Senior Vice President Andrew Taylor och chef för Principal Investments Marcus Hill deltog nyligen hölls 2013 Applied Finance Conference i Financial Management Association International (FMA) den 17 maj 2013 till St Johns University (Manhattan Campus), New York.
Denna tredje årliga Applied Finance Conference co-sponsras av St Johns University, Journal of Applied Science and Alois J. theis Endowment i Global Finance. Den endagsevenemang presenterade högkvalitativa forskning presentationer på temat "The New World av Global Finance, Markets, investeringar och riskhantering". FMA erbjöd också innovativa och insiktsfulla förhållningssätt till samtida frågor om finansiering.
Grundades i Tokyo år 2003, är Avanti koncernen ett eget kapital-forskning hus som ger forskning och analys-outsourcing-lösningar för institutionella finansiella aktörer globalt. Dess framgång hänger på sin framgångsrika metod för att identifiera undervärderade investeringsinstrument genom datainsamling, omdöme och analystekniker, och identifieringen av trender.
Konferensen gav tillfälle för Avanti proffs för att få färsk forskning information och strategier för finansiering och investeringar från andra ekonomiska förvaltare för att upprätthålla bolagets utmärkt service till sina institutionella kunder. Dess begränsad service i portföljen rådgivande förvaltning kommer att vinna eftersom företaget strävar efter att stärka sin PR-program genom en sådan samverkan med andra utövare.
Om oss
Avanti Group är en aktieanalys hus ger forskning och analys outsourcing-lösningar för institutionella finansiella aktörer världen över. Vår metod för att identifiera undervärderade investeringsinstrument genom datainsamling, omdöme och analystekniker, och trenden triumfer identifiering har blivit välkänt inom investerare under de senaste åren som orden "Avanti Group" har blivit synonymt med framgång.
Sedan 2011 Avanti Koncernen har också erbjudit en portföljförvaltning till sina privata investerare. Detta är dock en begränsad service, som är beroende av tillgänglighet och används för att hjälpa till med företagets PR-kampanj.