"Alice" mumlar jag svagt och tittar upp i det kala, vita sjukhustaket. En grå, tråkig lampa befann sig en meter åt höger, den var varken fin eller fungerade. Mörkret hade lagt sig allt djupare över denna del av Stockholm, månen syntes högt på himlen och en liten strimma ljus kom in igenom glasfönstret. Precis så att hennes ansikte syntes, min Alice.
"mm? Vad är det Lucas?" Alice röst var lugn, den var så harmonisk och mysig. Mina rossliga andetag hördes svagt och Alice kramade om min hand ännu lite till. Hennes närhet var underbar, den fick mig att minnas tillbaka till då jag var frisk och faktiskt mådde bra.
"Lovar du att hitta någon ny efter mig?" Orden brände i hjärtat på mig. Det var hemskt. Att jag, endast 17år hade en dryga månad kvar av livet. Om kanske ännu mindre. Det var sjukt. Det fanns ingen annan utväg.
"jag kommer aldrig hitta någon som dig Lucas"
Jag slöt ögonen och andades djupt, för djupt och det fick mig att hosta. En hostning, som för mig kunde vara farligare än något annat. Jag kastar mig hastigt upp och kupar händerna för munnen. Hjärtat sved och dunkade fortare än vanligt.Det kändes som att någon tryckte en kniv i hjärtat på mig.
Det dunkade.
Jag hostade
Hon tryckte
Det lät
Allting svartnade"
Lucas Darwin
•12 Augusti 1996- 2Juni 2013
Våran älskade
YOU ARE READING
God Save The Queen «
Teen Fiction"Jag älskar dig Oscar, men jag får inte glömma Lucas"