[CHARM HIGHSCHOOL]
Aq melihat ke arah jam yg diletakkn brdekatan papan hitam .
" Sudah pukul 12 tgh hari nii , cptlaa brbunyi loceng oii ." Kataku smbil mnunggu waktu utk pulang .KRINGG KRINGG KRINGG
Loceng menandakan waktu pulang telah brdering .
"Hah ! Panjang umurr kauu loceng " balasku dgn senyumanAq segera mengemas beg dan brgegas keluar dari kelas .
Aq trus berjalan ke arah basikal , di hadapan sebuah pondok pengawal .
Aq mengayuh basikal utk pulang . " haishh ,, panasnye " keluh ku .
[ RUMAH ]
Aq meletakkn basikalku di garaj yg telah disediaknn .
"Omma , Hara dah balik " teriakku .Aq trus berjalan ke arah pintu yg brwarna coklat itu lalu memulas tombolnya .
Aq membuka kasut dan meletakkn nya di rak kecil ." Aikk ! Kasot sape pulakk nii ?" Bisikku .
Aq trdgr bunyii bising darii arah ruang tamu . Aq trus turun ke ruang tamu .
" Hara ,, Da pulang , marii duduk , omma nk bncang sesuatu . " Sapa ommaku .
"Ne" kataku
"Hara , perkenalkan ini aunty jane dan ini pula uncle chen " . Kata bapaku dgn senyuman .
" Oh , annyeong aunty , annyeong uncle , Hara imnida " sapaku ramah .
"Annyeong Hara , Kenalkan ini ank aunty V " sambung omma V .
" ha , Annyeong V , Kim Hara imnida " sapaku dgn senyuman manis .
"Annyeong , Taehyung imnida " kata V .
"Omma , tadi ckp ade bnde nk bncang ,, ape die ? " kataku dgn nada yg tidak sabar .
" Hara , Omma ngan Appa nk ke Paris bulan hadapan . Ade urusan , Kami akn prgi lame jgk " kata omma ku dgn riak wajah serius .
" oh . Ok " kataku
" tapii omma ade satu bnda lgi nk ckp . " kata omma
"apedie ?" Jawabku selamba
"Omma , appa dan family V daa setuju nk jodohkn korang , so ,, korang akn dikahwinkn 2 mggu lagi . V akn jage Hara waktu omma dan appa ke paris " . balas ommaku dgn senyuman .
"Haa ?! " kate aq dn V serentak
"Omma , Hara nii maseh brsekolah laa ,, X kn laa hara nk kawen , its too fast " balasku dgn riak wajah trkejot
"Omma , ape ni , V x nk kawen lagii , hancurlaa karier V " kate V kpada aunty jane .
"X de makne nye . kamu kne kawen jgk dgn Hara " sampuk omma V .
"Ne" kataku dn V serentak dgn nada sedeyyy .
1 mggu kemudian ~
[CUTI SEKOLAH]
" V , prgi bersiap dan jempot Hara . Pergi beli prsiapan kahwin " jerit omma V .
"Alahh , omma . " kate v
" x de alah² . Pergi skarang " kata aunty jane
V terus mengambik kunci kereta dan menjemputku .
[DALAM KERETA]
V : aishh , kau ni mnyemak laa
Aq : sape yg soh kau jempot aq hah ? Pabo .V trus mmberhentikn kereta . Lalu trus mndekatkn wajah nya padaku .
"Kau nk buat ape hah ? Hoi Pabo . Blah laa " kate ku dgn nada takut .
~BERSAMBUNG~
Plz vote
YOU ARE READING
You're The Only One
Fanfiction( Imagine V ) Sinopsis : Cast : Kim Taehyung , Kim Hara *reader* Extra : Eunji , Bts member Genre : Sad , Happy , Romantic KIM HARA *reader / you* ~ 17 tahun ~ bdk paling cantik kat skola ~ nakal , selalu bangun lambat ~ beperwatakan seperti namja s...