Keesokan pagi,,,
Kring,kring.Jam lonceng yang ada di meja kecil berdekatan Kwang Soo berbunyi.Kwang Soo pun mencapai jam itu,dia pun apa lagi,baling lah jam tu kat dinding,berkecai jam tu.
"Oi,kwang soo,dh sepuluh kali kau pecahkan jam loceng tu dan sepuluh kali juga aku beli yg baru,"kata Haha."Ek eleh,beli yg baru pun guna duit aku,"kata Kwang Soo."Memanglah,kau yg pecahkan,so guna duit kau lah,"kata Haha.
"Korang ni kan,pagi-pagi dh memekak,"kata Jong Kook sambil membaling bantalnya kearah kwang soo.Tapi bukan kwang soo yg kena bantal,Gary yg kena.Mana tak nya kena Gary,dia tidur bawah,bila jong Kook baling,dia bangun,tepatlah kena kat muka dia.
"Kau ni kim,yg kau baling bantal kat aku kenapa,"kata Gary."Aku nk baling kat kwang soo,yg kau pergi bangun tu buat apa,"kata jong Kook."Yelah,aku salah,"kata Gary.
"Terima kasih Gary kerana menyelamatkan aku dari serangan bantal oleh kim jong Kook,"kata Kwang Soo."Kepala hotak kau,bukan aku selamatkan,tapi benda alah tu yg melayang kat aku,terima jelah nasib,"kata Gary."Padan muka kau,muahahaha(evil laugh),"kata Kwang Soo dengan ketawanya yg menggerunkan.
"Korang semua buat apa tu,"tanya Jae,mong,jin."Tak der buat apa,"kata Haha."Kenapa kau ikut percakapan aku,"kata jae suk."Kau yg ikut,"kata Jo Hyo."Korang dua yg ikut aku,"kata Suk Jin.
Kau yang ikut aku.Tak kau yg ikut.Kau yg ikut.Kau.Kau.Kau.Kau yg ikut.Kau yg ikut.Kau.Kau.
"Dh mula dh,"kata Kwang Soo."Korang semua freez,"kata Haha.
Tiba-tiba Jae,mong,Jin senyap.Rupanya mereka telah beku dek kerana kuasa Haha.
########################
####Flash back,,,
Malam ketika mereka sedang tidur,terpancar cahaya putih yg menyinari rumah mereka.Mereka semua terjaga dari tidur kerana silau akan cahaya putih itu.
Apabila mereka membuka mata mereka ternampak seseorang dari cahaya itu.
Appa!!jerit mereka.
"Wahai,anak-anak ku,mulai sekarang kamu semua bukan lagi manusia biasa,tapi kamu semua adalah the ultimate runningman,"kata appa mereka itu.Sedikit demi sedikit susuk tubuh appa mereka hilang dan cahaya putih itu semakin terang.Kemudian mereka terus
pengsan.Apabila mereka sedar,begitulah jadinya.Seperti yg diatas.Sambung balik cerita.
"Ish,Haha cair kan mereka balik,"kata Gary."Aku tk tahu macam mana,"kata Haha."Ha,aku tahu,"kata kim jong Kook sambil memetik jarinya kerana mendapat idea dan waktu itu juga lah api muncul dari tangan kim jong Kook.
"Kim cepat cairkan mereka,"kata Gary.
"FIRE!"jerit Kim Jong Kook.Muncul sebuah taufan kecil berapi dan mencairkan ais pada sahabatnya itu.
"Wah,hebat,tapi korang berdua dh tahu KUASA korang,kitorang tk tahu lagi,"kata Kwang Soo."Oi,Haha yang kau gunakan KUASA kau tu kat aku buat apa,"kata Jae Suk."Miannae,"kata Haha.
"Dh lh jom kita gi shopping,"kata Ji Hyo." jom,kata JaeKwang.
Nak tahu tk ahli runningman yang lima lagi ada kuasa apa,kalau nk tahu baca lah.
Sorry yer semua,tahun ni saya ada UPSR,so saya tk dapat sambung semua cerita yg saya dh buat,saya harap saya boleh sambung menulisnya lagi nanti.
Yg benar,
Penulis Runningman ada kuasa?
YOU ARE READING
RUNNINGMAN ADA KUASA!!??
RandomKlu nk tahu macam mana cerita nya bacalah.Awak semua rasa macam mana mereka semua dapat KUASA tu?Mungkin dari dewa,mungkin tiba-tiba.Ha baca ter..