Kring!! Bunyi telfon berbunyi..
Irene terus mengangkat panggilan telefon..Irene: "Yeobosaeyo??"
??: "Annyeong, ni Irene unnie ke? Saya Sae Ron.. "
Irene: "Oh, dongsaeng.."
*putus kata- kata
Sae Ron: "Unnie, ok ke?"
Irene: "Nae, unnie tak de ape2. Mcm mana dgn oppa? Dia sedih lagi ke pasal smlam?"
Sae Ron: "Oh, oppa tak sedih dh.."
Irene: "Unnie betul2 minta maaf sbb terguris hati dia"
Sae Ron: " Tak mengapa unnie, tp dongsaeng ade idea nk buat oppa happy semula."
Irene: " Ape idea dongsaeng??"
* Irene ingin tahu------------------------------------------------
" Ting...tong!!!"...... Loceng pintu berbunyi..
Hyun woo lantas membuka pintu perlahan-lahan..
Tiba-tiba..
" Annyeong!!" jerit Irene keriangan..
" Yah... Awk buat ape kat rumh saya, Hah?!"kejut beruk Hyun woo di buatnya. Mukanya mendadak merah..
" Saya nk jumpa awk lh, saya nk bgtahu sesuatu " kata nya sambil tersenyum manis..
" Hah?!, bagthu saya??, ape?" soalnya lagi.
" Saya dah terima awk, jom ikut saya" ajak Irene lantas mengheret tangan Hyun woo.
Muka Hyun woo berkerut,
*( Terima.., dia terima aku sebagai kekasih dia, ke) bisik hati." Hei,tp nk pergi mana ni?" soal hyun woo.. kebingungan
Irene hanya membisu..ade sesuatu yang hendak ditujukan kpd Hyun woo..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Di rumah ank yatim...Hyun woo terpinga-pinga, dia tidak tahu mengapa Irene mengajaknya dtg ke situ..
Irene tersenyum lantas memanggil semua kanak- kanak bermain dgnnya..
Kanak- kanak tersebut lari kearahnya lantas memeluk Irene dan Hyun woo dgn gembira skali..
Mereka mula bermain kejar - kejaran bersama- sama kanak- kanak . Hyun woo menjadi musang manakala Irene menjadi ibu ayam.
Kemudian, Irene menghulurkn gitarnya kepada Hyun woo..
" Nah, awk nyanyi lh satu lagu." katanya.
" Nyanyi lah Hyung" kata seorang kanak- kanak lelaki.
Hyun woo mengangguk lantas memetik gitar sambil menyanyikn lagu.
Semua kanak- kanak yg ada terhibur dgn persembahan Hyun woo.. Irene tersenyum melihat Hyun woo kembali gembira seperti dulu
Mereka bertepuk tangan serentak setelah Hyun woo selesai menyanyi...
Kini, Hyun woo dan Irene mula meminta izin utk pergi. .
" Annyeong!!"jerit kanak- kanak sambil melambai tangan ke arah Hyun woo dan Irene..Hyun woo dan Irene melemparkan senyuman kearah mereka semula..
:::::::::::::::::::::::::::::::
Hyun woo memandang Irene. "Gomawo sbb awk dah gembirakn saya hri ini" bals Hyun woo
" Nae.." kata Irene *Memandang wajah Hyun woo. Hatinya lega selepas melihat wajah ceria nya kembali. *( kalau boleh, saya tk nk awk bersedih lagi).
Sedang leka berjalan... Irene tersepak batu lantas terjatuh di ats tanah..
" Aduh sakitnya," keluh Irene
" Gwaenchana??" soal hyun woo lantas menghulurkan tangannya.
Tetapi, belum sempat Irene berdiri.. Kakinya terasa sakit.. Dia tak mampu utk berdiri, mungkin kakinya terseliuh semasa terjatuh tadi.
YOU ARE READING
** Irene × Hyun Woo **[ A Song For You ]√
FanfictionDia mengalih pandangannya kearah cermin bas. Terlihat bayangan seorang lelaki sedang memerhatikannya. Irene menoleh kebelakang . Lelaki cute itu terus menatapnya sambil tersenyum. - Siapakah lelaki tersebut? - - Ini adlh fanfic pertama saya!!- - Ho...