…………………………………
"awak bangun~" suara jimin mngejutkan jieun yg sdg lena tidur itu...
prlahan dia bangun dari pmbaringannya, sambil mngosok2 matanya itu..."ha? awalnya" jieun brkata trkejut ketika melihat jam ditanganya baru mnunjukkan jam 5 pagi...
jimin tersenyum manis,
lalu berkata..."kita ade prjalanan jauh harini...
baik gerak awal, lagipon samseng2 tuh tgah buru kita...
kalau kita tak gerak sekarang, habisla kita..."mata jieun trbeliak mndengar pnerangan jimin itu...
"dah jom!" suara suga mmcahkan suasana...
"jom~" jimin brkata seraya menarik lembut tangan jieun...
-----------------
peluh mngalir laju di leher kecil jieun, helaan nafas kerana penat dihembuskannya...
"jauh lagi ke? penat" jieun mngeluh...
"hauh la...penat! da la lapar"
jungkook brkata seraya mmberhentikan langkahnya...
suga memautkan tgnnya di bahu jungkook...
"jap agi sampai umah namjoon...
kita makan sikit la" suga memujuk...jungkook trsenyum girang...
"wah nnti masak nasi goreng kimchi tau!" jungkook meminta2 seperti anak kecil smbil mngoyang-goyangkan tgn suga itu....
"ye yeee aku masak nnti..." suga brkata seraya menarik jungkook untuk brlari bersama...
jungkook pula trsenyum girang smbil mnarik tgn taehyung yg brjalan di sebelahnya...
"dah nk sampai!" jimin brkata lalu menarik tgn jieun brlari brsamanya....
jieun sempat memandang wajah jimin sejenak...bahagia? ya...
mungkin itu yg jieun rasakan....---------------
*kreeeekkkkk*
bunyi pintu rumah usang namjoon yg tak digunakan dibuka prlahan oleh suga...
"cepat2 masukk!! kalau samseng tuh nampak habislah..." taehyung mngesa...
dgn pantas mereka memasuki rumah itu....
mencari barangan yg bole digunakan untuk prjalanan jauh mereka nnti...."kita nak pergi mana sebenarnya?"
jieun mngajukan soalan,
memecahkan suasana mereka yg sibuk mncari barangan yg bole digunakan...jungkook mngaru2 kepalanya itu, mncari2 jawapan bagi prsoalan jieun...
suga pula mnyibukkan diri dgn memasak makanan untuk mereka yg kelaparan...
taehyung meneruskan pncariannya itu....
manakala jimin hanya memandang wajah jieun...
"jimin? kita nk pergi mana?" jieun mngajukan soalan khas buat jimin...
"kita nak, nak pergi ambil dadah tuh balik...dan serahkan kat pihak polis..." jimin mnjawab...
(skip)
setelah mngisikan perut mereka dgn masakan suga,
mereka merehatkan diri diatas bumbung rumah milik namjoon itu...mereka merebahkan diri melihat langit yg sedang mula berwarna kebiruan untuk mncerahkan pagi itu..
"kalau jin ade lagi...
mesti rumah ni da bersih kan?" suga brkata smbil melerek melihat rakan2nya yg lain...mereka tertawa kecil,
"mesti nnti dia gado gan namjoon"
suga mnyambung...suasana mnjadi sunyi sepi selepas mereka brhenti ketawa,
"rindu dorang" taehyung brkata prlahan....
jungkook bingkas bangkit dari pmbaringan,
"haus la" lalu dia turun dari bumbung dan menuruni tngga untuk memasuki rumah...----------
tak lama selepas jungkook turun,
*prengggg*
bunyi barangan jatuh dari tmpat asalnya...
"lariii!!!!" jungkook berteriak...
suga, taehyung, jimin dan jieun bingkas bangkit...
terkejut mndengar teriakan jungkook itu..."kenapa nih?" jieun tertanya-tanya,
tanpa berlengah suga berlari utok mndapatkan jungkook...."sugaaa!!!" jimin mnjerit memanggil suga yg sedang brlari menuruni tangga itu...
dgn pantas jimin mnyambar tgn jieun, lalu diberikan(?) kepada taehyung...
"bawak dia lari dulu! nnti aku cari korang!" jimin brkata lalu brlari meninggalkan mereka berdua...
"cepat!" taehyung mngesa jieun seraya menarik tangan kecil jieun...
author: bee
the way back homeCHAPTER 4
YOU ARE READING
The Way Back Home
Action"jadi... korang la sebab namjoon mati?" -satu kesilapan- perjalanan singkat mereka, mncari.. jalan pulang ke rumah..