Kap 1

450 16 4
                                    

Vi har precis slutat skolan för att gå på sommarlov. Jag slutade precis 2:an på gymnasiet. Det känns så sjukt att ta studenten  nästa år (vet inte om man tar studenten då men vi säger det😂). Jag och mina bästisar, Maja och Engla. Ska idag fira sommarlovet med att åka in till Sthlm och gå på stan.

*
[ Inne i stan ]
- ska vi dra till studion? Killarna är där idag och det kan bli första gången vi träffar de! Säger Engla och studsar runt mig och Maja.
- Hahha ta det lungt Engla. Skrattar jag och Maja i mun på varandra som får oss att skratta ännu mer
- Men kan vi snäääääääälla? Ber Engla och halv sitter på knäna med händerna ihopa knäppta.
- OMG jaa såklart!! Säger jag och tittar frågandes på Maja som tittar osäkert på oss
- Men jag har inga snygga kläder på mig. Sa Maja med en lite ledsen röst och tittade ner på sina kläder
- Men omg vi är i en kläd affär. Skratta jag fram medans vi börja halv springa för att hitta några snygga kläder

* ( dessa betyder att vi hoppar fram i tiden )

Nu har vi äntligen hittat våra kläder och ska gå och betala.

- Vem vill betala först? Frågade jag. Maja och Engla tittade på varandra och sen på mig igen och skakar på huvudet.
- Då börjar jah väll. Suckade jag och gick fram till hon i kassan
- Det blir 109 kronor. Sa tjejen i kassa. Som tydligen hette Sandra. Jag stack i mitt kort i apparaten framför mig.
- Så du kan ta ut dit kort, och så får du ha en bra dag. Sa Sandra vänligt
- Tack det samma. Sa jag och log, sen var det Majas tur.

*

När vi kom till studion så var det typ ingen, mest de vanliga. Som Malin och Amy. Vi ställde oss på andra sidan av dörren, plötsligt öppnas dörren och fyra välbekanta ansikten kommer ut. Jag kan erkänna, jag håller på att svimma.

- Jag kommer svimma. Sa jag till Maja
- Nej då. Sa Maja och hjälpte mig.

Killarna kommer i mot oss, och jag får ögonkontakt med världens finaste, Oscar Enestad. Efter vi fått kramar och tagit foton, så säger jag hejdå till Maja och Engla och går hem.

*

Jag låser upp dörren och skriker,

- JAG ÄR HEMMA!! Skrek jag men fick inget svar.
- mamma? Frågade jag och gick runt i huset, min panik började så smått fylla min kropp.
- MAMMA!??! Frågade jag med panik i halsen och eftersom min mamma inte har något jobb och bara sitter hemma så blir jag rädd om något hänt henne.

Jag går till köket för att leta efter en lapp eller något, och till min förvåning så hittade jag en lapp på bordet. Jag kände en lätt lättnad i kroppen men när jag börjar läsa lappen så känner jag tårarna bränna bakom ögonlocken.

"Hej gumman, det är mamma. Förlåt om du blev rädd för att jag inte är hemma men jag har flyttat till USA. Jag har lyckats hitta kärleken igen från det som hände med din pappa. Förlåt att jag åkte utan dig men du kunde inte följa med. Jag har fixat en ny familj inne i Sthlm. Familjen heter Sandman och där finns en kille i din ålder, hoppas du kommer trivas hos den familjen. Älskar dig❤️ // din mamma"

Sandman? Kan det vara? Nä det kan det väll inte? Eller?

****

Okej detta var första kapitlet, hoppas ni gillade det så hörs vi i nästa. Byee! // Instagram: foookeps Twitter: Emelie_foooer

ADOPTERAD F.SWhere stories live. Discover now