Elbette bakkalın evveli meçhule sürekleyecektir bizleri .
Bakkal , her çocuğun babaya en ihtiyaç duyduğu yaşlarda ne yazık ki kaybetmiştir . Kaybetmesi elbette acıların en büyüğüdür fakat daha acı olanı ise babasının mezarının bile olmaması . Fırtınalı bir günde denize açılan balıkçı olan babası uzun süren aramalar sonucu dahi naşına ulaşılamamıştır . Acısını bağrına basan bakkal her yaprak kıpırtısında kendisini babasının her sabah yola çıktığı limanda bulmaktadır . Bir başına değildir bizim bakkal ama söylediğim gibi babaya en ihtiyaç duyulacak yaş çocukların kokusuna doyamadığı her akşam elleri dolu gelecek bir anda kaybetmiştir babasını. Bizim bakkal güçlü çocuk olmasına rağmen geceleri burnunu acı acı çekip dış kapının eşiğinde ağlamakta gözlerinin yaşını silip Annesinin eteğinin dibinden ayrılmamaktadır . Birde küçük kız kardeşi vardır dünyalar tatlısı güzel mi güzel sesi ise yeryüzünün en güzel seslerinden ...
Bizim bakkal ah! bizim bakkal...
Okuyordu evet bizim bakkalda okuyordu ama baba olmayınca artık eve bakan birisine ihtiyaç vardı bu da bizim bakkaldan başkası olamazdı . Okuldan arta kalan günlerinde haftasonların da ve bazende okulu kırıp bulduğu zamanlarda ne yapabilirim diye düşünmeye başlıyordu yavaş yavaş . Bir şey bulmalı ve bulacağı şey ise bir an önce olmalıydı iyi ama ne yapabilirdi ?
Bir gün okul merdivenlerine oturmuş iki eli çenesinde arada küçük elleriyle gözlerini ovuşturuyor iç çekip sitemkar bir zerzenişle dizlerine vuruyor bir yandanda düşünüyordu . Zil çalıyor öğrenciler sınıflara giriyor etraf oldukça sessiz bir hale bürünüyordu . Temizlik için katları dolaşan okulun popüler abisi hizmetlisi Nadir abi bizim bakkalı fark ediyor arkadan yanına yaklaşıyor ve o kocaman elleriyle bizim bakkalın saçlarını dağıtacak şekilde başını okşuyordu . '' Ne var evlat bu halin nedir '' diye bakkala soruyor . Bakkal küçük gözleriyle başını arkaya doğru eğerek bir şey yok der gibi kaşlarını kaldırıp cevap veriyordu . Nadir abi bir kez daha hamle yapıyor ve ayağa kalkmasını istiyordu . Bizim bakkal sessizliğini bozuyor ve '' nasıl para kazanabilirim abi '' diye hizmetli Nadir abiye soruyordu . Nadir abi ise '' Ne yapacaksın parayı '' diyerek karşılık veriyordu . Bunun üzerine bizim bakkal '' Baba olmam gerekiyor ve babalar para kazanır '' diyordu . Nadir abi bu cevabı duyunca dudaklarını büzerek her ne kadar zoruna gitmiş olsa da bunu bizim bakkala çaktırmamaya çalışıyordu ve aklına bir şey geliyordu ve aklına gelen şeyi ufaklığa söylüyordu . Cebinden çıkardığı 4-5 kadar şekerle beraber '' bak ufaklık bunlar fazla değil ama bunları satmakla başlayabilirsin , ve kazandığın paralarla bunlardan daha fazla alır ve daha fazla satarsın unutma para hemen kazanılmaz sabretmen gerekir '' dedi .
Bizim bakkal para kazanmayı öğreniyor...