Song ji hyo dan do kyungsoo adalah sepasang suami isteri yg baru sahaja berpindah ke korea....perkahwinan mereka ditentang oleh keluarga kedua belah pihak...jadi mereka mengambil keputusan untuk lari dari keluarga mereka dengan tinggal dipondok buruk terletak dipinggir pulau jeju....setahun mereka hidup sebagai sepasang suami isteri yg bahagia mereka menerima khabar gembira apabila song ji hyo disahkan hamil 2 bln...satu hari datang abang kepada do kyungsoon keteratak buruk mereka....
???:korang bahagia ke ddk mcm nie???(sinis)
Ji hyo:kami bahagia....
???:(lemparkan satu dokumen)baca..
Kyungsoo:apa nie....(baca)
Ji hyo:(senyum)oppa...ji hyo ada khabar gembira(usap perutnya)ji hyo hamil 2 bln...
???:baguslah bertambah keturunan x kenang budi...khabar gembira konon...
Kyungsoo:hyung....mna boleh buat mcm nie...nie saja yg kami ada x knlah tnh sekangkang kera nie hying nak ambik...(lembarkan dokumen)
???:hyung???spew hyung kau ha???kau dah lupa apa aq ckp mse kau kahwin dgn betina nie...kau bkn adik aq lgi arreso...
Ji hyo:(menangis)
Kyungsoo:walau apa pun jadi saya x kan serahkan tanah nie pada hyung...tolong lah hyung....
???:(memandang tajam)terserah pada kau(menarik tgn ji hyo dan mengacukan pisau keleher ji hyo)sekarang aq nak kau buat pilihan antara betina nie atau kau serahkan tanah tu pada aq...
Kyungsoo:hyung jgn mcm nie ji hyo x slh...
Kyungsoo bertindak memukul abangnya apabila abangnya berkeras tdk mahu melepaskan ji hyo...selepas ji hyo berjaya dilepaskan kyungsoo mengarahkan ji hyo untuk bersembunyi...
Sedang kyungsoo menyiruh ji hyo sembunyi abng kyungsoo bertindak menikam kyungsoo...song ji hyo yg melihat kejadian itu terus menjerit....
Ji hyo:jagi(mengoncang tubuh kyungsoo)
Kyungsoo:(perlahan-lahn membuka mata)jagi awas...
Melihatkan mata kyungsoo mash terbuka abng kyungsoo bertindak menikam ji hyo bertalu-talu...
???:puas hty aq(memandang ji hyo dan kyungsoo yg sedang memandang tepat padanya)
Ji hyo&kyungsoo:kami bersumpah akan menghantui penghuni rumah ini selagi tanah ini masih utuh disini itu sumpah kami...
???:(ketawa terbahak)....
Mayat song ji hyo dan kyungsoo tdk ditemui semenjak kejadian itu....20 tahun kemudian.....
Di dorm exo....
Ahli exo baru sahaja pulang dari konsert mereka dichina...masing-masing berbaring diruang tamu kerana kepenatan...
Sehun:hyung....kita ada berapa lagi konsert hujung tahun nie...
Suho:(berfikir)kalau x slh ada 4 konsert lagi...
Chanyeol:matilah nak....
Lay:d.o masaklah something aq lapar nie....d.o???(memandang d.o)eh budk nie dia boley tdur)
Suho:korang kalaulah korang diberi cuti 3 hri apa yg korang nak buat...
Kris:mungkin aq akan melancong bersama keluarga atau mengubah lagu...
Baekhyun:aq nak habiskan masa dengan bersantai seperti menonton tv dirumah tnpa berbuat apa2..aq nak sangat berehat sebaik-baiknya....
D.o:aq nak bercuti di pulau jeju aq nak sangat berehat dipantai tnpa buat apa2...
Lay:aik tadi membuta....
Suho:kalau aq pon nak buat benda yg sme mcm d.o...rse nyaman je bile dpt bercuti dipulau jeju...
Tao:(melihat jam)guys kita dah lambat nie...
Suho:lambat ke mne???
Tao:smtown...
Mendengarkan itu mereka bertempiaran lari kebilik untuk menyalin pakaian kerana mereka sdh membuat temu janji....
YOU ARE READING
❤ghost couple❤
FanfictionPada musim sejuk exo telah diberi cuti selama 2 mnggu sebelum mereka melancarkan album baru mereka...mereka menggunakan cuti dua minggu itu untuk bercuti disebuah rumah agam terletak di pulau jeju....dengan niat untuk merehatkan minda...namun sega...