Idag ska jag äntligen få träffa tjejerna igen även fast det var igår som vi sågs sist.
Efter att få lära känna Ogge/ Oscar lite mer så värkar han väldigt snäll, mer som en kompis typ men vi kommer nog bli mer som syskon snart.
"Celina! Det är frukost" ropar Helena från nedervåningen.
"Okej jag kommer" svarar jag och börjar gå ut från mitt rum och ner mot köket.
På vägen ner känner jag en doft som jag så känner igen. Pannkakor.
När jag var liten bakade min pappa alltid pannkakor till mig till fukost och det var dom godast som fanns. Ingen annan kunde göra lika goda pannkakor som honom.
"Godmorgon" säger hela familjen som sitter runt det stora, runda bordet och jag sätter mig ner mellan Ogge och Hans.
"Godmorgon" säger jag glatt.
"Varsågod att ta pannkakor, hoppas du tycker om dom" säger Helena och jag tar 2 pannkakor.
"Nam, till och med godare än min pappas" säger jag och Helena ler stort mot mig.
"Ehm får jag fråga en sak" undrar Ogge.
"Aa självklart, prata på" svarar jag och ler stort.
"Vem är din familj?" Frågar Ogge lite skakis.
"Asså du måste inte svara om du inte vill" säger han och generar lite.
"Men gud Ogge, låt henne äta ifred" säger hans mamma och kollar lite irriterat mot honom.
"Asså nej nej, jag måste ändå lära mig att berätta det" svarar jag och skakar på huvudet.
"När jag var 5 år dog min pappa, vi var bästa vänner och jag älskade honom så sjukt mycket, efter att pappa dog hamnade min mamma i en deprition, hon slog mig och behandlade mig rent utsagt skit. Hon kunde inte ta hand om mig och tillslut fick polisen reda på det. Hon hamnade i fängelse men är nu fri igen" säger jag och en liten tår rullar ner för min kind men jag drar snabbt bort den igen.
Ogge slänger sig i min famn och jag kramar honom hårt.
"Nu har du en ny och riktig familj" säger han och kramar om mig en lång stund.
"Tack för maten, jag ska till stan med mina kompisar om en stund" säger jag när vi släppt taget om varandra.
"Okej, ska jag skjutsa dig?" Frågar Hans men jag skakar på huvudet.
"Nej tack"
---
"Heeeeej" säger jag och slänger mig i alla tjejernas armar.
"Heeej, gud vad vi har saknat dig" säger dom och kramar om mig hårt en lång stund.
"Åhh, vart ska vi gå först?" Frågar Izabelle.
"Jag vet, jag vet" ropar Aylen och hoppar upp och ner typ 20 gånger.
"Vart då??" Frågar jag hysteriskt.
"Vi går till Espresso House!" Säger Aylen och vi börjar snabbt gå mot Espresso House.
Väl inne i Espresso House ser jag en person som jag känner igen. Jag ser hur Ogge och några andra killar sitter vid ett bord inne i hörnet.
Han ser mig och jag gömmer mig bakom Jennifer.
"Vänta, är inte det där The Fooo Conspiracy?" Frågar Emma och hon pekar mot Ogge.
Wtf?
"Vad snackar du om?" Frågar jag och kollar konstigt på henne.
"Jaa, det där är ju killarna som var förband åt Justin Bieber 2013" säger Emma.
"Whaat??" Mumlar jag och vi börjar sagta gå fram mot disken i Espresso House.
Vi köper en varsin kaffe och jag ser hur Ogge visar med pekfingret att jag ska komma dit.
"Vänta här" säger jag till tjejerna och jag börjar gå mot Ogge men märker sedan att tjejerna inte stannade som jag bad dom.
"Ehm jag har nånting att berätta" säger jag och Ogge i mun på varandra.
"Haha" skrattar alla lite lätt men kollar konstigt på oss båda.
"Ehm Ogge är min nya bror" säger jag samtidigt som Ogge säger "Ehm Celina är min nya syster".
Alla kollar konstigt på varandra.
YOU ARE READING
Adopterad x2 • O.M
Fanfiction5 vanliga tonårstjejer med namn Izabelle, Emma, Celina, Aylen och Jennifer. Celina får plötsligt reda på att hon ska bli adopterad hos en ny familj, men det hon inte vet är att hon ska få bli syser till självaste Oscar Molander från The Fooo Conspir...