Bab1

19 0 3
                                    

Aku pergi ke ruang makan selepas habis mengemaskan diri. "Mmm... sedapnya mama masak karipap ni"
Aku memuji karipap mamaku yang sangat sedap . Mamaku hanya senyum ke arahku apabila aku memuji karipapnya yang begitu sedap

Selepas habis bersarapan aku keluar dan menunggang basikal
Ke sekolah selepas beberapa minit akupun sampai ke sekolah . Akupun menungu hafiz di tempat letak basikal "dia ni asyik je lambat tahun lepas pada hari pertama sekolah pun lambat kalau macam ni...." belum sempat aku habiskan kata aku terus dipotong oleh Hafiz yang datang bersama Aisyah juga bersama seorang perempuan.

"Hai Ami ,ni Nurul Nabilla ha!dia same class dengan kita ha . Illa ni Muhamad Syahmi . Aku lambat sebab Aisyah ni lambat sangat tadi dah dekat 10 minit aku tungu depan rumah dia" Hafiz kata"suka hati dia je cakap macam tu dah lah pimjam tandas orang sesuka hati jer" rungut aisyah dengan marah sekali .
"Hahahaha lawaklah korang ni" pertama kali aku dengar suara dia puuuu punya sedap , dah lah muka cantik suara bukan main lagi "dah lah nanti lambat pula masuk kelas" aku kata lalu memegang tangan Nabilla dengan tidak sengaja . Hafiz ternganga luas "ish!, mulut dah lah busuk pastu nganga kat muka aku!"
marah aisyah kepada hafiz sambil menutup hidungnya daripada menghidu bau mulut Hafiz yang berbau seperti tempat pelupusan sampah.

"Dah lah jom lah pergi kelas kalau lambat nanti macam mana !"sekali lagi aku menarik tangan Nabilla sehinga sampai ke kelas "weh , tunggulah Ami"hafiz dan aisyah mengejarku di belakang . Lepas sampai ke kelas aku masih memegang tanganya yang lembut bagaikan kapas . "Boleh tolong lepaskan tangan saya , sakitlah" kata nabilla . Aku pun lepaskan tanganya . Danilo pun datang mengacau kami berdua . "Woi! Syahmi kan aku dah kata bila kau jumpa perempuan bagitahu aku , cantik jugak awek kau ni" belum sempat danillo memegang pipinya aku terus menumbuk mukanya yang hodoh itu"kau jangan nak berani sentuh dia kalau tak jaga kau nanti"

"Ish kau jangan nak menyibuk ni barang aku"kata danilo dengan marah sekali " jadi kau anggap perempuan sebagai barang je kau ni memang senang nak kena padems kan"jawabku dengan selamba "kaulah yang pad..." belum sempat dia menghabiskan ayat aku potong terus ayatnya"shht dah lah tu dah padems padems jelah.

Korang mesti fikir apekebende padems tu tak tahu malu
Thanks for reading

Dia Nurul NabillaWhere stories live. Discover now