met de gedachte dat ik onderweg naar Mordor was om de ring die over iedereen heerst te vernietigen, werd ik wakker met hevige pijn in mijn rug. ik kon niet meer verder slapen. het was nog donker en erg stil. de rest sliep nog. ik keek naar Legolas om te kijken hoe hij sliep. het leek wel een engel, zelfs tijdens het slapen had hij die magische glimlach. ik denk dat ik dat het leukst aan hem vindt. zijn glimlach en zijn prachtige goud zilveren haar. ik keek om me heen om te kijken of er iemand wakker was. maar alleen ik was wakker. ik wilde weer slapen maar mijn rug deed te veel pijn om te bukken. ik ging voorzichtig aan de rand van de rivier zitten en speelde wat met het water. en waarom ben jij wakker? hoorde ik ineens achter me vanuit de bosjes. blijkbaar had ik alleen gekeken of er iemand wakker was maar niet gekeken of er iemand weg was. oh Frodo je laat me schrikken. ik bijt niet hoor. nog steeds had hij dezelfde blik. ik snapte maar niet waarom. dus krijg ik nog antwoord op mijn vraag? waarom ben jij wakker. ik was al de hele tijd wakker, het is mijn eerste nacht zonder matras en ik heb nu hevige pijn aan mijn rug. en ik had de hele tijd nare gedachtes in mijn hoofd. zoals? vroeg hij nieuwsgierig. hij kwam naast me zitten. als ik had geweten dat jullie naar Mordor zouden gaan had ik een andere weg genomen. dat kan nog steeds hoor. ja dat weet ik maar het voelt alsof ik nu deel uit maak van jullie genootschap en dat ik nu een belangrijke taak heb. Frodo keek mee even aan. en keek toen lachend naar de grond. dus jij denkt dat je deel uit maakt van dit genootschap? jij rijst alleen mee meer niet onthoud dat goed! wij hebben een taak die ik moet volbrengen en niemand mag zich ermee bemoeien! weet je wel niet hoe een groot risico wij nu nemen? de rest heeft het niet in de gaten maar ik wel! zij denken allemaal maar dat je een onschuldig meisje bent die hulp nodig heeft en niet alleen gelaten mag worden. maat jij kan prima voor jezelf zorgen dat weet ik dat weet jij, nu alleen nog wachten tot hun het zien en dan zijn we van je af. ik keek geschrokken naar Frodo die inmiddels op was gestaan en mij heel boos aankeek. als je echt wilt dat ik ga dan..dan..dan ben je nu van me af. zei ik met tranen in mijn ogen. veel plezier met je leven! ik pakte mijn spullen en liep richting het bos ik had geen idee waar ik heen moest. ik keek nog één keer om naar Frodo die mij aan keek alsof hij medelijden had. hij wees naar het pad dat langs de rivier lijdde. je kan het best die kant op gaan. dan kom je bij Minas Tirith. ik zou maar gaan nu zijn de ruiters die jou achterna zitten nog aan het slapen je hebt nu een grote voorsprong. weet je zeker dat ik...... ga! zei Frodo haastig. ik stapte op Kantos en ging er in langzame draf vandoor.
zo goed Smeagol? nou blij! ik heb haar weggejaagd. zei Frodo terwijl hij weer terug in de bosjes was waar hij vandaan kwam toen hij me weg wilde hebben. dit is goed dit is heel goed meester! zei Smeagol met een raar onvertrouwbare stem. nu kan ze mijn lieveling niks maar aan doen, ik ik ik bedoel onze lieveling ja ja onze lieveling! dit voelt fout Smeagol, ik weet zeker dat zij niks van de ring moet. meester mag niemand vertrouwen meester vertrouwd Smeagol. nou dat weet ik nog niet zo zeker. zei Frodo op een twijfelachtige manier. waarom zou ik eigenlijk een raar wezentje vertrouwen die alleen de ring wil beschermen inplaats van een mens. ik weet niet eens zeker of je mij wel beschermd. meester heeft gekke praatjes, meester kwetst Smeagol. Smeagol heeft het beloofd. meester moet het zich herinneren, ja ja beloofd! meester moet slapen hij moet rusten. ga ga meester. hij gaf Frodo een setje en duwde hem richting het kamp. Frodo vertrouwde Smeagol inmiddels steeds minder. Hij ging rustig op zijn plek.liggen en dacht na over Merredin, welke gevaren ze nu loopt. en dit alleen omdat die misvormde hobbit dat zei! Hij wist dat ie een fout had gemaakt maar kon hem niet regt zetten. Hij wist dat als de rest erachter zou komen ze boos zouden zijn, vooral Legolas. met dit schuldgevoel had hij de rest van de nacht niet geslapen.
langzaam werd het weer ligt. ik was half in slaap gevallen op de nek van Kantos. hij was inmiddels ook moe geworden en was gaan lopen in plaats draf. door het ligt van de zonsopgang werd ik langzaam wakker. ik hoorde geen stromende rivier meer, maar kleine krakende takjes. Kantos was van het rivier pad afgelopen en het bos ingegaan. het was een erg mooi bos. alles was knal groen en de bloemen vol van kleur. er vlogen vogels met veren gekruld in allerlei kleuren en maten. ze zongen prachtige liedjes. het klonk niet als gefluit zoals ik normaal ken maar als gezang zo rustig en vredig. het voelde erg fijn om hier te zijn. we waren inmiddels al een paar uur aan het rijden dus ik vond het wel even tijd om te rusten en wat te drinken. ik stapte van Kantos af en gaf hem wat te drinken, en voor mezelf pakte ik het mineraal water, dat had Legolas mij gister later in de avond nog gegeven. ik nam een slok en dat was de beste slok ooit! hij smaakte heerlijk en zo fris, en na een paar seconden zag ik iets voor me. ik ging vooruit ver het bos in en mijn zicht ging verder en verder. toen ik stil stond zag ik een vrouw, ze had lange blonde haren en een prachtige lila paarse jurk aan. en sieraden van goud en zelfs Mithril. de vrouw stond omgekeerd met de rug naar me toe. ik wilde haar roepen maar het leek alsof ze me niet hoorde. hallo! hallo! mevrouw? ik riep haar een paar keer en eindelijk draaide ze zich om maar niet naar mij toe. ze draaide half en ik ze keek naar een deur. het was een grote witte poort met tekst eromheen het was in een taal die ik niet kon lezen. eromheen het was helemaal bedekt met een klimop plant. de vrouw lachte naar de poort, en toen ik goed keek zag ik dat ze een kindje in haar armen had. hij was nog jong ik denk zelfs dat het een baby was. het leek erop dat het een meisje was. de vrouw zei wat maar in een taal die ik niet kon verstaan. de deur ging open en er kwam een man uit. met lange blonde haren het leek op goud en zilver. ik keek nog eens goed en hij had een kroon op. de vrouw keek hem aan en was erg blij hem te zien. en de man was ook blij de vrouw te zien. ze omhelsde hem. ik zag nu de rug van de man en het gezicht van de vrouw. ik schrok ineens toen ik goed zag hoe de vrouw eruit zag. want die vrouw, was ik! ik had een baby vast en had peperdure kleding aan en sieraden van zilver goud en Mithril en ik omhelsde die man. toen de man het kindje over pakte hield hij het kindje hoog in de lucht en draaide haar rond hij keek haar aan en lachte. toen ik die lach zag wist ik meteen wie het was! het was Legolas! ik was de vrouw en mijn man was Legolas en we hebben zelfs een kindje. ik wist niet wat dit betekende. is dit wat ik wil dat ik zie? of gaat dit gebeuren? ik bleef kijken. Legolas gaf het kindje weer aan mij en pakte mijn hand. hij gaf me een zachte kus op mijn hoofd. hij lachte weer naar me. samen liepen ze mijn richting op steeds dichter bij tot ze dwars door me heen gingen. ze liepen zo weg. nee wacht! wat betekent dit? stop! snel ging mijn zicht weer terug en voor ik het wist zat ik weer op de grond bij Kantos. ik was erg in shock. maar dit was het mooiste wat ik ooit gezien had! ik vond dat we lang genoeg hadden gerust en besloot weer verder te gaan, met mijn gedachte van wat ik net had meegemaakt.
eenmaal spullen klaar, is klaar om verder te gaan. iedereen was klaar om te vertrekken en Frodo zag er erg moe uit. hij probeerde zo min mogelijk verdacht te zijn. Legolas kwam rennend de bosjes uit en zei bezorgd, Merredin is weg! dat kan niet ze was er vannacht nog. zei Aragorn verbaast. al haar spullen zijn weg en Kantos ook. zei Legolas. ze is vast in de buurt joh maak je geen zorgen. Ik heb overal al gekeken. en je hebt mij en Merredin de taak om te verkennen gegeven, nou waar is ze dan om te verkennen? daar heb je een punt. jongens heeft iemand wat gezien of gehoord vannacht? Frodo probeerde niet verdacht over te komen maar dat lukte hem niet zo goed. en hij had kunnen weten dat hij Legolas niet kon bedriegen. Frodo! wat heb je gedaan? ik weet dat jij hier iets mee te maken hebt. Legolas hoezo denk je gelijk dat Frodo dit heeft gedaan? Frodo heeft hier niets mee te maken dat is niks voor hem. zei Gandalf. Gandalf keek ook naar Frodo en zag toen hoe hij keek. oh Frodo waarom? zei Gandalf toen hij de schuldige ogen van Frodo zag. ik uuh...ik...dit..uuh ik kon er niks aan doen! ik moest wel, we weten niet of ze te vertrouwen is toch? Frodo dit zou jij nooit doen van wie moest je dit doen? Niemand. Gandalf pakte Frodo's hand en zei het deze keer boos. van wie Frodo! wie!? het moest van Smeagol! zei hij half huilend. het moest van Smeagol. waar is die kleine onder deur! ik zal hem eens wat laten zien! zei Gimli met zijn zware brom stem. het is te laat hij is vannacht weg gegaan nadat Merredin is vertrokken. dan is hij haar vast achterna gegaan! zei Legolas. we moeten haar spoor zien te vinden wie weet wat die Smeagol allemaal van plan is. dit verstoord onze rijs naar Mordor zoveel tijd hebben we niet Legolas. zei Aragorn. maar we kunnen haar niet aan haar lot overlaten. ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ga haar zoeken. maar Legolas...... het is goed ik haal jullie wel in. en Frodo ik ben nog niet klaar met jou zei Legolas net voor hij op zijn paard stapte en weg reed. lekker bezig Frodo, zeiden Pippin en Merry tegelijk.
het bos werd steeds donkerder, en mijn gedachtes steeds lichter. ik was uitgeput en had honger. ik hoopte dat ik snel bij één of ander dorpje was zodat ik uit kon rusten en wat te eten kon krijgen. ineens werd Kantos onrustig en ging rondjes draaien. Kantos ho! rustig jongen. ik stapte van Kantos af om hem te kalmeren. he rustig Kantos er is niks. toen ik dat zei dacht ik"er moet wel iets zijn anders is Kantos niet zo onrustig" ik probeerde hem te kalmeren maar dat lukte niet. achter me in de bosjes hoorde je geritsel en gebrom, maar dat gebrom klonk erg hoog. Kantos rende weg ik probeerde hem nog bij zijn teugels te pakken maar hij was al weg. Kantos kom terug! alsjeblieft? het gebrom kwam steeds dichterbij, ik pakte mijn pijl en boog en richtte hem op het geluid. het kwam steeds dichterbij tot het uit de bosjes kwam. het was een raar wezentje met punt oren. hij had grote blauwe ogen en vieze kleine plukken haar tot zijn dunne miezerige schoudertjes. hij had een klein gescheurd broekje aan. dus jij wilde mijn lieveling. zei hij met een schor hoog stemmetje. lieveling? wat bedoel je? oh dat weet je best. jij probeerde hem van Frodo af te pakken, ja ja heel slim hoor om eerst hun vertrouwen te winnen en dan de lieveling pakken zodat jij de macht hebt. ja ja dat is het plan. eerst vertrouwen dan pakken en dan is iedereen jou slaaf. ik heb echt geen idee waar je het over hebt jij monster! ik monster? ik ben een monster oh nee oh nee ik ben een monster, ja ja dat ben ik. hij had ineens een heel eng lachje op zijn gezicht en die kon je niet vertrouwen. wat wil je van me jij onderkruipsel. onderkruipsel, onder deur, mormel, en zelfs ork noemen ze mij, ja ja een ork. nou daar lijk je wel op. aaaaah hou toch op ik jaag je tenminste niet weg zoals die hobbit Frodo. wacht heel even, hoe weet jij dat Frodo mij weg wilde hebben? hij deed een stapje achteruit. Smeagol zegt te veel Smeagol moet stil zijn. Smeagol............. heeft honger. hij liet zijn smerige puntige tanden zien, hij had er niet veel meer, maar de tanden die hij had waren gevaarlijk scherp. ik deinsde achteruit maar struikelde over een tak ik stootte mijn hoofd tegen een steen. ik probeerde overeind te komen maar ik was te duizelig. Smeagol kwam steeds dichtbij en wilde net zijn hand naar me uitsteken totdat......... Legolas eraan kwam rennen en hem een duw gaf waardoor hij viel. Smeagol stond weer op en probeerde mij weer te pakken, maar Legolas pakte zijn zwaard en raakte hem in zijn buik. hij was er niet doorheen maar hij had een gevaarlijk grote snee in zijn buik. Smeagol rende weg en schreeuwde"ik krijg je nog wel, aaaaaah" Legolas rende naar me toe en alles werd in één klap wazig en voor ik het wist was alles zwart. Merredin! zei Legolas heel bezorgd. Merredin wordt wakker! hij probeerde me wakker te maken, maar ik was bewusteloos. mijn achterhoofd waarmee ik op de steen was gevallen bloedde. je moet snel verzorgd worden anders bloed je nog doodt. Legolas tilde me op en zette me op zijn paard. in volle rengalop ging hij naar het dichtstbijzijnde bewoonde gebied. beter bekend als Minas Tirith.
TO BE CONTINEUD.......
JE LEEST
my one and onely kingdom part 2
FantasyMerredin gaat verder op reis met het genootschap. al snel merkt ze dat niet iedereen haar mag. ze wordt weggejaagd door Frodo op bevel van een klein wezentje genaamd Smeagol. Legolas laat dit niet zomaar gebeuren en gaat achter Merredin aan. tijdens...