Otevřela dveře do svého skromného pokoje, který byl vybaven pouze postelí, stolkem se stolní lampou, skříní a oknem. Byla už noc, pokoj byl tedy ponořený ve tmě a osvěcoval ho pouze měsíční svit pronikající oknem. Nerozsvěcovala. Vyhovovala jí tahle tajemná atmosféra, byla dokonalá pro nadcházející rituál, který se chystala provést.
Sedla si k velkému stolu, rozsvítila lampu se stínítkem, která fialově osvítila místnost a vyndala ze zásuvky klubíčko špendlíků a panenky. Zlomyslností se jí zablýsklo v hnědých, silně podmalovaných očích, věčně maskovaných patkou černých hustých vlasů. Vzteky se celá třásla. ,,Zaplatíte. Oba zaplatíte," syčela zlostně, zatímco třesoucími se prsty vytahovala z příruční kabelky řetízek její nejlepší kamarádky, vytržené vlasy její největší sokyně a útržek trička jejího, teď už bývalého, přítele. Z jiné zásuvky vyndala na stůl černou svíčku. Zapálila ji a ucítila to zbožňované a přesto tolik studené teplo. Vdechla do sebe veškerou zlost a začala připravovat panenky. I když... panenky... to je příliš hezký název. Byli to spíš takoví panáčci ze zvláštního materiálu. Voodoo panenky. Michelle se zlostně usmála černými rty a tři panenky obdařila suvenýry nachystanými na stole. Kolem jedné omotala řetízek její přítelkyně Laury, druhé nechala na hlavičku spadnout blonďaté vlasy sokyně Lilly a na třetí položila na útržek trička bývalého přítele Jerryho. Promnula si ruce, zhasla lampu a nechala v pokoji poblikávat jen světýlko z černé svíčky. Spolu s bílým měsíčním svitem, který ale působil velmi chladně, se Michelle cítila připravená.
Založila si vlasy za ucho, ocvočkované několika náušnicemi. Vzala do černě nalakovaných prstů dva špendlíky a oči se jí stočily k panence ležící na útržku látky. Pohladila ji hřbetem ruky. ,,Ach Jerry... nádherný, krásnooký Jerry. Jak já si naivně myslela, že zrovna ty budeš jiný. Když jsi tehdy ke mně přišel a pozval mě do kina, byla jsem štěstím bez sebe. Bylo to úžasné, hádali jsme se o popcorn, drželi se za ruce a já se cítila opravdu šťastná. Tobě jsem nepřipadala divná. Sešli jsme se ještě několikrát a já se do tebe pomalu, ale jistě zamilovala. Žila jsem jen pro dny strávené s tebou. Pro okamžiky, kdy jsme se smáli, kdy jsi mě lechtal a já ti rukama prohrabávala tvé krásné hnědé vlasy, které jsem tolik zbožňovala. Nebo se ztrácela v zeleni tvých očí."
Po tváři jí stékalo pár slz, když zabloudila očima k panence omotané řetízkem.
,,Lauri, vždy jsem ti záviděla tvé krásné světlé vlasy. Přitom já je měla vždy jako havran. Zlatíčko, všichni si mysleli, že jsme dvojčata, které mají akorát jinou barvu vlasů. Vždycky jsi při mě stála a byla jsi pro mě sestrou, kterou jsem nikdy neměla."
Vtiskla na prst polibek a přiložila ho panence na místo, kde by se nacházely rty. Pak se znechuceně podívala na prostřední panenku.
,,Hmm, Lilly. Tebe jsem vždycky nesnášela, protože jsi tou namyšlenou fiflenkou. Myslíš si, že jsi nejlepší. Make-upu plno, silně nalakované vlasy a nos nahoru. Celá ty. Hnus. Já bych si tě nikdy ani nevšimla. Kdybys ovšem na mě neměla pitomé připomínky. Rivalství už od začátku. Nenáviděla jsem tě, nenávidím tě a nenávidět tě budu."Zhluboka se nadechla a nechala se spolu s jejími dalšími slovy naplňovat emocemi. Nejdřív smutkem, zklamáním a nakonec hněvem.
,,Šla jsem s Laurou k místnímu rybníčku. Soustředěně jsem ji poslouchala, něco mi vyprávěla. A pak jsem uslyšela ten smích. Kéž bych se za tím zvukem instinktivně neotočila. Kousek od nás ležel na dece pár. Chlapec ležel na dívce, držel ji za ruce a kousal ji do ucha a klíční kosti. Pisklavým hlasem ho žádala, aby toho nechal. Pustil jí tedy ruce, ty svoje zastrčil pod její top a naléhavě, vášnivě, toužebně, hladově ji líbal. Byl to Jerry a Lilly. Nekontrolovaně mi začaly téct slzy, podlomila se mi kolena a já se sesula na zem s pohledem stále upřeným na ně dva. Tehdy si jich všimla i Laura. Doslova jí spadla čelist a vzápětí se po její křehké tváři mihnul vztek. Nadávala na něj, stírala mi slzy. Pak na mě přišla druhá vlna emocí, okamžitě jsem se postavila a rychlým krokem se vydala k nim. Nejdřív mě zpozorovala ona, v očích strach a údiv. Ji jsem ale nevnímala. Zatím. Chytnula jsem Jerryho za ramena a přiměla ho podívat se na mě. Ten údiv v jeho očích. Vlepila jsem mu facku a strhla kus jeho rukávu.
,Hajzle,' hlesla jsem jen.
,Mich, prosím tě...' začal s vysvětlováním.
,Nemluv na mě!' rozkřikla jsem se na něj a chytila Lilly za vlasy.
Podívala jsem se jí do očí, ve kterých byl překvapivě stud. Ale nenechala jsem se obměkčit. ,Děvko,' vdechla jsem jí do tváře a za doprovodu jejího křiku škubla rukou.
V ruce mi zůstal chuchvalec jejích vlasů. Obloha se zatáhla. Stoupla jsem si nad ně a pronesla: ,,Zaplatíte. Budete toho litovat."
Potom jsem odkráčela spolu s Laurou k ní domů. Ona se projevila opět jako opravdová kamarádka. Všechno jsme probraly do nejmenších detailů, ale o svém úmyslu jsem jí nic neřekla. Jen jsem ji požádala o její řetízek. Divila se, k čemu ho chci. Jen jsem jí řekla, aby se nebála, že jí ho vrátím. Dala mi ho tedy, obejmula mě a já odešla domů."
Michelle se naposled zadívala do plamínku svíčky a pak už začala.Jerry
,,Co teď budeš dělat, Jerry?" ptala se mě Lilly.
Pokrčil jsem rameny a přisunul si ji víc k sobě.
,,Co by? Nic. Vlastně to Michelle vyřešila za mě. Nemusel jsem vymýšlet žádné výmluvy, proč se s ní chci rozejít," odpověděl jsem.
Zatvářila se divně.
,,Ale prosím tě, snad bys ji nelitovala. Teď jsi tu ty. Ty a žádná jiná," mumlal jsem jí do vlasů a líbal ji. Chtěl jsem ji. Hned.
,,Neblbni, co když přijdou vaši?" bála se.
,,Jsou pryč. Nejsou tady. Neboj se a věř mi, ano?" ujišťoval jsem ji, když už jsem jí sundával triko. Poddala se.Stále jsem ji líbal a pak jsem to ucítil. Nasládlá chuť krve. Odtáhl jsem se, myslel jsem si, že jsem ji kousnul do jazyku nebo něco. Když jsem ale uviděl, co se opravdu děje, ztuhla mi krev v žilách. Měla prořízlý krk, valilo se odtud spoustu krve. Spadla na zem. Vyděšeně jsem na to zíral, nechápal jsem, co se stalo. A pak jsem to ucítil taky. Jak když mě někdo bodne špendlíkem, ale mnohem naléhavěji, bolestivěji. Cítil jsem to v oblasti srdce... a pak už jsem necítil vůbec nic.
Laura
Seděla jsem na posteli a přemýšlela nad Michelle. Pořád jsem ji viděla, jak klečí v té trávě a v obličeji má tak bolestný výraz, jaký jsem u ní ještě nikdy neviděla. A pak, jak nad nimi stála. Jak nějaký anděl pomsty. Říkala jsem si, co právě dělá. Jestli pláče nad ním, který za to vůbec nestál. Já jí to říkala, že je takový, ale nikdy mi nevěřila. Začal mě pálit hřbet dlaně. Škrábala jsem si ho, nevěděla jsem, co se děje. Štípalo to, jako když do mě někdo píchá špendlíkem. Pak se mi začal na dlani rýsovat obrys. Nakonec z toho vyšlo malé srdce. Fascinovaně jsem na to zírala a vůbec nic jsem nechápala.
Michelle
Znovu zhodnotila své dílo, spokojeně se usmála, pomyslela na její prořízlý krk, jeho probodlé srdce a srdíčko na ruce. Zadívala se ven oknem, na měsíc v úplňku. Světlo svíčky pomalu uhasínalo...
ČTEŠ
Voodoo pomsta
Short StoryDruhý ze střípků mých výmyslů. Datování: 3-4 roky zpátky. Seznamte se s podvedenou Michelle.