TAE DOLL (one shot story)

29 5 3
                                    

"Hari ini aku akan masuk 10 tahun walaupun aku dimasukkan ke dalam kelas pertama aku tetap tidak bergaul dengan orang lain dan aku tetap dibuli oleh Yeeun"Yerin menulis diarinya..

"Yerin,mana homework kelmarin?"tanya Yeeun. "A...aku tak buat" kata yerin dengan ketakutan. "Kau ni memang nak kena la." Jerit Yeeun.

Di dalam kelas.....

"Keluarkan homework kelmarin!!!" cikgu Kim mengarah murid-muridnya mengeluarkan kerja sekolah dengan tegas. "Yeeun mana homework kamu?"tanya cikgu Kim. "Yerin koyak buku saya!!"kata Yeeun." Yerin ikut saya jumpa guru besar!!"

Di rumah Yerin....

Yerin dimarahi oleh ommanya. Apabila Yerin masuk ke dalam biliknya, dia ternampak anak patungnya iaitu TAEDOLL bergerak menghampirinya sambil berkata "biar aku tolong kau".

8 tahun kemudian.....

Selepas majlis pengebumian Yerin

"Mati pun kau Yerin,dah lama aku tunggu,inilah hari yang paling gembira!!"Yeeun berkata dalam hati.

Beberapa hari yang lalu.....
Di rumah.

"Tae,aku nak kau buat sesuatu boleh tak? " tanya yerin. "Apa?"jawab TAEDOLL. "Bila aku dah tiada, aku nak kau pergi bunuh ahli keluarga Yeeun kau kena bunuh ahli keluarga Yeeun saja jangan bunuh Yeeun sebab aku nak tengok dia hidup merana dalam kesedihan sehingga dia bunuh diri, kau kacau dia,faham?!" Yerin mengarah TAEDOLL. "Faham tuan." "Aku nak pergi kedai, kau tunggu disini." Kata Yerin kepada TAEDOLL.

Semasa dalam perjalanan, sebuah kereta MYVI datang dengan laju dan melanggar Yerin. Pemandu itu ialah orang suruhan Yeeun, Kang Yeol.

Majlis pengebumian Yerin.
Mati pun kau Yerin,dah lama aku tunggu,inilah hari yang paling gembira!!" Yeeun berkata dalam hati.

"Tiba masanya untuk aku balas dendam!!" jerit TAEDOLL di dalam bilik Yerin.

1 bulan kemudian...

Dingdong loceng rumah Yeeun berbunyi dia segera membuka pintu itu dia ternampak sebuah bungkusan dia mengambil bungkusan itu masuk kedalam rumahnya. Yeeun membuka bungkusan itu didalamnya terdapat anak patung yang bernama TAEDOLL.

Setiap hari berlaku benda yang pelik dirumah Yeeun, adik Yeeun, Yena mula sedar benda pelik berlaku sejak TAEDOLL ada di rumahnya. Yena memberi tahu Yeeun tetapi Yeeun tak percaya.

12 hari kemudian...
2pagi

Yena turun ke dapur untuk minum air. Tiba-tiba dia ternampak TAEDOLL sedang memerhatikannya sambil memegang pisau,dengan perlahan-lahan Yena menuju ke dalam biliknya. Tiba-tiba TAEDOLL mengangkat pisau dan mencucuk jantung Yena..

Keesokan harinya..

Omma Yeeun turun dari bilik dan ternampak darah di badan Yena. Omma Yeeun memanggil appa Yeeun, kakak Yeeun, Yeji dan Yeeun turun ke bawah. Mereka terkejut melihat Yena.

17 hari sudah berlalu..

Masa omma Yeeun sedang masak, TAEDOLL menghampiri omma Yeeun sambil memegang sebilah kapak TAEDOLL menetak omma Yeeun dan memasukkannya kedalam kuali yang besar. TAEDOLL menghidangkan makanan di atas meja makan.

Di meja makan...
"Sedapnya daging ni Pandai omma masak, mana omma?" Kata Yeji. Tiba-tiba Yeeun ternampak sehelai kertas
"Sedap, menu tengah hari tadi? Itu daging omma,kalau kamu semua dah baca nota ni omma dah takde,omma ditetak oleh......" Yeeun membaca nota itu dan mengalirkan airmata. "Lepas Yena,omma?!"Yeji menjerit.

Kring...kringg... telefon appa Yeeun berbunyi. Appa Yeeun mengangkat telefon bimbitnya yang berbunyi. "Hello?"appa Yeeun menjawab telefon. "Lepas ni,kau pulak" jawab........ dut.dut.dutdut..

3 hari kemudian...

Yeji berada diruang tamu dengan ayahnya,tiba-tiba zlup televisyen di ruang tamu terpadam. TAEDOLL muncul dari belakang dan menikam kepala Yeji dan appanya. "Kerja aku dah settle cuma nak bagi Yeeun terseksa dan bunuh diri." Kata TAE DOLL.

1 tahun kemudian....

Kini, Yeeun tinggal berseorangan. "Semua dah mati aku je yang tak kena bunuh walaupun aku dah buang TAEDOLL,rumah aku tetap sama Televisyen tertutup dan terbuka sendiri, air pancuran terbuka,rumah dipenuhi dengan darah walaupun sudah cuci dan yang paling menakutkan kereta appa berbunyi vroom...vroomm dan pin pin pin pin.." keluh Yeeun panjang lebar.

"Aku rasa aku dah tak layak hidup di dunia ini!!!!,lebih baik aku terjun dari bangunan ini daripada hidup merana setiap hari!!" Yeeun terjun dari bangunan tersebut...
Yang tinggal hanya sehelai nota:

"Aku menyesal kerana selama ini aku buli Yerin,aku tahu,TAEDOLL itu kepunyaan Yerin aku tak patut buka bungkusan itu aku berasa bersalah maafkan aku,Yerin."
---- Yeeun

Nota itu telah diviralkan oleh Kang Yeol kampung Achiara dikenali sebagai kampung T A E D O L L G H O S T... TAMAT.

THE END.........

7 0 0 w o r d s.

Tae Doll "Malay"Where stories live. Discover now