YENİ HAYAT

43 0 0
                                    




Yaklaşık 10 dakikadır amaçsızca tavanı seyrediyordum .Ta ki koskocaman çalışma masası gözüme çarpana dek .Sanırsın 8 kişilik yemek masası . Derken odamın mükemmel derecede büyük olduğunu fark ettim .Eski odamın en az 2 katıydı . Odamı incelerken bir not buldum  babam "canım kızım odayı kendi zevkine göre döşemen için eşya almadık  bence odan için alışveriş keyifli olacak baban  " yazmış .Ama oda bu haliyle bile bana yeterli .Geçici bir gardolap ,yatak ve çalışma odası vardı .Ve hepsi geçici olarak konsa bile çok fazla  güzeldiler. Ama en güzeli  tartışılmaz pencere detayları  ve manzara idi . Pencere sanki çerçeve imiş gibi dekoratif biçimde düzenlenmişti ve camın ardındaki muazzam  okyanusla birlikte  bir tabloyu anımsatıyordu . . İnsanın baktıkça bakası geliyordu.Okyanusun derin ve mavi dalgaları insana güç veriyordu .Babamın en güzel odayı sana ayırdık demesi boşuna değilmiş .Ama tabi ki bunu onlara söylemeyeceğim .Çünkü onlar beni doğal yaşamımdan ayırdılar oh olsun .

-Demek birileri manzarayı çok sevdi .

Annem kapıyı çalmış ama duymamışım ve bunu da beğendim anlamında algılamış .(Her ne kadar öyle olsa da.)

-Hiçte bile öyle cam mı olurmuş ?!

-Güzel kızım bize kızgınsın biliyorum ama lütfen düşüncelerini benden saklama ben senin annenim üzülüyorum .Hadi barışalım .

Bir şey dememe fırsat vermeden sarıldı .Bende annemin o lavanta kokusuna dayanamadım ve kendimi anneme bıraktım .Onu çok özlemişim .

-Doğrusu manzara harika anneciğim masmavi dalgalar insana güç veriyor ve odam  fazla büyük .

-Yoksa sen daha lavabo ve giyinme odasını fark etmedin mi ?

-Ne giyinme odası da mı var ?

-Tabi ki ama bu kıyafetlerinin hiçbiri o odaya girmeyecek artık daha canlı ve güzel giyineceksin .

-Ben giyinme tarzımdan çok memnunum anne

-Ama kızım buranın kültürü farklı olduğundan  bu giyim tarzınla okulda dikkat çekebilirsin

-Ay anne bu ne ya tanımadığım kişiler için mi süsleneceğim ?

Annem istemsizce küçük bir kahkaha attı .

-İlahi güzel kızım kendine bakmak ne zamandan beri tanımadığın kişiler için kokoşlanmak  oldu ?

-Neyse ne ya

-Boşver şimdi sen bu konuyu.Asıl meseleye dönelim okula buraya adaptasyon sürecinden dolayı 1 hafta geç başlatmaya karar verdik .

-Çok teşekkürler ya .Ben yarın başlarım falan diye düşünüyordum

-Tamam anlaşıldı prenses .Sen buraya alışana kadar asık suratın ve iğneleyici laflarınla dolaşacaksın .Bu yüzden derhal üstüne bir şeyler alıp dışarıya çıkıyorsun .Azıcık gez gör de belki şu tavrından kurtulursun .

Bir şey demem fırsat vermeden kendimi hırkamla dışarıda buldum .Ve sırf gezdim diyebilmek için kaldırımdan okyanusu seyrederek  yürümeye başladım .5-10 dakika sadece dalgalaları  seyrederek yürümüşüm .Karşıma çıkan sosisli satan adamı görünce sosisli almanın iyi bir fikir olacağını düşündüm .Ama atladığım bir şey vardı :Hollandaca bilmiyordum.Ve bu gerçeği adamın yanına vardığımda farkettim .

-Pardon Türkçe veya İngilizce biliyor musunuz ?

Tam içimden rezil oldun kızım sıçtın bari sıvatma diyordum ki varlığından yeni haberdar olduğum bir çift simsiyah göz bana doğruldu.O kadar çok göz alıcı ve sürükleyiciydi ki iç sesimi bile susturmaya yetmişti .Ben bön bön etrafa bakarken aralarında bir şeyler konuştuktular.(muhtemelen Hollandaca ).
-Ne kadar salaksın Aylin elin Hollanda'sında Türk lirası ne işe yarar?
Simsiyah gözler ise beni şoklara sokarak Türkçe konuştu:
-Evet doğrusu burada pek Türk lirası geçmez .Ama sorun yok sizin sosislinizin ücretini ben ödedim bu arada isminiz galiba Aylin.
Resmen şu çocuğun yanında iç sesimi dışa vurumuştum .Ay ben şok
-Taşınma telaşı yüzünden aklım iyice gitti.Özür dilerim size borçlu kaldığım için .Çok naziksiniz
Kendimi daha fazla rezil etmemek için sustum Ve yanına oturdum.Bu insan olamayacak kadar meteorumsu varlıkla konuşmaya başladık :

-Yeni taşınmışsınız galiba.Taşınma telaşı çok kötüdür .Hele ki Türkiye gibi bir yerden

Sonunda beni tam anlamıyla anlayan benim yaşlarımda birini bulduğum için çok mutluydum .Onu kendime saatlerce konuşup dertleşicek kadar yakın bulmuştum.Normalde yeni tanıştığım insanlara karşı mesafeli olurdum

-Evet ya.Özellikle bana sorulmadan karar verilirse

Ne ara elin Hollandalı mı Türk mü olduğunu çözemediğim taşla arkadaş olmuştum.Şaşırdım.

-Hangi okula gidiyorsun ?

-Bilmiyorum desem çok mu saçma olur

-Sanırım buraya çok yabancısın.Bu muhitte mi oturuyorsun ?

Tam olarak bilmediğim için elimle gösterdim .''İşte bu ev .''O da birazcık şaşırarak benim yaptığım gibi eliyle gösterdi .''Bu da bizim evimiz .''Benim şapşallığımı taklit etmesine güldüm ve ayrıntıyı ancak 10 saniye sonra fark ettim .!!Evleriyle evimizin arasında sadece 1 ev vardı !!Gülümseyerek '' galiba az önce komşumla tanışmış oldum '' dedi beni gülümsemesine hayran bırakarak .İstemsizce acaba o evde kim yaşıyor diye düşündüm içinde yaşayanların bana çektireceklerinden habersiz.

-Bu arada siz benim adımı öğrendiniz ama ben sizinkini bilmiyorum

-Adım Mert .Sosisliniz bittiğine göre evinize kadar size eşlik edebilir miyim

''Tabi ki '' dedim .Yeni bir dost kazanmanın verdiği mutluluk içerisinde.

Az sonra eve vardığımda tam da beklediğim gibi annem kapıda beni bekliyordu.

-Bak daha şimdiden yeni bir arkadaş edindin bile

-Evleri 2 ötemizdeki ev .İyi biri herhalde burada tanıyacağım en iyi kişi o

-Umarım aynı okula gidiyorsunuzdur da sana yardımcı olur

-Biliyor musun anne o bir Türk çıktı ne kadar da şanslıyım

-Bence de çok şanslısın ama bu mahallenin neredeyse hepsi Türk

-Şaka mı yapıyorsun

-Hayır tabii ki .Baban öyle bir muhit seçti ki burada sadece Türkler ve Türk asıllılar var

-Hmm. Yani sadece okulda yabancılık çekicem .İyiymiş.Neyse ben çok yorgunum bir an önce yatıcam bu yüzden akşam yemeğini kalkamayabilirim sakın hala size küsüm zannetmeyin

-Tamam meleğim .İyi bir uyku çeksen iyi edersin çünkü yarın sıkı bir alışverişe çıkıcağız

Küçükken hep yaptığım gibi istenmediğim bir şey söylendiği için kulaklarımı tıkadım ve '' seni duymuyorum la la la '' diyerek odamın yolunu tuttum

Arkadaşlar birazcık ( yaklaşık 3 ay kadar ) gecikmeli yayınladığım için çok üzgünüm .Ama bugün 2 bölüm birden geliyor .Tüm okuyucularıma kocaman bir ''muck '' gönderiyorum .

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 14, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

?EVRİM?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin