Klokken er syv og min mor kalder, men jeg er vågen. jeg har siddet og læst en bog, der handler om mennesker og rummet. og måske har jeg også læst ti andre. jeg tager mine bøger og den vigtigste bog af dem alle, min dagbog. jeg går neden under, og spiser min cornflakes. Der er en kupon i hver æske, og når man har samlet ti, kan man få en bog om 2. Verdenskrig. jeg samler på kuponer jeg elsker bøger mere end livet selv, eller næsten. jeg går op og tager tøj på, en prikket lang nederdel der går til fødderne. Og en sort bluse på og en cardigan med planeter. jeg skynder mig ud af døren, og går hen på biblioteket og låner en bog. bagefter går jeg hen på skolen, og sætter mig ned. jeg kan se alle de andre sidde ved emma,s bord og snakker. Emma er min fysik makker og hun er venner med alle, bortset fra mig. Jeg går hen til Emma og spørger hvornår vi kan lave vores projekt færdigt. du kan bare lave det og skrive mit navn på siger Emma, og skubber mig lidt væk fra bordet ikke hårdt men bare en lille smule. klokken ringer og vi har historie, vi har om opdagelsesrejsende. vi laver en konkurrence, læreren stiller nogen spørgsmål og vi skal svare så hurtigt vi kan. Hvem opdagede Canada sagde læreren, og jeg var den eneste der svarede. Da vi skal spise frokost sidder jeg helt alene ved et bord, da Emma og hendes kæreste, Jonathan kommer over til mig. Hej hvad er det for en bog siger de, og peger på min dagbog.
De skynder sig og tage den og løber væk. Uheldigvis for de brudt låsen op og begynder at læse. ( kære dagbog i dag lånte jeg en super god bog, vi fik også klasse billeder idag. og jeg tegnede et hjerte rundt om Jonathan. han er så lækker, men han er kærester med bitchen Emma. Hun er en idiot og hun tror at hun altid kan få den lækre dreng😡😤) ( jeg hader hende) jeg tager min dagbog og min taske, og løber hjem med tårer i øjnene. Jeg vil aldrig i skole mer aldrig.
YOU ARE READING
Fra nørd til diva
Randomdette kapitel handler om en pige som hedder Clara som ikke har nogen venner og hun er en nørd. hun hader Emma i klassen men hun er forelsket I emma,s kæreste Jonathan