia adik beradik ngan mak dia ni lemah semangat. pastu tetibe makngah aku pening kepala. diorang pun suruh lah makngah aku rehat sebab dia takleh penat sangat. k dah kemas kemas tu azan maghrib pun berkumandang. ttbe makngah aku ni jerit "panas panas" aku pun dah kenapa aduhh. time tu dah rasa lain macam. semua pakcik pakcik aku yg kat luar tu masuk tanya kenapa. aku kata tak tahu ttbe je dengar dia jerit. pastu pakngah aku baca ayat ayat alquran. alhamdulillah dia ok kejap pastu ttbe dia pandang aku dengan anak dia tu. and aku pun shit apahal sial dia pandang aku ngan anak dia ni. pakngah perasan dia suruh diorang bawak makngah masuk bilik. time tu aku dah cakap ngan sepupu aku tu kau lek weyh jngn takut nanti benda tu lagi suka. aku try bagi semangat kat dia. masuk je bilik kitaorang nak suruh makngah pakai seluar sebab dia nak bawak gi klinik time tu dia tak sedar langsung. macam orang koma yang tengah nak cari jalan keluar. panggil langsung tak bangun. pastu kitaorang decide just nak sarung je seluar tu yelah takkan nak gi klinik pakai kain lak en ? kang tetibe terbukak kain tu taknke nahas ? masa nak sarung tu ttbe je dia gelak, pastu dia jerit jerit tendang kitaorang yg nak pakaikan dia seluar ni haa. ok lepas dah dapat pakaikan dia seluar bawak masuk kereta nak gi klinik. sepanjang tu dia diam je. anak dia panggil langsung tak jawab. seolah olah dia langsung tak kenal sepupu aku yg dikatakan anak dia tu. so aku cakap ngan dia biarlah makngah tu dia penat tu. sepupu aku diam pndng aku pastu menangis. aku kata mak kau mesti tknk tngk kau nangis so be strong bbe. doa banyak banyak. sampai klinik macam kitaorang sangka darah tinggi dia naik pastu demam panas. so dia asik mengigil je.

hantarWhere stories live. Discover now