Hoofdstuk 1 nerds en tomatensaus

6 1 0
                                    

Geeuwend loop ik naar beneden en pak een kom muesli. "Kath, kom je niet te laat?" vraagt mijn zusje Maya. "OH SHIT!" roep ik, het is al 08:00 en ik moet over 15 minuten op school zijn. Ik ren naar boven, tandenpoetsen sla ik over, zo veel heb ik toch niet gegeten. Ik doe mijn bruine wijde broek aan en trek snel mijn zwarte comfortabele hoodie over mijn hoofd. Ik grijp mijn tas en ren naar school, iedereen staart me aan maar ik heb geen tijd om me af te vragen waarom, ik moet mijn klaslokaal vinden. Hijgend kom ik tot stilstand en loop de klas in, iedereen begint te lachen. Zelfs meneer Ebony lacht mee. Ik kijk naar mezelf in de ruit, en zie dat mijn haar lijkt op een groot oerwoud. Rood ga ik zitten en sla mijn boek open.

In de kantine krijgen we een rode smurrie die ze tomatensaus noemen, er zitten grote bruine brokken doorheen die vlees moeten voorstellen. Met een vies gezicht loop ik naar de lunchtafel, zoals altijd zit ik bij de nerds, want ik ben absoluut niet populair, mijn zusje Maya wel, het zal wel aan haar kleding liggen. Maar hier bij de nerds is het ook gezellig, alleen  ben je een niemand op school. Ryan loopt de kantine binnen, van schrik spuug ik mijn mond vol tomatensaus uit en de hele tafel ligt onder. Ryan kijkt me spottend aan, hij is heel knap, heeft lichtbruin krullend haar en fel groene ogen. Hij is lang en gespierd en heeft een paar sproeten op zijn gezicht. "Hey schatje" met een plof komt mijn vriend Sam naast me zitten. Mijn vriend is lelijk, zit vol puisten en is heel slungelig, maar hij is wel heel lief. Zuchtend sta ik op en loop naar het toilet: "dan eet ik maar alleen vandaag.."

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 30, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Blackheart (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu