Saya mintak maaf korg sebab lmbat update so enjoy ye dgn bab 4 ning..
_________________________________"Eh ! Sorry sorry " ujar humaira kepada seorang perempmeuan yang humaira langgar.. humaira baru sahaja membeli aiskrim di koperasi sekolah.
'Eh wait ! Mana aiskrim aku ? OMG ! Aiskrim aku tertumpah pada baju dia . Habis lah aku nampak gaya nya macam senior aku je. Habis lah aku kali ni. Muke pun sebijik mcam singa yang nak terkam mangsa' monolog humaira dengan gelisahnya.
" Ish , apasal dengan kau ning habis baju aku " marah senior itu . " sorry kak em.. kak aulia . Humaira tak sengaje " ujar humaira. Selepas melihat tag nama di baju sekolah senior nya. Aulia ni tak pakai tudung . Biasa lah tu..
Aulia yang melihat humaira merasa geram dengan perangai selamba badak dia tuh.. walaupun salahnya juga yang tidak melihat kiri kanan kerana asyik dengn rakannya. Takkan lah aku yg kena mintak maaf kat dia lak kan.."Eh ! Kau ingat senang ke nak bersih baju aku ni . Habis aku nak pakai baju apa nanti " ujar aulia dengan nada marah nya.
'Ohh ,marah betul nampak. Padahal dia yang salah. Aku pulak yang kena ehh' getus humaira . Humaira sudah angin dengan perangai senior nya yg asyik nak marah .. geram dengan batrisya lagi yang tak muncul muncul ..
" Emm.. macam ni lah kak aulia ,sya ada baju PJ saya. Akak pakai lah. Saya rasa saiz badan kita lebih kurang je kan .." kata humaira dengan sehabis sopan nya. Hish.. walaupun hati nya sedang menahan marah. Tapi dia masih hormatkan seniornya.
"Werkk. Aku .pakai baju kau ?? Gile ke ape. Kau ingat aku takde taste ke ape kena pakai baju kau .. memang tak lah.. "tengking aulia.. kepada humaira.
Menggelegak hati humaira mendengar tengkingan seniornya . Harap je senior tapi adab kelaut.
"Hoi ! Kau ni xde adab ke . Tengking orang sesuke hati je. Hei . Patut nye aku tak payah bgi pinjam baju aku dengan mulut orang yg mcm tangki ni. Dah orang nk tolong xberterima kasik lak.ditengking nye kite. Patut nye kau yg mtk maaf tau tak. Sebab ape ? Sebab kau yg tak tengok depan .. aku diam sebab aku hormat kau sebagai senior aku tapi ni dah melebih pulak .. aku tahu kau ni anak orang kaya.. tapi bukan duit ksu itu duit mak bapak kau.. kalau duit kau pom .. xkan bawak mati lah.. "marah humaira dgn perasaan yg meluap luap.. dia pom ad batas kesabarannye juga. Apa ? Ingt kau sorg je adAulia terkesima dgn kata2 humaira . Dia jadi malu kerana ditengking balik oleh juniornye di depan orang rmai.
'Takpe kau,aku akan cari kau lagi dan akan memalukn kau lebih dari apa yg kau buat'tekad aulia dlm hatinye slepas beredar.
Batrisya yang bru lepas lihat kejadian tu. Lekas dia menarik humaira ke tempat lain. Humaira kalu dia dang marah sangat habis terkeluar skli dgn ceramah. Hehe.
"Wehh.. teruk gile kau marah si minah bajet bagus tuh. Kecut perut aku dengar suara kau marah dia.. nk terberak rase nye .haha" ish dan lagi dia ketawa .aku dh lah panas hati ni. Getus humaira
Batrisya baru teringt kn sesuatu.. tadi asyik sangat dgn ketawa dia.
"Ehh!! Bukan nye kau nk ambik borang utk ke kem ke ? . Jomlah .nnti lmbat lak"kata batrisya.smbil menarik tangan sahabatnye.
Humaira yg masih merasa marah .Terkejut apabila teringatkan bahawa dia ingin mengambil borang drpda PN Noraini . Dia tergesa gesa pergi ke bilik guru
'Harap harap borang tu masih ada'detik hati humaira.Dalam tergesa gesa dia terserempak dengan Tengku ammar dan kawan baiknya hafiz izzudin .Ammar dan Hafiz ni selalu bersama bak kata pepatah bagai isi dan kuku.cewahhh.. haha. Ammar yg perasan dengan kehadiran humaira terus menoleh pada humaira. Bagai terkena renjatan elektrik masing masing terpukau.
Macam first time humaira berselisih dengan Ammar. Tapi kali ini ammar yg merasa debarannya . Cutenye dia.. ish ape kau ni der xkan jatuh cinta kot.. arh lantak ahh.
"Hoi !!!" Sergah hafiz kepada ammar yg kelihatan jauh termenung. Ammar dan humaira terus berjalan tanpa mengendahkn sahabat mereka .
Batrisya trsengih melihat keletah humaira yg selambanya. Elleh dalam hati dh berbunga bunga tenhok tu pipi dh memerah.. haha.
Humaira berfikir yg dia tak nak bercinta lagi di usia yg muda ni.. kerana baginya pelajaran nya lagi penting utk kebahagiaan keluarga nya.Sampai sahaja di bilik guru . Kelihatan ramai guru berpusu pusu keluar utk sesi kelas masing masing.
"Alamak .habislah kalau borang tu dah habis" ucap humaira dgn nada cemas.
Humaira dn batrisya peri ke tempat pn noraini yg sedang menanda buku murid muridnya.
"Assalamualaikum .cikgu kitorang datang nk ambk borang ke kem jati diri.ad lagi tak ?? " tnye humaira. Humaira dn batrisya risau kalau cikgunya tak simpan borang tu. Kerana diorang minat sangat dgn aktiviti yang mencabar.
"Walaikumusslm. Ada ada.. nah . Ambbik lah. Cikgu tahu korang minat dngn akti viti lasak sebab tu awal2 lagi cikgu dh simpan utk korang " ujar pn noraini . Humaira menyambut huluran kertas itu dgn gembira.
Harap lah minah bajet baguz tu dgn ammar tak pergi. Anti Dgn dua ekor tuh. mereka beredar selepas mnfambil borng itu kerana wktu rehat dah 10 berakhir..------------------------------------------------------
Best tak ?? Bab 4 nim.. sory lah kalu ad yg typo tu.. sebab sye gne hnset utk taip. Haip3 jgn lupa ye komen dan voted skli ye.. nnti kalu ad mase sye sambung lagi ye.. otak dh blur gile .. dh ni. Takde idea lagi.. sokay lh bye. :-)
YOU ARE READING
cinta monyet ke ??(slow Update)
Short Storykisah ni mngisahkn tntang sorng budak prempuan nama dia Layla humaira .. dia niy suke sngt dekat sorng budak lelaki niyy.. budak perempuan niy suke sangt brangan yang someday die niy akn brsame lelaki trsebut .. hah!! nk tahu kisah selanjutnye .. bc...