Hoofdstuk 4

62 5 2
                                    

Toen ik thuis kwam, was mijn zusje nog niet thuis, maar ik denk dat ze vandaag niet zal kunnen slapen. Ze is echt een ontzettende fan en kan niet wachten tot ze die YouTubers ziet. Ik liep naar de keuken en pakte wat te drinken en een rijstewafel en ging naar boven naar mijn kamer. Daar startte ik mijn computer op. Ik begon aan mijn huiswerk. Na tien minuten hoorde ik mijn telefoon gaan. Jeffrey, een andere goede vriend van me, belde me. Ik nam op.

Jo: Heee Jeffrey
Jef: Heej Jo, hoe gaatie meid?
Jo: Haha goed hoor, met jou?
Jef: Ja helemaal toppie!
Jo: Waarvoor belde je me?
Jef: Ik vroeg me af of je dit weekend kon afspreken. Om een beetje muziek te maken enzo.

Jeffrey is 23 en is een geweldige muzikant. Hij kan gitaar en piano spelen en kan ontzettend goed zingen. Ik heb hem leren kennen op de middelbare school waar we beiden op zaten, hij zat in jaar 5 en ik in jaar 2. Op het moment geeft hij nu les op die school.

Jo: Sorry ik kan zaterdag in ieder geval niet... Ik ga met mijn zusje naar een of andere meeting van wat YouTubers.
Jef: Ohh dat is ook leuk toch? En zondag?
Jo: Dan heb ik afgesproken met Alex.. We gaan de stad in. Ander keertje misschien?
Jef: Ohh, oké jammer. Een ander keertje is goed. Ik ga nu. Ik moet alweer bijna naar de les toe, leuk bruggertjes lesgeven.
Jo: Haha oké veel succes daarmee dan!
Jef: Jij ook morgen he! Doeidoeiii!
Jo: Daag!

Jeffrey hing op. Ik legde mijn mobiel weg en ging verder met mijn huiswerk.

De voordeur werd beneden dichtgeslagen. Ik hoorde twee gillende meisjes die de trap op renden en de kamer van mijn zusje in gingen. Daar hoorde ik na een paar minuten weer dat nummer van die Joost... 'WACHTEN OP ARK!!!', schreeuwden de meiden mee. Ik stond op en liep naar de kamer van mn zusje en klopte op de deur. Kyra deed open.

"Lieverd, ik snap dat je het een heel leuk nummer vind...', begon ik.

"... Maar zou het misschien toch iets zachter mogen? Ik probeer namelijk mijn huiswerk te maken'.

'Owwja, sorry... We zullen wat zachter doen!', zei Kyra en ze gaf me een knuffel. Ik knuffelde haar terug. Ze vond altijd dat ik zulke ontzettend goede en fijne knuffels gaf. Ik vond dat echt leuk om te horen.

Iets na zessen gingen we eten. Kyra was echt al ontzettend druk en we konden haar maar niet rustig krijgen. Na het avond eten had ik Kyra beloofd om mee te kijken met wat filmpjes van de YouTubers, zodat ik een beetje wist hoe ze waren. Ik leer mensen best snel kennen en heb ook eigenlijk veel mensenkennis wat soms best wel van pas kan komen. Na een paar filmpjes gezien te hebben van ene LinkTijger, begon ik ook wel een beetje zin te krijgen in morgen... Vooral omdat die gasten er eigenlijk helemaal niet zo slecht uitzien, maar zo denk ik dan weer. Om half tien ging mn zusje naar bed en ik ging ook maar meteen. Ik moest natuurlijk wel goed uitgerust zijn voor morgen...

Sorry dat het zo lang duurde totdat dit hoofdstuk online kwam! Ik had gwn zooo veel te doen voor school... Maar ik zal proberen meer te gaan schrijven!!

Xx RynnnO

Het OnverwachteWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu