Ep3:ghost couple
Kim jong kook terjaga dari lena apabila dia mendengar bunyi tapak kaki berjln disekeliling rumahnya...dia segera bangun dan meninjau keluar...tiada apa yg mencurigakan....dia mengalihkan pandangan pada pintu bilik song ji hyo...terkejut dia apabila dipintu song ji hyo ada tulisan tangan warna merah...
"Aku bersumpah akan mencari kau melalui keturunan kau....suk jin"...
Kim jong kook trus berlari dan mengetuk pintu song ji hyo berkali-kali tpi tiada sahutan dri ji hyo...dia mengambil keputusan untuk merempuh pintu song ji hyo....
Sekali lagi dia terperanjat apabila song ji hyo terbang dan mukanya dipenuhi ulat.dan darah yg mengalir di mata hidung dan telinganya...tangannya dimasukkan dlm perut...dan mengenggam janin bayi menghala kearahnya...
Ji hyo:ini janin yg kau rampas dri aku...(mengilai)....oppa ji hyo hamil 2 bln(ketawa)..
Jong kook:kau bkn adik aq....pergi....Skip....
Di cafe love....
Song ji hyo menaip sesuatu dilaptopnya tanpa sedar suho yg baru sampai merenung kearahnya...
Suho:amboi tekunnya...
Ji hyo:(memandang suho dan mengeluh)sorry x nmpak tdi....
Suho:(memandang muka ji hyo yg muram)you dreams again...
Ji hyo:(mengangguk)kli ini oppa pon dpt mmpi yg sme...
Suho:ala x yah fikirlah kita lepak nie nak have fun..
Ji hyo:awak nie langsung x prihatin...
Suho:ok...2 sorry....jagi sye ada kejutan....(menghulurkan taket konsert exo)
Ji hyo:wah...terkejutnya(buat2 terkejut)
Suho:dtng ea please....
Ji hyo:tengoklah mcm mne (fokus pada laptop)
Suho:ok...tpi jgn slhkan sye klu...sye mengatal dgn orng laen...(buat2 merajok)...
Ji hyo:(tunjukkn penumbuk pada suho)berani buatlah...
Suho:ok x berani...
Ji hyo:taw pun...(senyum)....Di dorm exo...
D.o dari tadi memerhati kris yg sedang tekun membaca buku....kris hobinya memng membaca dia selalu skip mkn semata-mata nak hbiskn satu buku...perlahan-lahan dia mendekati kris...
Kris:x yah nak mengendap aq dah nmpk d.o
D.o:(sengih dan ddk disebelah kris)buku apa pulak nie...
Kris:dendam orang mati...(sambung bca)
D.o:kau x takut ke bce bku mcm nie ??
Kris:nak takut apa nie kan imaginasi penulis...
D.o:x jga kadang2 diaorng menulis berdasarkan pengalaman...
Kris:ok whatever...kau x masak ke???
D.o:dah..nie nak panggil kau mkn...jom...
Kris:nntilah aq mkn korng mkn dlu...
D.o:yelah...kris...kau telanlah buku tu...
YOU ARE READING
❤ghost couple❤
FanfictionPada musim sejuk exo telah diberi cuti selama 2 mnggu sebelum mereka melancarkan album baru mereka...mereka menggunakan cuti dua minggu itu untuk bercuti disebuah rumah agam terletak di pulau jeju....dengan niat untuk merehatkan minda...namun sega...