güneş

128 11 2
                                    

Merhaba ben güneş ...kendimi tanıtmayı sevmem ama kısaca özetliyeyim 22 yaşında ,yeni atanan bir türkçe öğretmeniyim .hayaller kurmayı seven ,kimsesiz büyüyen ,umutlarının peşinden giden bir insanım ...hayat beni kısa bir süreliğine görevim icabına diyarbakır da küçük bir köye atadı. Zorlu ulaşım,anlaşma sıkıntıları olduğu halde bu şehre gönül rahatlığı ile geldim .bu gün okulda ilk günüm ilk defa öğrencilerim olacaktı .mutluydum şu ana kadar kimsesizdim ama artık birçok arkadaşım ,kardeşim,çocuklarım olacaktı...
Okul, küçük ,çok az araçların olduğu ,4 tane öğretmenin olduğu okul haricinde her şeye benzeyen bir barınak. öğretmenlerden 2 tanesi erkek 1' ide bayan gönüllü olarak gelmişler .bu devirde bu şehire gelmek iyi bir yürek ister...okulda 32 tane öğrenci var .aslında daha fazla olması lazım ama okul ortaokul olduğu için cahil insanlar evlâtlarını okutmadıkları için bu haldeyiz ...
Okulda 2 tane sınıf olduğu için öğretmenlerle bir sınıfa 16 kişi düşecek şekilde ayarladık .öğretmenlerle okula yeni 3 tane sınıf ,malzeme ve kıyafet almak için şehirlerde bir kampanya düzenledik bu yardımdan gelecek olan parayla çocuklara daha olanaklı bir eğitim sağlamaktı amacımız .bu kampanyalar devam ederken 4 arkadaş kendi çapımızda para toplayıp başlamıştık okulu düzenlemeye .okul asfaltı yapıldıktan sonra okulun dışına ağaçlar diktik çocuklarla ,sevinmislerdi. buraya gelen bütün öğretmenler hemen dilekçe yazıp gitmişler .çocuklar bunları söylerken dayanamıyorduk .tüm gelen öğretmenlerin onları suçsuz yere suçlayıp ,ders anlatmaması o kadar acı bir şey ki bir anda dayanamadım ve kendimi dışarı attım .geleli beri hiç dolaşmamıstım .lojmandan eve ,evden lojmana gidip geliyordum burayı en kısa sürede gezmek istiyordum.arkadaşlarımı da tanıtayım .esra kinsou şanlıurfa lı 29 yaşındayken evli bir bayan eşi de okulda olan ali kinsou 31 yaşında İstanbullu ,şanlıurfa ya ilk görevini yapmak için geldiğinde esra ile tanışmış ve evlenmişler daha 3 ay olmus evleneli .ikisi de ayrı güzel insanlar diğeri ise MUSAP Baybars kendisi fen ve teknoloji öğretmeni buraya izmir den gelmiş 24 yaşında, güler yüzlü bir insan .

Okula ilk geldiğimde çocukların okula tarla yüzünden az geleceğini duymuştum .bu işin önüne geçme zamanı diye düşündüm ve arkadaşlarla ailerle konuşmanın en iyi fikir olduğunu düşündük ve velileri çagırdık .32 kişi arasından sadece 3 veli gelmişti ,üzüldük ama başaracaktık. Yusuf bu konu üzerinde "çocuklara müsait olduğu zaman saatinde ders versek" diye bir fikir attı .mantıklıydı ama hepsinin farklı hayatları vardı .denk getiremezdik saatleri bu konuyu daha sonraya ertelemiştik.üzülüyordum olduğumuz duruma ve olacaklara........

GÜNEŞHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin