Kejutan Ketiga

161 18 0
                                    

   "Nurse, ada tak pesakit perempuan yang masuk tadi? Nama dia Nur Ain. Dia kemalangan jalan raya," tanya Fitri sejurus dia sampai di wad kecemasan Hospital Kuala Lumpur. Jururawat yang bertugas meneliti kertas-kertas yang berada didalam fail. "Saya minta maaf encik. Tapi tiada nama Nur Ain yang didaftar di sini," kata jururawat gempal tersebut. Fitri sudah mengerutkan dahinya. Tak sampai lagi ke ambulansnya, getus hatinya.

   Tiba-tiba Iphonenya berdering lagi minta diangkat. Kelam kabut dia menyeluk poket seluarnya. Nombor tadi! Thank God! Terus diangkat panggilan tersebut. "Helo encik! Saya sudah sampai di hospital. Encik dimana? Kawan saya bagaimana?" tanya Fitri dengan cemas. Risau dengan keadaan Nibong. Lelaki tersebut tertawa jahat.

   "Hai Fitri. Kawan kau selamat. Tapi kalau kau nak kawan kau ni mati awal, baik kau datang ke pejabat untuk kutip Ain kesayangan kau ni. Jumpa lagi setengah jam!" Talian terus diputuskan.

   "Helo! Helo! Helo! Kau ni siapa sia?! Bangsat!" jerit Fitri tanpa mempedulikan keberadaannya di hospital. Jururawat tadi agak terkejut mendengar Fitri memaki hamun si pemanggil. Dia terus keluar dari wad kecemasan hospital. Terpaksa bergegas ke pejabat pula. Siapa duh mamat psiko ni? Apasal nak jumpa kat pejabat? Semoga Nibong baik-baik saja, Ya Allah, hatinya berdoa.

   Tidak sampai lima belas minit, Fitri sudah berada di hadapan pejabat, dimana tempat dia bekerja. Dan yang paling penting tempat si bangsat dan Nibong berada sekarang. Dia perlu selamatkan Nibong. Tanpa membuang masa, dia segera naik ke pejabat.

   Pintu pejabat dibukanya. Gelap. Dia membuka satu suis lampu. Kelihatan Ain diikat dalam posisi duduk di kerusi pejabat.

"Bong!" Jeritnya sejurus melihat keadaan Ain tak bermaya. Keluar satu susuk tubuh yang menyorok di belakang Ain. Fitri agak terkedu bila nampak wajah makhluk tersebut.

"Kau rupanya si bangsat tu! Apa yang kau nak hah?!" Jerit Fitri apabila melihat Fazrin yang berada di belakang Ain sedang bermain-main dengan pisau. Dia cuma tertawa. Geli hati agaknya. Apa yang lawak pun tak tau lah.

"Apasal kau libatkan Ain duh? Dia tak bersalah dalam hal ni! Yang salah aku! Dia tak tahu apa-apa pun" kata Fitri. Berharap agar Fazrin tidak mengapa-apakan Ain.

Troll SeramWhere stories live. Discover now