"Kingka is back!!!!Weh..Cepat kingka sekolah dah balik."Sayup-sayup kedengaran bunyi pelajar-pelajar sekolah memberitahu yang kingka mereka sudah balik ke sekolah.
Pintu kereta ferari berwarna merah cili itu ditutup.Kemudian jejaka yang dikenali sebagai Kingka itu menggalas beg di bahu sebelah kanannya.
"Tepi!!!"Dengan sekali pekikan menyuruh orang ketepi menyebabkan semua memberi ruang kepadanya.Gerun.Ya,itu perasaan pelajar-pelajar di sekolah itu takut kepadanya.
Kris Wu atau nama sebanarnya Wu Yi Fan.Kingka sekolah yang digilai sehingga ke sekolah lain.Dalam masa yang sama juga takut kepadanya.Hanya perempuan-perampuan yang gedik sahaja berani mendekatinya.Biarpun sudah diberi amaran keras.
Dengan penuh bergaya dia berjalan ke arah loker pelajar.Palajar-pelajar yang berada di loker tersebut segera beredar mengosongkan lorong di loker pelajar.Tidak selesa rasanya apabila berada dekat dengan kingka sekolah yang boleh tahan seramnya mengalahkan guru besar iaitu Encik Suho yang berwajah seperti seorang malaikat.Berkulit putih dan semestinya kaya.
"Kri...Kris Sanbae."paggil seorang junior yang bernama Hong Bin.
"Hmmm??"sahut Kris lantas menoleh mukanya kepada junior tersebut.
"Pengetua Suho panggil."Hong Bin menyatakan hasrat yang disampaikan oleh Encik Suho kepadanya.
" Nanti aku pergi jumpa dia."ujar Kris lalu menepuk- nepuk bahu Hong Bin dan memberi senyuman kecil kepad Hong Bin.
Bukan dia tidak kenal dengan junior yang boleh tahan kepopular-annya.Dengan badannya yang mempunyai six pack.Senyuman yang menawan dan flower boy sekolah.Amboi Kris..Kau jeles erk???
Hong Bin terus beredar.Kris lantas menutup pintu loker lalu langkahnya diatur menuju ke arah bilik pengetua Suho.
"Pengetua pendek." Kris bersuara perlahan apabila sampai dihadapan pintu pengetua tersebut.Sebelum mengetuknya.
Tok!Tok!Tok!
"Masuk!"suara Pengetua Suho memberi arahan dari dalam.
Pantas pintu dibuka dan terpaparlah muka Pengetua Suho yang putih bersih lagilah melepak itu bersama senyuman manis yang lebar dan matanya yang bersinar-sinar.
Kris masuk kedalam dan duduk di kerusi bertentangan Pengetua Suho.Keningnya diangkat tanda 'kenapa?' kepada Pengetua Suho.Sungguh,dia mengangap Pengetua Suho sebagai rakan bukan seorang cikgu.
"Saya nak kamu dengan kumpulan kamu berlatih bermain bola keranjang sebab dua bulan akan datang kamu dan kumpulan kamu akan bertanding untuk peringkat daerah."terang Pengetua Suho.
Kris hanya menganguk kepala tanda dia faham dengan apa penerangan Pengetua Suho.Setelah bermain isyarat mata dengan pengetua Suho yang bermaksud 'boleh saya keluar sekarang' dan mendapat jawapan daripada pengetua Suho terus dia mengankat punggung dari kerusi emas yang ada di dalam bilik Pengetua Suho.
'Entah emas tulen ke emas palsu.'omel Kris di dalam hati.
Kemudian di pergi ke tempat kumpulan bola keranjangnya iaitu gelangang bola keranjang tertutup.Dilihat dari jauh kumpulannya berborak dan ketawa berdekah-dekah.Entah apa yang lucunya dia sendiri pun tidak tahu.
"Ehem." Kris berdehem untuk menyedarkan rakannya yang sememangnya tak akan pernah sedar jika dia tidak berdehem.Pantas 14 orang jejaka senior mahupun junior berdiri tegak dan menunduk hormat pada Kris serentak.
"Anneyong captain."ujar mereka serentak.
"Hmm..Aneyong.Pengetua Suho minta kita berlatih untuk pertandingan dua bulan akan datang untuk peringkat daerah.Dan kita akan mula berlatih next week.Ada bantahan??Kalau ada apa-apa problem bagitahu awal.Lepastu jangan korang nak melepak je.Kelas jangan ponteng.Kalau aku tahu korang poteng siap korang aku kerjakan."biarpun berperangai dingin tetapi dia ambil berat tentang kumpulan bola keranjangnya.Tidak ada mereka bermakna tidak ada orang yang akan berlawan bola keranjang dengannya.
"Ai ai captain.Kita semua mana pernah ponteng."jawab salah seorang daripada mereka yang bername tag Yi Xing.
"Tapikan captain.Apa kata hari ni captain belanja kita orang makan??"soal Tao.Dia rapat dengan Kris jadi tiada masalah baginya untuk bergurau senda dengan Kris.Dia sudah mengangap Kris seperti abangnya.
"Okay.Pukul 7.Dekat restauran biasa."kata Kris sambil tersenyum.
Yang lain semua sudah bersorak gembira.Jimat duit untuk makan malam.Untuk malam ni jelah.Bukannya selama-lamanya.Boleh jugak makan makanan mahal-mahal kalau Kris belanja.
To be contineu~~
YOU ARE READING
Summer Tears In Paradise
RandomKris Wu seorang jejaka yang pada awalnya sangat dingin dengan sesiapa sahaja sehingga hadirnya seorang wanita yang berjaya mengubah hidupnya.Namun itu semua tidak kekal lama apabila satu kejadian berlaku.Menyebabkan segala-galanya menjadi gelap bagi...