DI SEBUAH SEKOLAH YANG BERNAMA KOREAN MUSIC HIGH SCHOOL,TERDAPAT SATU KUMPULAN YANG SANGAT FAMOUS DAN TERKENAL DI SERATA DUNIA WALAUPUN MEREKA MASIH MUDA.KUMPULAN ITU DIBERI NAMA "BIG BANG".YANG TERDIRI DARIPADA G-DRAGON SEBAGAI LEADER KUMPULAN,T.O.P,TAEYANG,DAESUNG DAN SEUNGRI.
DI SEBUAH SEKOLAH YANG LAIN,TERDAPAT KUMPULAN PEREMPUAN YANG SANGAT FAMOUS DAN BERENTAP BERSAMA BIG BANG,KUMPULAN INI BELAJAR DI BUSAN MUSIC HIGH SCHOOL,DAN MEREKA SANGAT MELETOP DI KALANGAN LELAKI LELAKI DI KOREA KERANA KECANTIKAN DAN KELUNAKAN SUARA MEREKA.MEREKA DIGELAR "FEMALE MONSTER".YANG TERDIRI DARIPADA LEE HYUN JI ATAU BABAY-G SEBAGAI LEADER KUMPULAN TERSEBUT DAN WANG SARANGHAE SEBAGAI LEAD VOCALIST DAN PARK SHIN YOUNG SEBAGAI LEAD DANCER.
KEDUA - DUA INI SALING BERENTAP DAN MEMBENCI ANTARA SATU SAMA LAIN DEMI MENDAPATKAN GELARAN 'KING MUSIC OF THE YEAR' YANG DIJALANKAN SETIAP TAHUN KEPADA SELURUH PELAJAR YANG MENGAMBIL BIDANG MUZIK.
PADA SUATU HARI,PELAJAR PELAJAR YANG MENGAMBIL BIDANG MUZIK DIEDARKAN POSTER PERTANDINGAN TERBESAR BAGI PELAJAR YANG MENGAMBIL BIDANG MUZIK YANG SERING DIJALANKAN SETIAP TAHUN.RAMAI PELAJAR YANG TERUJA DEMI MENDAPATKAN GELARAN "KING MUSIC OF THE YEAR".KUMPULAN FEMALE MONSTER DAN BIG BANG JUGA MENDAPAT POSTER TERSEBUT DAN MEREKA SANGAT TERUJA UNTUK MASUK.
KEMUDIAN...