Tiba² Puan Safra masuk." Amboi³..sedap hati kau duduk main henfon..kesian aq tgk kakak kau tu buat kerja seorang diri."kata Puan Safra sambil merampas henfon dari genggaman Rahina." Eh puan apa ni main rampas je henfon orang.kalau mrh pon tk payah la sampai rampas henfon orang."mrh Rahina yg cuba mencapai henfon yg digenggam oleh Puan Safra.Puan Safra tidak melayan karenah Rahina tetapi ia keluar dri bilik itu.
Rahida yg sudah selesai mengemas dapur pergi ke ruang tamu untuk mengemas ruang tamu." Ish.. Rahina ni biar aq buat kerja ni sorang²...dia tu buat apa kat atas tu??"kata Rahida seorang diri sambil mengutip sampah yg dibuang oleh Puan Safra." Kak Rahida!!"jerit Rahina sambil menuruni anak tangga.
~Gedebuk~
Rahina terjatuh dari tangga dan tidak sedarkan diri."Adik!!"jerit Rahida sambil berlari menuju ke arah Rahina yg sedang berbaring di tangga."Aunty tolong Rahina jatuh tangga dan masih tk sedarkan diri!!"jerit Rahida lgi sambil berlari menuju ke arah telefon.999.Rahida cuba menghubungi ambulans.
'1 minit kemudian..'
Rahida dan Puan Safra sudah berada di hospital." Rahida aq nk jumpa kwn ko jaga la si Rahina tu."kata Puan Safra sambil berjalan menuju ke lif."tpi..." Rahida tidak sempat menghabiskan ayatnya Puan Safra sudah msuk ke dlm lif.
Doktor pon menghampiri Rahida."Rahina masih tidak sedarkan diri tetapi keadaan dia semua okay.kamu boleh masuk."kata Doktor Kamaruddin."terima kasih doktor."kata Rahida.
*too be continued*
Assalamualaikum...best x??kalau best comment la dan jgn lupa vote sekali..ingat x yg ada follow kat part 6 tdi.jadi follow sekali.sesiapa yg x follow saya lgi follow tau.
*vote
*comment
*follow
YOU ARE READING
PERPISAHAN [malay fanfic]
RandomRahida and Rahina merupakan anak yatim yg disara oleh mk tirinya.Kehidupan mereka amat sensara akibat didera oleh mk tiri mereka hampir setiap hari.Nantikan kisah hidup mereka di dalam fanfic ini. Bye bye. Umah umah umah