Malam ni malam yang aku memang tak boleh nak tidoq try lah lagu mana pun memang tak boleh punya, nak kata pasai tidoq petang haram dak pun sebab melayan member menyembang. Jadi malam ni aku ingat nak tulis sikit apa yang terlintas dalam fikiran dah alang-alang berjaga.
2 3 hari ni aku tak berapa sihat, demam sehari bantai batuk sampai dah nak dekat seminggu memang pukimak lah rasa dia macam nak pecah dada. Tanpa membuang masa, aku akan mula penceritaan ni mengenai sedikit perihal mengenai manusia.
Kadang-kadang manusia ni rupanya dia susah nak terima perubahan mendadak individu lain contohnya, dari dengaq nasyid berubah dengaq black metal, dari kaki mabuk esok lusa tup' tup' nampak kat masjid pakai serban duduk saf paling depan sembayang jemaah dan sebagainya.
Kalau yang jenis positif atau lebih dikenali dengan "open minded" aku rasa dia akan bersangka baik dan terima apa jua perubahan individu asalkan kita tau dia still dalam norma manusia dan tak sembang pandai. Aku rasa terlintas nak tulis pasai ni bukan apa, sejak kebelakangan ni kerap sangat aku duk jumpak manusia yang jenis mulut serupa butoh bercakap pasai orang tu orang ni serupa dia cukup tau baca orang dan sering membuat buat kepala tau. Macam pelaq. Kalau aku buat filem watak manusia macam ni aku tambat dia dekat pokok pelam, upah mana-mana warden penjara buh penendang dia tak berenti sampai "the end".
Aku rasa cukup lah setakat ni, mungkin dengan sedikit penceritaan ni dapat mengubah mentaliti manusia pelaq menjadi manusia mentaliti berkelas cun, walaupun ada dari kalangan manusia jenis ni yang berkerjaya, kakitangan kerajaan, peniaga bundle mahal dan lain-lain kerjaya.
Aku akhiri penulisan kali ni dengan "Oh geng t3luK,,, koruNk mmg kiMak,,,"
YOU ARE READING
Cerita Pendek 3
Short StoryCerita pendek 3 ini menggunakan olahan bahasa pasar, loghat utara dan bahasa yang selalu digunakan oleh masyarakat di Malaysia. Cerita pendek 3 ini berkisar mengenai perangai manusia yang mereka ini seolah-olah meminta untuk diberikan penendang. Pen...