4 jaar geleden
'Anjer Postma?'
Zenuwachtig steek ik mijn hand op naar mijn nieuwe docnt,, het was mijn eerste dag op de middelbare school en dat ik zenuwachtig was, kon je duidelijk zien.
'Matthijs Gruijs?' Vraagt de vrouw, en een hand gaat omhoog.
Een paar meisjes rond me beginnen te giechelen, en ik draai mijn hoofd om.
Daar zit een van de meest knappe jongens die ik ooit heb gezien, en ik zucht zachtjes.
Zijn ogen schieten naar mij toe als hij zijn hand langzaam laat zakken.
Hij knipoogt naar me en schenkt me een glimlach en verlegen glimlach ik terug.
Ik draai me om op mijn stoel en speel met de uiteindes van mijn iets te lange trui.
Een zacht geluid van een stoel die weggetrokken word vult mijn oren, en kijk naast me.
De zelfde jongen van net, Matthijs, is naast me komen zitten.
'Hallo schoonheid'
Ik bloos verlegen.
3 jaar geleden
Ik haal mijn hand door mijn geblondeerde haar als ik de school binnen loop.
Zodra ik bij het lokaal ben waar ik moet zijn om mijn klas van jaar 2 te ontmoeten, hoor ik een wel bekende stem.
'Schoonheid, wat is er met je haar gebeurd? Het staat je wel goed' een hand glijd langs mijn rug.
Matthijs, ik had gedacht dat ik nooit een hekel aan hem had kunnen krijgen, maar het tegendeel is bewezen.
'Wat moet je Matthijs' zucht ik zachtjes terwijl ik op een plaats neer plof, naast een meisje met bruin haar en een bril.
'Ik ben Anjer' zeg ik tegen haar en steek mijn hand uit.
'Desiree' fluistert ze, schud mijn hand en gaat verder aan het boek dat ze aan het lezen was.
'Ik wil een date, met jou' zegt hij en ik giechel.
'Met jou? Nee' zeg ik, en draai me om naar een ander meisje dat achter ons is komen zitten.
'Anjer' zeg ik glimlachend tegen haar.
'Angelica' zegt het meisje, haar blauwe haar opgestoken in een knot, terwijl ze frummelt aan haar neus piercing 'moet je niet praten tegen je boytoy?'
Ik kijk om en zie dat Matthijs net aan het weg lopen is.
'Met Matthijs? Dat nooit, hij valt me al lastig sinds vorig jaar' zeg ik, en draai me weer om naar jou 'je bent me nooit opgevallen in de eerste klas trouwens'
'Blijven zitten' mompelt ze zachtjes, en tikt Desiree aan.
'Angelica' 'Desiree'
2 jaar geleden
'An, hij komt weer' mompelt Desiree die over haar boek zit te gluren 'hij is veranderd'
'Prinses, daar ben ik weer' zegt Matthijs, en ik draai me om en zie Matthijs achter me staan.
Zijn normale beige broek en wit shirt zijn omgewisseld voor zwarte skinny jeans, een blauw shirt van een of andere band genaamd 'Arctic Monkeys' en zijn normale korte bruine haar is langer gegroeid en onder een zwarte pet gestopt, en het glimmende stukje metaal dat in zijn lip steekt valt me ook op.
'Matthijs, nieuw shirt?' Vraagt Angelica, die nu veranderd is van blauw naar rood haar.
'Jep' mompelt hij, en ploft naast me neer.
Zie je, dit is nou het probleem, Angelica en Matthijs zijn best goede vrienden, wat betekend dat ik ook met Matthijs moet omgaan.
'Hoe gaat het' fluistert Matthijs in mijn oor, en ik schuifel een beetje van hem weg.
'Ehm het gaat goed Matthijs, bedankt'
'Weet je, ik denk nog steeds dat wij een goed koppel kunnen zijn, Prinses' zegt hij 'wat dacht je van een date?'
'Wat dacht je van nee?' Zeg ik bot terug.
1 jaar geleden
'Ik hoorde dat Matthijs dit weekend met Sarah en Anouk naar bed is geweest, het is bonje tussen die twee meiden' mompelt Desiree 'hij is anders, sinds je hem vorig jaar heb afgewezen'
'Hey Angelica!' Roept een stem onze kant op en alle drie onze hoofden schieten die richting op.
Matthijs loopt onze kant op, zijn vrienden Boaz en Dante achter hem.
'Weet je nog een goede plek waar ik vanavond heen kan?' Zegt hij, zijn stem diep.
'Het is maandag, zak, dan ga je niet uit' mompelt Angelica geïrriteerd,, en duikt weer achter haar telefoon.
'Nuttig ben jij' zegt Matthijs 'hé Prinses'
'Ik ben je prinses niet' zeg ik chagrijnig 'zeker niet als jij het met elk levend wezen doet dat geen penis eronder heeft hangen'
JE LEEST
Anjer
Teen Fiction'Ze zal gaan uit bloeien tot een geweldig persoon, ze heeft alleen een zetje in de rug nodig' 'Weet je dat wel zeker?' 'Heel zeker, en ik zal altijd voor haar klaarstaan' 07-12-'15 - //