Siapa kau padaku

82 2 0
                                    

Mummy, mana semua orang? Lama orang tak jumpa boleh diorang tak jemput dekat airport tadi. Nasib baik orang reti bawak kereta!" Aisyah mengomel sambil menunding jari ke arah kereta corvette putih di halaman rumah.

"Kakak. Semua orang tengah tidur waktu kakak sampai. And beside kakak. Lama tau, nak bawa kereta dari perak ni sampai KLIA." Puan Mislia cuba memujuk puterinya itu.

"Tau takpe! Buat menyusahkan orang je kalau nak suruh orang ambil dekat KLIA tu!"

Tuan punya suara yang berada di belakang puan Mislia dijeling aisyah.

"Along jahat! Sampai hati along tak ambil Aie!"

"Memang sampai pun hati Along! Kenapa nak kena ambil Aie kat airport pukul 1 pagi? Buat penat orang tau dak!" Imran menjawab.

"Aku ingat ada bangla jual kain kena tengking tadi, rupanya Aisyah." Satu lagi suara di belakang menegur.

"Tak patut betul panggil orang bangla! Kak Fie pun jahat!" Aisyah memeluk tubuh sambil mengomel.

Ketawa pecah.

"Sorry sorry." Faridah meminta maaf.

"Lama betul tak jumpa Aie. Amacam? Studies semua okay ke main cincai taram?" Faridah bertanya.

"Well, studies semua okay je. And, susahlah jugak. But it doesn't mean that I would cincai taram okay. So far so good. Lagi one more semester and I am officially a doctor." Senyum.

"Well. Good to hear that. I'm just glad that I don't need to think about a way for me to help you in the future." Imran mencelah.

"Along!!!" Suara nyaring tak seberapa mana pulak ni?

Keempat-empat orang menoleh ke belakang dan ternampak tuan punya suara.

"Tadi farah dah suruh tolong belikan ais dekat kedai kan! Awat tak pergi lagi?"

"Salam kak farah. Long time no see." Aie memandang farah.

"Ya Allah! Patut lah muka macam pernah nampak. Aie baru sampai ke? Sorry la tak dapat ambil dekat airport tadi. Farah busy sikit waktu tu. Ada printout nak kena siapkan." Farah terang situasinya. Imran dah lari dulu pergi kedai. Karang si farah bising kat aku lagi. Huih! Tak nak aku. Suara dah la kuat mengalahkan ayam menjerit.

"It's okay. Lagipun Aie ada kereta kan. Korang dah park kereta Aie dekat airport dua hari sebelum flight Aie kan? So its okay."

"I am so sorry kakak. Nanti Farah tebus kesalahan farah okay." Farah masih tak beralih dari topik.

'Aiseh... Kakak aku sorang ni memang dilahirkan Drama Queen. Lady Gaga pun boleh kalah.'

"Really its okay sis. Anyways mana kak atillya? I wanna see my bakal kakak ipar." Saja aisyah menekan perkataan kakak ipar itu.

"Sibuk nak tengok bini orang buat apa?" Satu lagi suara.

"Biarlah orang nak tengok bakal kakak ipar! Mentang-mentang orang tu dah kahwin awal nak bising pulak!" Aisyah menjawab macam kenal sangat dengan tuan punya suara.

Tuan punya suara bangun dan mengambil langkah ke arah Aisyah.

"Kak Aie oi! Adik kahwin sebab tak nak ada buruk sangka antara adik dengan Syafiqah faham tak?" Alif menjawab.

"Ye ye. I understand little brother dearest." Aisyah tarik muka bosan.

"So, best ke marriage life? Wife and studies okay ke? Boleh stabil?" Aisyah buka soal.

"Its amazing. Walaupun macam susah sikit sebab kita yang kena jaga isteri, but its worth it. My studies pun okay. Because kitorang umur sama and ambik course sama, kitorang survive sesama lah. She can be very timid sometimes but she's cool." Panjang lebar alif terang.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 26, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kekasihku AbangWhere stories live. Discover now