The Modern School

359 15 8
                                    


* BIIP BIIP BIIP BIIP *

Jag gav ifrån mig ett irriterat stön. Slog sedan till alarmet med en smäll så den slutade pipa. Sedan vände jag mig om till sängens andra sida med långsamma rörelser. Därefter sträckte jag på mig. Jag reste mig sakta upp och kisade med ögonen för det förbannade ljuset.
Vilken dag är det idag? Juste, fredag! Yeees! Jag klär på mig kläder jag valde ut igår. Vitt linne med en grå kofta och ljusa, tighta och söndriga jeans. Jag tar sedan på mig ett halsband med en lila/svart sten, som jag fick av min mormor när jag fyllde 1 år. Stenen ser förtrollat vackert ut, det är en av anledningarna till att jag älskar halsbandet. Jag lägger halsbandet under tröjan. Hur som helst. Jag borde gå och äta frukost.

Jag går ut från mitt rum och stänger sedan försiktigt den vita dörren. Jag vänder mig om mot vår trappa till nedan våningen och går ned för trappan med tunga steg. Mina föräldrar har tydligen redan stuckit till sina jobb. Jag går sedan mot det ljusa köket med kisande ögon.

"Urgh! Detta jävla ljuset!"

Jag tar sedan fram mackor, smör, skinka, mjölk och ett äpple till frukost. Jag slänger ihop påläggen på mackan och sätter mig ned med ett glas mjölk, ett äpple, och en macka. Jag åt upp allting ganska snabbt. Jag dukade av och gick mot toaletten. Jag stod nu framför spegeln och granskade mitt utseende. Jag har långt brunt hår. Jag drog mina fingrar i håret. Så mjukt. Mina ögon är grå och en aning nyans av lila, ganska ovanligt, men sant. Jag har en smal näsa och jag har mörka och ganska långa ögonfransar, och bruna ögonbryn. Jag har dessutom ganska tydliga kindben, och rosiga kinder. Jag har en mjuk och ljus hy. Men nu ska jag sminka mig lite grann. Jag applicerar på mascara och fixade mina ögonbryn lite. Jag behöver ju förstås inte sminka mig så mycket idag. Sedan lägger jag in min lilla necessär i skåpet igen. Jag går mot hallen och tar på min mina vita converse och sen tar jag min skinnjacka. Jag öppnar ytterdörren och går ut och stänger och låser den. Jag brukar oftast cykla till skolan men klockan är inte så mycket så jag väljer att gå istället.

Efter 20 minuter.

Jag kollar klockan på min arm. Hon är 08:25 nu. Min första lektion börjar klockan 08:30 så jag går mot mitt skåp. Det är så högljutt här. Hursomhelst. Jag vrider nyckeln och öppnar skåpet, tar mina biologi böcker. Då kommer James och blockerar vägen för mig.

"Tjena Angie." Sa han med en flörtig röst.
"Gå härifrån James." Jag himlade med ögonen.
"Vad gör du efter skolan?" Han blinkade med ena ögat.
"Ehm.. jag ska plugga."
"Jaha."
"Gå härifrån nu."
"Ses sen babe." Han gick iväg.

Ugh, så störig. Jag kollar snabbt mot klockan. Hon va 08:36! Jag börjar springa mot mitt klassrum. När jag kommer in så sitter alla och kollar på mig.

"Så du tycker det är lämpligt att bara komma in och störa min undervisning. Gå och sätt dig!" Säger mr. Hamington med en ilsken ton. Jag teg och satte mig snabbt på min plats.

"Nu återgår vi till undervisningen." Sa han och sneglar ilsket åt mig. Jag tittar ned på bordet.

Efter 3 timmars lektioner, biologi och matte, är jag helt slut och riktigt hungrig. Jag kollade på schemat i min mobil. Yes! Har lunch tillsammans med mina vänner. Dem består av Jasmine, Erica, Alexandra, Chris och John. John och Erica är tvillingar. Jag går mot lunchen och ser dem där.

"Heej!" Säger Jasmine och Alexandra. Båda två kramar mig samtidigt.
"Hej Jas och Alex!" Jag log stort. Då kom någon och krama mig bakifrån. Personen luktade herrparfym. Det var Chris. Jag vände mig om och kramade honom.
"Hej Angie" Säger Chris.
"Heej!"
"Vart är Erica och John?" Frågar jag.
"Vet inte, tror dem är på rast, dem kommer nog strax." Chris log mot mig.
"Nej, Erica är på toa." Säger Alex.
"Ah okej."

Efter 5 min satt alla vi vid ett bord och åt.

"Vad ska ni göra efter skolan?"
"Inget särskilt." Svarar jag uttråkat.
"Våra föräldrar ska iväg så vår faster kommer hem till oss." Sa Erica.
"Jaha, så ni ska få en barnvakt?" Sa Chris och grinade.
"Neej!" Sa John irriterat.
"Varför ska er faster då vara där när era föräldrar är borta ett tag?"
"För att.. för.."
"Precis!" Sa Chris och skrattade. Alla andra börja skratta, till och med John.
"Hursomhelst! Någon som vill följa med mig och kolla på film på kvällen?" Frågade Jasmine.
"Jaa" Svara jag glatt.
"Visst." Sa Chris. Han log mot mig igen. En varm känsla åker som en våg i min kropp. Jag log tillbaka. Sedan var det tid för att gå på lektioner igen.

Efter 4 timmars lektioner, tar jag mina saker i skåpet, jag tar ett steg bak och ska stänga skåpet, då hann någon redan stänga det.

"Hej Angie." Det var Chris. Han är så fin, han har askblont hår, jätte fint upplagt hår, han har dessutom bruna ögon.
"Hej." Sa jag och la håret bakom örat. Jag tittade honom i ögonen. Så vackra!
"Så.. vill du hänga med och kolla på bio sen?" Frågade han.
"Eh, jag har inga pengar  just nu." Sa jag förtvivlat.
"Jag bjuder." Sa han lugnt. Tack sa jag. Vi tittade i varandras ögon, i kanske 2 min. Sen kollade han snabbt bort men tillbaka igen.
"Jag kan ringa dig senare kanske?" Sa han.
"Ja, vi ses." Han kramade mig mjukt. Jag blev varm i hela kroppen och log stort. Han gick sin väg och jag började gå hemåt.

Efter ungefär 20 min va jag hemma. Jag låste upp ytterdörren och gick in.
"Hallå?" Ropar jag, och väntar på ett svar.
"Heej!" Ropar mamma tillbaka.

Jag går mot trappan och upp till mitt rum. Sedan slänger jag mig i sängen. Just då kom jag på att jag fyller år imorgon. Femton år. Ingen har sagt typ 'Du fyller år imorgon' eller så. Tänk så glömmer dem att det är min födelsedag. Jag planerar att vara tyst om det och se ifall dem kommer ihåg. Förhoppningsvis kommer mamma gratta mig på morgonen. Den tiden efter låg jag bara och vilade i sängen. Plötsligt ringde det i min mobil som låg i väskan. Jag la mig ned på sängen och försökte sträcka mig åt min väska och jag tog mobilen. Det va Chris. Jag tar ett djupt andetag och svarar.

"Hej, det är Angelica."
"Hej Angie, det är jag."
"Så skulle vi kunna gå på bio klockan 20:00, vi kan kanske kolla på en skräckis?" Frågade han.
"Åhh, jag hatar skräckfilmer. Så sjukt läskiga."
"Ja, det är ju meningen att dem ska vara läskiga." Sa han och började skratta, jag skrattade också och kände hur jag blev röd i ansiktet.
"Så, snälla, kan vi se en skräckis?"
"Urgh, visst!" Sa jag.
"Yes! Då ses vi sötnos." Han la på.

Kalla han mig just sötnos. Ahh, så gullig!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 11, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Fifth ElementWhere stories live. Discover now