First Day

84 3 3
                                    

" Kringg " loceng sekolah kedengaran . Ya , it's first day for pupils frm Sk Tmn Mutiara Rini 2 . First day persekolahan bg tahun 2015 . Yuna got first class which is 6 Efisien ! Tahun ni jugak la dorang ni as known as , batch 03 ambik upsr .

" lambatnya perhimpunan weh , kaki aku da kebas .. knp cikgu tk pernah faham apa yg kita rasa hm :( " - fatin memekak kat blkg Yuna and Yuna just mengeluh beberapa kali . Klu nak ikutkan hati Yuna , mmg nak dikeluarkan je perkataan2 ' suci ' dari mulutnya , she try to be sabar & istighfar a lot sbb ni first day kan and tknk mood dia barai .. siapa yg tk panas bila tapak perkhemahan takde bumbung hm , habis berpeluh semua murid2 SKTMR2 . Keshian .
" kau ni bising je , sabar la sikit .. lg 10 minutes la , fatin " - pujuk Dryna . Dryna ni org nya sabar tk mcm fatin ^ .
" baiklah , murid2 boleh naik ke kelas " kata pengacara majlis which is alya batrisyuah . " wow awal pulak eh habis perhimpunan , habis kulit aku yg gebus ni .. well , aku pakai product qu puteh " -Yuna menyindir guru2 padahal guru2 pun tk dgr hahaha .

So , dorang pun masukla kelas and you know what , boleh pilih nak duduk mana , asalkan mesti ada dua pelajar lelaki & tak tau mcm mana , Amir & Thunder duduk berhadapan dengan Yuna & Fatin Tiba2 , jantung Yuna berdegup kencang sebab Thunder duduk depan dia . Wahh ! Semangat Yuna nak belajar membuak2 . CEH !

" kau dulu kelas 5 Genius kan ? Wah , pandai beb deskmate aku ni " kata Yuna kpd Thunder , dalam hati dia : baru ddk berapa second , dah gelar deskmate . " biasa la weh , sapa tk kenal Thunder :))) " - Maka Thunder pun kembangla sekejap

Masa pertama adalah masa cikgu ayu yg wajahnya sungguh ayu . She teached mathematics and kajian tempatan

" Fatin , ni camne ? " - tanya Yuna kpd Fatin yg flawless . PERASAN ! Belum sempat Fatin jawab , Thunder rampas buku tu dari tangan Yuna . Yuna tersentak . Tiba2 , Thunder menawarkan diri dia utk ajar Yuna . Yuna apa lagi , dia focus betul2 ! Fatin sebagai bestfriend Yuna hanya mampu senyum melihat gelagat Thunder dan Yuna ! Thunder ni dia ajar si Yuna ni betul2 , sampaila Yuna faham . So , Yuna pun faham and dapat jawab the questions correctly . She thanked to Thunder bcs baik hati nak mengajar dia .

\\ sambung chapter two .. sorry okay , kalau dissapointed hm , but i try my best //

Yuna&ThunderWhere stories live. Discover now