.............................................
perlahan jieun brjalan mnuju ke rumahnya setelah pulang dari tmpat kerja smbilannya...
dia mengeluh kasar..."haih penat betul..."
ya,
hidup tnpa ibubapa pada usia muda bukan suatu yg mudah...
jadi jieun prlu berdikari untuk mneruskan kehidupannya, brsama abangnya hoseok...jieun berjalan di lorong sepi itu seraya mnyepak ketulan batu2 kecil yg langsung tak mnganggu prjalanannya itu...
telah lama brjalan,dia terdengar suara seperti org sedang brkelahi
kerana curiga,
jieun melangkah mnghampiri suara itu...
prlahan dia mnapak untuk berlindung di sebalik tembok itu daripada dilihat...kelihatan teman sekelasnya iaitu jimin, suga, taehyung, jungkook dan jin sdg berhadapan dgn sekumpulan lelaki brbadan besar dan brpakaian hitam...
oleh kerana jarak yg tidak terlalu jauh,
jieun terdengar sedikit prcakapan mereka..."mana barang tuh?!! mana? bek baik kau bagithu sbelum aku bunuh korang!"
,org itu mngugut sambil mngacukan pistol ke arah mereka brenam...tanpa ragu2 jieun mngeluarkan telefon bimbitnya utok merakam kejadian itu...
ya, ia boleh dijadikan bukti jika terjadi sesuatu...mereka berlima hanya brpandangan sesama sendri tatkala diam mmbisu...
pnjahat itu mnjadi geram dgn mereka yg langsung tak mnjawab prtanyaan mereka...
dengan rakus, dia melepaskan tembakan tepat ke dada jin...
* bang *
secara semulajadi jieun menutup matanya...
airmatanya mula brtakung,
ya, dia takut...
tangannya mula mngigil,
perlahan dia mmberanikan diri untuk mmbuka mata...kelihatan darah memercik keluar dari dada jin,
tubuhnya mula lemah..
dan ketika jin hampir terjatuh,
taehyung sempat mnyambutnya..
*bupp*jin dalam posisi brsandar di badan taehyung yg turut jatuh terduduk tatkala mnyambutnya tadi..
"hyunggg!!" suara jungkook memecahkan kesunyian...jimin, suga dan jungkook brlari mndapatkan jin...
dalam suasana yg tegang itu,
kelihatan seorang lelaki brpakaian serba hitam mnghampiri jungkook dengan sebilah parang di tangan kanannya..."dia akan ditetak kah?!" suara hati jieun meronta-ronta...
tiba-tiba,
telefon bmbit jieun brbunyi...
ianya adalah panggilan dari abangnya hoseok...dia terlupa yg dia tidak menetapkan 'silent' untuk telefon bmbitnya itu....
jieun mnjadi tidak keruan,
mana tidaknya...
bole pula dalam situasi yg tegang itu telefonnya brbunyi mmecahkan kesunyian...panik,
dgn segera dia mematikan panggilan itu...-----------
mereka akhirnya mnyedari tentang kehadiran jieun disitu....
pnjahat2 itu memandang dia dengan pandangan yg menakutkan...."aku taknak mati lagi" airmata jieun mngalir prlahan dipipinya tatkala kakinya mulai lemah melihat penjahat itu mula mngacukan pistol ke arahnya...
mata jieun meliar meminta pertolongan,
pandangannya terhenti di saat dia melihat jimin sedang memandang wajahnya seperti mmberikan harapan untuk tnggu sebentar...jieun mngangguk prlahan seakan memahami...
jimin bingkas bangkit di ikuti rakan2nya, dan dia menolak jatuh lelaki yg mngacukan pistol ke arah jieun dan mnyebabkan pistolnya terlepas dari pegangan tangannya...
manakala jungkook dan suga dengan pantas membantu taehyung yg termanggu kerana meriba jin yg telah ditembak tadi...suasana mnjadi riuh-rendah,
tatkala kaki jieun mulai lemah dan dia mulai jatuh...tangannya ditarik oleh seseorang..
"lariiii" lelaki itu brkata tegas...
------------
author: bee
CHAPTER 1
the way back home
YOU ARE READING
The Way Back Home
Action"jadi... korang la sebab namjoon mati?" -satu kesilapan- perjalanan singkat mereka, mncari.. jalan pulang ke rumah..